Opiskelijaelämä ja vauvaperheen arki?

Vierailija

Haluaisin mielenkiinnosta kuulla niiden kokemuksista, joilla nämä kaksi yhdistyvät. Olemme poikaystävän kanssa suunnitelleen yhteistä tulevaisuuttamme, ja haluaisimme hankkia lapsia kohtalaisen nuorena (verrattaen, että nykyään ensisynnyttäjien keski-ikä on n. 28v.) Olemme vielä tällä hetkellä lukiossa, mutta aijon ammattikorkeaan ensi syksynä, poikaystävä ei ole vielä valinnut sen ja yliopiston välillä. Jos hän menee yliopistoon kestää hänen valmistumisensa todennäköisesti kauemmin kuin minun. Hän on vakuuttunut että selviäisimme vauvan kanssa vaikka hänellä olisi opinnot vielä kesken. Minua mietityttää kuinka tiukalle rahan kanssa menisi... Tää nyt ei oo meille vielä ihan ajankohtaista mutta luonteeseeni kuuluu miettiä asioita jo etukäteen :D
Kokemuksia, kommentteja? :)

Kommentit (3)

Vierailija

Muistathan että ammattikorkeaan tai yliopistoon ei niin vain mennä, vaan sinne haetaan ja hyvällä tuurilla ja osaamisella päästään sisään :) Kyllähän lapsen kanssa varmaan menee rahat tiukalle vaikka molemmat olisivat töissä mutta itse tunnen monia nuoria lapsiperheitä joissa molemmat vanhemmat opiskelevat ja kyllä siellä pärjätään. Pitää vain osata tinkiä oikeista asioista.

Vierailija

Itse olen 20 vuotias yksinhuoltaja, ja oon kerinnyt opiskella päälle vuoden ja hyvin oon pärjännyt :) pitää vain tarkasti laskea rahat, mihin laittaa jne. Mutta kun teitä on kaksi niin varmasti pärjäätte lapsen kanssa! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat