Nuvaring

Vierailija

Kellään kokemusta kyseisetsä ehkäisyrenkaasta?? Haluaisin vaihtaa pillerit renkaaseen mutta olen kahden vaiheilla koska mitään 'akuuttia' syytä vaihtoon ei ole..Tiedän että sivuvaikutukset tms ovat yksilöllisiä mutta olisi kiva kuulla jos jollain on kokemuksia:)

Kommentit (11)

Vierailija

Itse olen käyttänyt rengasta jo pari vuotta, mutta mitään huonoja puolia siinä en ole huomannut. Minulla ei riittäisi muisti siihen, että muistaisin ottaa joka päivä pillerin tiettyyn aikaan, joten ehkäisyrengas soveltuu ainakin itselleni tosi hyvin.
Sivuvaikutuksiakaan en ole huomannut ollenkaan. Ainoa huono juttu on vain se, että pelkään välillä renkaan poistuvan itsestään (tätäkin kannattaa tarkistaa mahdollisimman usein). :)

Vierailija

Itse olen käyttäny nuvaring ehkäisyrenkaita, mutten koskaan pillereita. Olen kuullut, että pillereissä on enemmän sivuvaikutuksia kuin renkaissa muttei siitä sitten ole omakohtaista kokemusta.
Pillereissä on huonoa se, että niitä täytyy muistaa ottaa joka päivä.
Renkaissa on taas huonoa se, että rengas saattaa valua alas, mutta onneksi ei ikinä pois. Onneksi se ei vaikuta ehkäisyn tehoon missä kohdassa rengas on.
Itse olen nyt ollut tauolla henkilökohtaisen syyn takia, mutta olisi taas tarkoitus aloittaa nuvaringin käyttö :-)

Vierailija

Mä oon käyttäny Nuvaringiä nyt noin vuoden. Sivuvaikutuksia ei oo, eikä oo myöskään pettänyt. Ja on helppo muistaa sen kerran kuussa. Mut yks miinus siinä kyllä on, niinku Neitinutturakin mainitsi; rengas valuu alas. Eihän se ehkäisytehoon vaikuta, mutta tuntuu tosi ikävältä. Se on sillon aina pakko työntää pidemmälle. Esimerkiksi kaupassa se ei vaan oikein onnistu :D Kotonakin saa useamman kerran päivässä sörkkiä alapäätä :D Mutta toi nyt on kai pieni juttu, ja voihan se olla ettei kaikill samalla tavalla valu. En tiedä sitten, onko mun paikka jotenkin löysä... ^^

Vierailija

Mä oon käyttäny rengasta 2 ja puoli vuotta, ja oon ollu tosi tyytyväinen! :) Mulla rengas ei valu alas, enkä edes tunne sitä ellen ala sörkkimään. Seksinkään aikana rengasta ei tunne kumpikaan kuin todella harvoin. Sivuvaikutuksina mulla on ollu rintojen kasvu ja kuivuus, jota voi hoitaa liukkarilla ja bepanthenilla. Viimeaikoina oon alkanu epäillä, että voisko rengas olla syynä vähentyneisiin seksihaluihin? Sinällään ehkä outoa, koska oon käyttäny rengasta jo niin kauan.

Henne
Seuraa 
Liittynyt28.1.2011

Mä olen käyttänyt rengasta vajaan vuoden ja olen erittäin tyytyväinen :) Ei tarvitse päivittäin muistaa ottaa pilleriä ja kaikki pillereiden aiheuttamat sivuvaikutukset jäivät pois (mm.päänsärky,itkuisuus..) Ainut huono puoli renkaassa oli, kun viime talvena sitä ei tuotannollisista syistä saanut mistään, mutta onneksi ne ajat ovat jo takana :) Mulla ei rengasta huomaa ollenkaan ja välillä unohdan, että sellainen on sisällä. Ja mieskin tykkää asentaa renkaan paikalleen... ;)

Vierailija

kiitti kaikille,nyt on sit nuvaring ollu viikon käytössä ainut haittapuoli tähän mennessä on ollut renkaan alas valuminen,jos tunnustelen etusormella niin tunnen sen jo kun sormi on puoliksi sisällä,mites muilla??lääkärin mukaan ei ole väliä missä kohtaa se rengas on kunhan on sisällä. mutta tuntuu oudolta että tollanen toimisi yhtä isolla varmuudella kun pillerit...

olisi vielä vähän kysyttävää,ei ehkä mitään fiksuimpia kysymyksiä mutta mielenrauhan takia olisi kiva jos vastaisitte:P

-toimiiko rengas siis samalla tavalla kun pillerit,eli voiko mies laueta sisälleni kun käytän rengasta ilman pelkoa että tulisin raskaaksi? ja entä jos otan renkaan seksin ajaksi pois(mies ei oo tykänny:D),voiko mies laueta sisälleni ja ehkäisyteho on sama kun renkaan kanssa?

-laitan joskus seksin jälkeen tamponin koska 'valun' niin voinko tehdä näin myös renkaan kanssa?:D

-kun olen käyttänyt rengasta 3viikkoa ja pidän viikon tauon,lääkärin mukaan ehkäisyteho on silloinkin täysi eikä tarvitse siis kortsua käyttää,mutta en ymmärrä miten??:D jos kerran rengas voi sen 3. viikon aikana olla enintään 3h poissa emättimestä niin miten se teho säilyy kokonaisen taukoviikon ajan?

olisin kiitollinen jos joku viittii vastata kun oon itse vähän kujalla näissä asioissa:)

Vierailija

Vaihdoin vasta pillereistä renkaaseen eikä nyt oo ollu mitää huonoa sanottavaa, muuten kun tuo sama että rengas valuu alemmas.
Otan ite renkaan aina pois seksin ajaksi, koska miestä se häiritsee. Ehkäisyteho siis säilyy, jos rengas on alle 3 tuntia pois.
Ja kyllä mun mielestä tamponia voi käyttää renkaan kanssa.
Ja tuo viimeinen kysymys. Eli kun se rengas on ollu sen 3 viikkoa niin se hormoni on kerennyt kokonaan poistua siitä renkaasta ja sillon se ehkäisyteho säilyy sen tauon ajan myös. Mutta jos otat sen kesken kaiken pois ja se on yli 3tuntia pois emättimestä niin silloin siitä ei oo se kaikki hormoni kerenny poistua, joten voit tulla raskaaksi. Näin ite käsitän asian.. ?:D

Vierailija

Heh, itsekin mietin noita alussa :) Kyllä se rengas on ihan yhtä varma kuin pillerit kunhan käytät oikein sitä. Mies voi ihan samalla tavalla laueta sisään. Sen voi ottaa hetkeks pois, eikä sillä oo vaikutusta tehoon :) Ja tuo tamponi juttu, voit tehdä senkin.

Tohon taukoviikkojuttuun en tiedä selitystä, mutta älä hätäile, kyllä se oikeasti toimii ihan mahtavasti! :D

Predeth

Edellinen ehkäisy oli minulla laastari, joka oli muuten kiva, mutta oli haluttomuutta ja laastarin liima kutitti aivan käisttämättömän paljon sekä laastarikohtaan jäi aina kutiseva punainen läntti, joista muutama on jäänyt pysyvästi näkyviksi. Vaihdoin siksi renkaaseen.

Aloitin käytön viisi päivää sitten. Hurja kokemus siis löytyy :P

Pidän ajatuksesta, että sitä pidettäisiin kolme viikkoa ja vuotoviikon jälkeen vaihdettaisiin.

Itsellänihän renkula ei yksinkertaisesti pysy sisällä edes 24 tuntia. Seksin jälkeen sen saa todella syvään, jolloin se ei tule alas ainakaan 8 tunnin sisään, tämän jälkeen se alkaa valumaan. Olen yrittänyt kaikissa mahdollisissa asennoissa laittaa sitä niin syvälle kuin suinkin pystyn, häpyluun taakse.. Silti se valuu aina hetken päästä emättimen suuaukolle, mikä tuntuu todella epämukavalta. Paikat ovat arat jatkuvasta sisäänpäin ronkkimisesta. Voihan se olla, että kun olen pieni kokoinen, 150 cm, niin mestat ovat niin pienet, että nuva on yksinkertaisesti liian pitkä, eikä sen vuoksi pysy paikallaan. Toki voisin kokeilla vaihtoehtoisia renkulan taittelumenetelmiä, kun sillä ei ole väliä missä asennossa se siellä on, mutta ahdistaa ajatus siitä että siihen ei sitten yllä..

Alas päin valumisen lisäksi muita haittoja ei ole ollut. Haluttomuutta esiintyy, mutta vähemmän kuin laastarin kanssa, mikä on plussaa.

Vaihtaisinko pillereihin?

Mä oon käyttänyt rengasta nyt kohta kolme vuotta. Ei mitään ongelmia tai sivuvaikutuksia oo osunut mun kohdalle, paitsi että nyt viimeisen kahden kuukauden aikana oon kans joutunu taistelemaan ton renkaan alas valumisen kanssa. Aivan jumalattoman ärsyttävää ja en ymmärrä että mistä se voi näin yhtäkkiä johtua! Häiritsee välillä jokapäiväistä elämää kun valuu emättimen aukolle asti, mikä ei oo mikään miellyttävin tunne...

Turhautunut

Aloitin renkaan kuukautisten 1. päivänä ohjeen mukaisesti. Seurauksena se, että olen nyt vuotanut 3,5 viikkoa putkeen. Otin renkaan taukoviikoksi pois ohjeen mukaisesti, jolloin menkat vain kiihtyi. Pitäisi ensi sunnuntaina asettaa uusi rengas. Onko muilla ollut vastaavaa alussa? Luovutitteko vai asettuiko vuoto joskus normaaliksi? Alkaa nimittäin pikkuhiljaa ärsyttää nämä jatkuvat menkat. Gyne sanoi reseptiä määrätessä, että kokeile kaksi rengasta, että keholla on aikaa tottua. Koska menkkoja lukuunottamatta ei ole muita sivuvaikutuksia ollut, niin koitan sen toisenkin renkaan vielä. Mutta olisiko kokemuksia teiltä, joilla on ollut jotain sivuvaikutuksia alussa, että kauanko meni niiden poistumiseen ja minkälaisia oli?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat