PETTÄMISESTÄ

Seuraa 
Liittynyt22.12.2010

Olenko sairas?

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä n. nelisen vuotta, saman katon alla asutaan, on yhteinen koira jne. Kuivaa ja todella tylsää kautta on kestänyt pitkään. Välillä olen miettinyt eroa, mutta en tosissani. Muutama viikko sitten suutelin intiimisti humalassa toisen miehen kanssa. Sellainen puolituttu.

Olenko sairas, kun en pode huonoa omaatuntoa? Olen lukenut ihmisten kokemuksia ja ilmeisesti yleinen mielipide on, että olen jonkin sortin narsisti tai psykopaatti. Koen olevani tunne-elämältäni terve. Se oli hetken hairahdus, enkä ajatellut kertoa miehelleni. Hän ei voi saada jutusta koskaan tietää ja ainut mitä minulta jäi jutusta käteen oli, että vau, rakastan tosiaan miestäni, koska jonkun toisen antama läheisyys ei tunnu miltään verrattuna omaan mieheen. Onko silti väärin, etten koe omantunnontuskia? Syyllisyyttä?

Kiitos, kun luit. Kommentteja?

Kommentit (2)

Vierailija

Eikö olekin hiukan absurdi ajatus, että koet syyllisyyttä siitä, ettet koe syyllisyyttä.. :P

En itse ainakaan miellä sinua milläänlailla sairaaksi tai narsistiseksi ihmiseksi tuollaisen perusteella. Pitkissä parisuhteissa on aina aikoja, jolloin toinen osapuoli ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta niin paljoa kuin aiemmin. Tällöin helposti ihastuu johonkuhun toiseen tai toimii kuten aloittaja, ja erehtyy suutelemaan jotakuta toista tai jopa harrastamaan seksiä jonkun toisen kanssa.

Voidaanko sanoa, että olisi toiminut toista kohtaan väärin, jos tuollainen erhe synnyttää jo himmenneen kiintymyksen tunteen uudelleen eloon mahdollisen eroamisen sijaan? Omasta mielestäni se, että vieraan suutelu ei tuntunut miltään, vaan ainoastaan herätti omaa kumppania kohtaan olevat tunteet taas eloon, ei vaadi mitään syyllisyyden tunteita tai katumusta. Sen sijaan minusta aloittajan tulisi keskittyä kumppaniinsa ja siihen tunteeseen, jonka sai taas herätettyä. Hairahdusta voi enintään pitää yhtenä kokemuksena muiden joukossa. Kokemuksena, joka valaisi, ettei se parempi elämä odota oven takana, vaan on jo tullut ovesta sisään.

Tarkennettakoon, että jos kyse olisi ollut seksin harrastamisesta vieraan kanssa, olisin ehdottomasti sitä mieltä, että kumppanin kuuluisi tietää moisesta, vaikka tekijä itse ei kokisikaan syyllisyyttä tapahtuneesta. Suutelua pidän vain sen verran viattomana, etten näe syytä siihen, miksi siitä pitäisi olla heti kertomassa kumppanille. Itse olen nimittäin suorana ihmisenä näin mennyt tekemään ja lopputuloksena oli kumppanille paha mieli pitkiksi ajoiksi asiasta, joka oli itselleni melko yks'hailee. (suutelin joskus tyttöä ja kerroin siitä sitten miehelleni, joka suuttui ja muisti aina syyttää asiasta kuukausien ajan. Itse en kokenut tekeväni mitään väärin, sillä siihen ei liittynyt tunteita ja se ei muuttanut myöskään omia tunteitani kumppaniani kohtaan).

Vierailija

Se on kyllä aika ymmärrettävää jos parisuhde on ollu kuiva ja tylsä, ja jos se herätti tunteita miestäsi kohtaan niin se on vain hyvä asia, ja koska alkoholia on mukana en näe syytä miksi siitä pitäisi kertoa, mutta jos hän saa jotain muuta kautta kuulla asiasta.. se saa satuttaa luultavasti enemmän.
Kaipasit ehkä vain hetken huumaa ja läheisyyttä?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat