Sandoz Fluconazol + muut hiivasieni uutuudet

Vierailija

Moikka kaikki! Yritin etsiä aineesta vanhempaa keskustelua, mutta joko oli koneessa vika tai sitten sitä ei vaan ollut. Eli nyt on yhtäkkiä tullut markkinoille paljon hiivasienilääkkeitä, joissa vaikuttavana aineena flukonatsoli, ja toimivat siten että yhdellä tabletilla hoidetaan hiiva kuntoon. Onko teillä näistä mistään kokemuksia? Ainakin sandoz fluconazol -nimisestä on ollut paljon puhetta.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Eikö mitään? No voisin vaikka itse aloittaa keskustelun. Mielestäni nämä valmisteet ovat aika hintavia: Sando z maksaa n. 14 e ja Orionin vastaava peräti 18e! Siinä on yhdelle tabletille hintaa, jos ei sitten toimikaan yhdellä kertaa vaan tarvii ostaa lisää.

Plussana noissa on toki helppokäyttöisyys ja "Kuurin" nopeus, sun suun kautta tosiaan hoidetaan kuntoon... too good to be true?

Vierailija

Kannattee tutustua aikaisempiin keskusteluihin juurikin hiivasta, näistä tableteista on ollut puhetta :) Hinnat ovat kyllä pilvissä, täytyy myöntää :/ Mutta muistaakseni Canesten Kombikin (puikko+voide) maksaa sen parisenkymppiä..

Vierailija

Äh, kiitos Inksu, näköjään sitten kuitenkin jäi ne etsimisistä huolimatta näkemättä! Itseasiassa nyt selvisi sen verran että lääkärin reseptin kanssa pillereille jää hintaa enään. 4e, eli se ei kyllä ole paha jos tomivat kuten on kerrottu :) Mutta nyt lähden etsimään niitä aiempia keskusteluja :)

Vierailija

Mä oon kyättänyt säännöllisesti lääkärin reseptillä fluconatsolia kun mikään muu ei ole auttanut mun hiivaan. Oon kärsinyt toistuvista hiivoista yli 5v, eikä mikään tunnu "tappavan" sitä kokonaan. Estolääkkeenä oon niitä ottanut yleensä kerran kuussa. Voiteet ja emätinpuikot ei mulle tehoo. Tosiaan, lääkärin reseptillä saa tohon hintaan 4kpl pakkauksen niitä ihmepuikkoja. Yleensä mulla oireet kestää vielä viikon lääkken oton jälkeen, jos en ole osannut ennakkoon lääkettä ottaa. Jätin hiljattain hormooniehkäisyn pois siinä toivossa että hiivatulehdukset loppuu, toistaiseksi on tehonnut, pidän sormet ristissä.. :)

Vierailija

Vaikka reseptitön lääke maksa(isi) enemmän, onhan se kätevä esim. juuri Sandoz Fluconazol ja vielepä suun kautta nautittava eikä tarvitse minkään puikkojen kanssa säätää. Lääkäriin meno vaitii kuitenkin aina hieman vaivaa ja mahdollisesti rahaakin - itse siis suosin reseptittömiä tuotteita

Vierailija

Ihan totta kyllä että helpompihan se on jos ei tarvi mennä lääkäriltä hakemaan reseptia. Ei minun mielestä tuo sandoz flukonatsolikaan siinä mielessä pahan hintainen silti ole, kun on niin helppo ja toimivakin. Eikä tosiaan tarvi säätää millään rasvoilla :)

Vierailija

Joo itse en tiedä vastenmielisempää tapaa hoitaa hiiva, kuin kaikki ne jotka pitää laittaa ALApäähän :D Haluan hoitaa yhtä vaivattomasti niin päänsäryn kuin hiivankin. Tietty jos on sietämätön kutina, niin voi lisäksi lievittää jollain lääkerasvalla.

Vierailija

Tosiaan jos vertaa muihinkin hiivasienilääkkeisiin niin onhan puikoilla ja voiteillakin hintaa sen parikymppiä :) tablettimuodossa otettuna hiiva hoituu kyllä kaikista helpoiten!

Vierailija

Luin netistä pakkausselostetta ja kuulostaa kyllä aika rajulta.

"Flukonatsoli voi aiheuttaa nopeasti kehittyvän ja vaikean maksatulehduksen, joka voi johtaa
hengenvaaralliseen maksan vajaatoimintaan"

"Autolla ajamisen tai koneiden käytön yhteydessä on otettava huomioon, että huimausta tai
kouristuskohtauksia saattaa joskus esiintyä."

Valmistetta ei tuoteselosteen mukaan saa käyttää myöskään yhtäaikaa kipulääkkeiden (esim. ibuprofeeni = esim. Burana ja Ibumax) tai "ehkäisytablettien" kanssa .. Ja lista vaan jatkuu eli öö kuka tuota valmistetta sitten voi käyttää?

Taidan tyytyä tuohon Canesteeniin kuitenkin.

P.S. Tottakai noissa pakkausselosteissa aina joudutaan "liioittelemaan", mutta kuulostaa minun korvaan kyllä vähän oudolle.

Vierailija

Kyllähän kaikilla hoidoilla ja lääkkeillä on aina omat sivuvaikutuksensa ja mahdolliset haittavaikutukset. Varoituksiin mielestäni kannattaa suhtautua kuitenkin maalaisjärjellä.

Itse voisin melkein ihmetellä kuka vielä käyttää hiivaan alapäähään laitettavia puikko ym. hoitokeinoja kun tarjolla on yksinkertainen suun kautta nautittava tablettikin :)

Vierailija

Niin, siis kyllähän niissä kaikissa on omat mahdolliset haittansakin, pitäisi kai kaivaa tähän jostain canestenin tuoteseloste niin näkee mitä siitä sanotaan - ihan mielenkiinnosta siis :) Itse ainakin komppaan ja hoidan nämä asiat mielummin ylä- kuin alapään kautta, siististi ja vaivattomasti :)

Vierailija

Olisi kiva kuulla millaisia kokemuksia muilla tästä sandozista tai muista on, omat kokemukset kun on sandozista ja ne on pekkää positiivista. onko joku kokeillut tuota orionin vastaavaa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat