nykyinen VS eksä

Seuraa 
Liittynyt21.9.2011

Seurustelin eksäni kanssa noin 2 vuotta. Itse jätin. Riitelimme paljon, olin masentunut, nuori ja turhan kokeilunhaluinen, aloitin huumeidenkäytön. Mies oli kuitenkin riidoista huolimatta erittäin rakastavainen, huolehtivainen ja teki kaikkensa. Minä taas tein kaikkeni että saisin hänet jättämään minut rauhaan. Niin siinä sitten kävi. Olimme todella rakastuneita ja erotessamme sanoinkin hänelle, etten ikinä tule välittämään kenestäkään tai rakastamaan ketään samalla tavalla kuin häntä.

Vain muutama kuukausi erosta aloin taas seurustella. Kyseessä siis nykyinen mieheni. Olemme olleet yhdessä noin 1½ vuotta ja olen rakastunut. Asumme yhdessä ja elämä on kaikin puolin ihanaa, mies on kuitenkin viikot pois työnsä takia. Itse olen työtön ja jälleen masentunut (huumeista päässyt jo yli vuosi sitten) enkä voi olla soimaamatta itseäni huonosta olostani.

Eilen näin sitten eksäni baarissa. Olin nykyisen mieheni ja kavereiden kanssa. Meillä on ollut aina todella hyvät välit, välillä ollaan käyty tupakalla ja soiteltukin kuulumisia (mistä nykyinen ei pidä lainkaan). Ei nyt kuitenkaan pitkään pitkään aikaan ennen eilistä. Eksä näytti perkeleen hyvältä ja oli ihana ja mukava oma itsensä. Huomasin myös sen, että kun mies lähti edeltä kotiin nukkumaan, hakeuduin lähemmäs eksääni. Emme kuitenkaan jutelleet sen enempää tai muutakaan.

Loppuillasta näin eksäni tanssivan vieraan tytön kanssa. Järkytyin - olin mustasukkainen. Aivan äärettömän! Ehkä humalatilastakin johtuen olin valmis menemään heidän väliin juttelemaan eksälleni ja näyttämään, että ranteessani oli hänen siskonsa antama koru - joo öö, ei enää kuulostaa hyvältä idealta. :D

Pointti on se, että pelkään yhä rakastavani eksääni. En enää ymmärrä miksi erosimme. Olimme nuoria ja erittäin epäkehittyineitä ihmissuhteissa. Suurin syy olin silti minä jota elämä vei mennessään. Olen lähes varma, että eksäni ajattelee minua yhä. Paitsi kun tänään huomasin eksäni lisänneen eileniltaisen tytön kaveriksi facebookissa - mrr :D

Apua, pakko oli saada purkautua. Minulla ei ole kavereita keille puhua tämmöisiä eikä kyllä mitään muutakaan. Onko kellään ollut samanlaista tilannetta, mitä itse tekisitte? Olisiko parasta antaa olla vai selvittää tunteeni eksää kohtaan? Olen onnellinen nykyiseni kanssa, mutta jotenkin eilen meni nuppi aivan sekasin eksästä. Aloin miettimään mitä elämäni voisi olla niin upean ja rakastavan miehen kanssa - eksä ja nykyinen ovat todella erilaisia.

Toivottavasti joku jaksoi lukea ja ehkä jopa kommentoi, tukea todellakin kaivataan! Tiedän että tilanne kuulostaa typerältä, mutta olen nainen - sen te ymmärrätte! :D

Kommentit (6)

Vierailija

Itse ainakin ymmärrän aivan täysin mitä tarkoitat! En tosin osaa kauheasti auttaa... Itsellä sama tilanne, että itse jätin mutta silti edelleen todella mustasukkainen exän nykyisistä naisista. Erostamme on siis kulunut noin puoli vuotta ja yhdessä olimme hiukan yli vuoden.
Lohdutan itseäni aina sillä, että mietin kuinka mulkku exäni osasi olla, ja kuinka voin saada paremman miehen itselleni vaikka exä tuntuu edelleenkin olevan niin samanlainen kuin minä itse... :(
Jos olet onnellinen nykyisen miehesi kanssa, pidä kiinni siitä! Keksikää vaikka viikonloppuisin jotain erityistä tekemistä mikä tekisi olostasi paremman! :)

i6o4
Seuraa 
Liittynyt21.9.2011

Nonii, täältä löytyy porukkaa samoilla fiiliksillä... On tämä vaan peestä. :D Ja huono omatunto, vaikken ole tehnyt mitään. Mutta se, että ajattelen eksääni jatkuvasti, enemmän kuin nykyistä.

Ajattelin järkätä ens viikonlopulle jonkun kivan reissun, ehkä se tosiaan auttaa tilannetta. :)

Vierailija

On ihan normaalia, että hetkellä jolloin ei tunne saavansa nykyisestä suhteestaan tarpeeksi juuri sillä hetkellä, alkaa kenties kaipaamaan jotain parempaa. Törmäsit exääsi juuri sellaisella hetkellä, kun et ehkä näe miestäsi tarpeeksi ja vanhat tunteet ja muistot varmasti heräsivät pintaan. Muistit varmasti exästäsi ja suhteestanne ne kaikki hyvät ja ihanat asiat, joita aloit luonnollisesti kaipaamaan. Tämä on aivan normaalia, eikä välttämättä tarkoita sitä, että olisit esimerkiksi rakastunut häneen uudelleen.

Sanoit kuitenkin itse, että riitelitte paljon exäsi kanssa, olit masentunut ja päädyit käyttämään huumeita. Sinä lopetit suhteen ja siihen oli varmasti hyvä syy. Mieti miksi te erositte ja olisitko todellakin valmis vaihtamaan nykyisen miehesi palataksesi menneeseen?

Sanoit myös rakastavasi nykyistä miestäsi, joten kehottaisinkin sinua nyt unohtamaan exäsi ja keskittymään nykyiseen suhteeseenne. Yrittäkää järjestää enemmän yhteistä aikaa ja lähtekää esimerkiksi yhteiselle matkalle, kuten suunnittelitkin. : >

i6o4
Seuraa 
Liittynyt21.9.2011

Tuntuu, että olisi huomattavasti helpompaa jos eksäni seurustelisi!

Kiitos tiuviu mielettömästi, viestisi sai paremman ja varmemman olon. :) Harvakseltaan näkeminen rasittaa suhdettamme, mutta toisaalta olen valmis kestämään sen parempaa tulevaisuutta ajatellen. Ja mistä voisin ikinä tietää ottaisiko eksäni minua takaisin. Aina välillä ennenkin on tullut "ikävä", mutta se on mennyt ohi juttelemalla eksän kanssa, etenkin puhelimessa. Kun juttelee kasvokkain/puhelimessa, niin muistaa nopeasti ne ärsyttävätkin puolet...

Ehkä mun pitäis koittaa samaa nytkin, vaikka nyt on vähän eri tilanne kun aina joskus välillä on ollut. Tehdä soitto ja kysyä kuulumisia.

Jossain Cosmossa taisi ollakin juttu eksästä uneksimisesta (näen hänestä myös paljon unia). Se ei kuulemma aina tarkoita, että olisi rakastunut ja ikävä, vaan että kyseinen ihminen vaikuttaa yhä posiviitisesti elämääni ja on, ehkä tulee olemaankin, iso osa sitä. Pitäisi opetella näkemään asia siten ja ottamaan sen positiivisesti vastaan.

Vierailija

Ole hyvä vain. :) On ihan normaalia kaivata ja muistella ihmistä, joka on ollut suuri ja tärkeä osa elämääsi, eikä siinä ole mitään väärää. Mikäli silloin tällöin hänen kanssaan puhuminen lievittää ikävää, en näe mitään estettä mikset voisi olla tekemisissä hänen kanssaan. Ei siitä kannata tuntea huonoa omaatuntoa, kunhan ajatukset pysyvät tietyllä tasolla.

Kenties voitte olla ystäviä, vaikkei parisuhde toiminutkaan. Exän kanssa kannattaa kuitenkin ruveta kaveeraamaan vasta sitten, kun on varma, ettei romanttisia tunteita enää ole ja voit aidosti nauttia hänen seurastaan pelkkänä ystävänä. :)

Vierailija

Mäkin taidan ymmärtää sua. Seurustelin reilun vuoden, ja jätin exäni hmm... reilu viikko sitten. Ei olla facebookissa kavereita, mutta stalkkaan häntä ainakin kerran päivässä. Oon tosin yrittäny päästä siitä tavasta eroon, se ei aiheuta muuta kuin pahaa oloa. Löysin sieltä kuvia hänestä pussailemassa joitain tyttöjä, ja muutenkin kaikkea mustasukkaisuuteen johtavaa tekstiä... Meidän erosta on toki vasta vähän aikaa, mutta varsinkin seuraavina päivinä eron jälkeen, mietin, että hitto, haluan sen jätkän takaisin.

Yritän kans lohduttaa itteeni miettimällä, miten kusipäinen se on mua kohtaan ollu. Ja sitten, tajuan, että se jätkä mm. pussailis muita vaikka palattais yhteen. Se kun ei vaan voi luopua omasta mielipiteestään pettämisen suhteen. Kokee oikeudekseen pusutella muita. Eli en tosiaankaan haluu jätkää, joka on noin asshole. Kun oltiin yhessä, ei hän ees kertonu niistä pettämisistä, vaan oli mulle helkkarin epärehellinen.

Ollaan puhuttu pari kertaa puhelimessa, ja se idiootti sanoo mulle vieläkin, että oon sen kulta, vaikka ei yhessä ollakaan. Ei ilmeisesti aio edes yrittää päästä musta yli. Ja hänen periaatteensa ei kuulemma salli sitä, että se olis koskaan kenenkään kanssa enää, kun on mulle neitsyytensä menettänyt. Aika lapsellista.

Eksän perään haikaileminen on siis tuttua, ja oon varma, että siihen liittyy juurikin tuo, että aika on kullannut muistot, ja ne paskat asiat siinä jätkässä on unohtunut. Mäkin luulen rakastavani sitä eksääni, mutta mitä enemmän hän käyttäytyy idioottimaisesti ja mitä enemmän niitä asioita yritän muistaa kaipauksen hetkellä, sitä varmemmaks tuun, että en mä sitä rakasta. Joskus kyllä rakastin, ja kovaa sittenkin. Mut kun pelkkä rakkaus ei vaan valitettavasti riitä.

Mä nyt vähän avauduin omasta tilanteestani muutenkin kun sun asiaan liittyen, mutta haluan kertoa, että toi on ihan normaalia. Ja tosiaan, jos teillä on hyvä olla nyxäs kanssa, niin älä missään nimessä anna entises tulla väliin. Erolle on joka tapauksessa ollut joku syy, vaikka et niitä ehkä enää muistakaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat