E-pillerit ja huono olo

Vierailija

Käytin joskus e-pillereitä, joista tuli itselleni todella huono olo n. 6kk käytön jälkeen, merkki oli yasmin. Vaihdoin pilsut mercilon merkkiseen, näitä käytin n. 3kk jonka jälkeen myös joka päiväinen huono olo. Lopetin pillerit kokonaan, sillä huono oli välillä aamuisinkin niin voimakas etten kyennyt kouluun lähtemään, kun meinasi ylös noustessa laatta lentää samantien. Nyt kysynkin että onko kellään samankaltaisia kokemuksia ollut ja mikä merkki olisi sopiva, jos kellään edes vähän samantyyppisiä vaivoja? Onko lopultakaan yhtään hyvää merkkiä, josta tätä sivuvaikutusta ei tulisi?

Toisena negatiivisena sivuvaikutuksen voin myös luetella hluttomuuden ja mielialavaihtelut, jotka purin silloiseen mieheeni, raukka kun ei tiennyt mitä oli tehnyt väärin, kun toinen vaan huutaa ja möksöttää.

Ihan mielenkiinnosta kyselen , itsehän en tällä hetkellä pillereitä enää tarvitse, mutta tuli mieleen tämä tapaus ja haluan kuulla muista e-pillereiden sivuvaikutuksien "uhreista" jos sellaisia täältä löytyy, kun edelleen tämä asia on välillä mietityttänyt.

Kommentit (8)

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

Itsellä ei niinkään tullut huonoa oloa, mutta nuo mielialanvaihtelut olivatkin sitten sitä luokkaa että! Raivosin miehelleni ihan mistä asiasta vaan, välillä ilman syytäkin. Ihme, että ei jättänyt minua!
Sitten se pahempi oire: jalat. Sain melkein veritulpan pillereiden syönnin takia. Jalkani kramppasivat aina öisin, päivisin ne olivat niin kipeät että tavallinen käveleminen teki tuskaa. Onneksi lopetin ne, mutta silti jalkani ovat jo "pilalla". Nämä siis yasmin-nimisten pillereiden kanssa.
Vaihdoin cerazette minipillereihin, ja niistä tuli jokapäiväistä päänsärkyä!

En suosittele kenellekään pillereitä, varsinkaan jos niitä syö menkkakipuihin. Oireet eivät välttämättä tule heti, mutta vuosien päästä...

Vierailija

Kumma että niistä voi noin paljon tulla kaikenlaista ;o miksi oikeastaan niitä ei tutkita sen paremmin jos yli puolet ihmisistä kärsii noin pahoista sivuvaikutuksista, luulisi ettei hormonit voi noin paljon vaikuttaa..miksei sitten hormonien yms määrää niissä vähennetä tai muuta, kun tuntuu että en ole yhtäkään hyvää sanaa kuullut pillereistä sanottavan ilman, että aina liittyy jokin sivuvaikutus asiaan.

Vierailija

Minäkin aloitin käytön Yasminella ja sain ihan järjettömiä itkukohtauksia levyn ensimmäisellä viikolla. Saatoin alkaa itkeä vaikka siitä, että syödessä osa ruuasta tippui haarukasta. Tai jos kirjoitin tietokoneella ja yksi kirjain meni väärin. Voitte vain kuvitella, mitä tapahtui, jos oikeasti pahoitin mieleni. Vaihdoin Yaziin ja vaikkei se yhtä hyvin poistakaan PMS-oireita, niin olen ollut ihan tyytyväinen.

Mitä tuohon aamupahoinvointiin tulee, niin itse tajusin vasta nyt, että minullakin se johtuu varmaan pillereistä. Olen viimeiset kaksi vuotta vain ihmetellyt mistä se on saanut alkunsa. Olen alkanut muutenkin oksennella aivan liian helposti viimeisen puolentoista vuoden aikana. Voi siis olla, että jos on herkkä, niin kaikki pillerit tekevät sen.

Pillerimerkeillä on kuitenkin aika isot erot, joten pahimmat oireet olisi saanut kyllä varmaan jotenkin pois. Hyödyt voivatkin sitten kadota, joten tosiaan, jos niitä ei syö ehkäisyyn (sinähän söit?), ei niistä välttämättä ole apua... Itse en silti olisi jättänyt niitä pois, sillä kuukautiskiertoni on liian epäsäännöllinen ilman.

Vierailija

Ite oon koittanu kolmea eri pillerimerkkiä, ekasta tuli kamalaa päänsärkyä, tokassa oli melkein koko ajan menkat tai tiputteluvuotoa, ja viimeisissä esiintyi niin kovaa mielialanvaihtelua ja vatsakipua että oksetti, joten jätin ne tuossa viikko sitten pois. En tiedä oliko hyvä idea vai ei, koska heti tänä viikonloppuna jouduin jälkiehkäisypillerin ottamaan, ei ole nimittäin tottunut kondomia käyttämään pitkään aikaan. Mutta ite en varmaan aio pillereitä hetkeen koittaa, mulla niistä tuli lähes kaikkia sivuvaikutuksia mitä niistä vain voi tulla. Ajattelin jossain vaiheessa mennä lääkärille kyselemään muista ehkäisymenetelmistä, kuten renkaasta, joskin ajatus jollain tavalla pelottaa, mutta kattoo ny sitte mihin päädyn. Mutta se vatsakipu ei oo ollenkaa mukavaa, itekki piti jäädä monta kertaa kotiin ja syöminenki oli vaikeeta ku oksetti vaan jatkuvasti.

Vierailija

No mullekkin tuota ehkäisyrengasta koitettiin tyrkyttää mutta en siitä oikein ajatuksena pidä, ja muutenkin kun sitä koitin niin yhdynnän aikana se valahti sieltä ulos monta kertaa..senhän voi sieltä siksi aikaa pois ottaa jos haluaa, mutta pelkään että se unohtuu sinne laittaa takaisin sitten kuitenkin, ei kovin toimiva ratkaisu minulle. Ainut mitä suostun käyttämään on pillerit, jos sellainen merkki löytyy missä ei sivuvaikutuksia tule, tai sitten ehkäisylaastari on toinen vaihtoehto. Pitää noita kokeilla ja päätyä sitten parhaimpaan...ellei kunnon menetelmää löydy niin luovun toivosta ja jätän kaikki viritelmät ja siirrymme kumppanini kanssa kondomiin, tai vaihtoehtoisesti sitten emme käytä mitään jos prkl näin vaikeaksi kaikki menee :D

Onneksi ei ole ihan tämänhetkinen asia, kun vauvaa tosiaan tällä hetkellä yritetään, mutta pitäähän sitä taas sitten jo alkaa miettimään että mistä sitä seuraavaksi lähtee näitä kokeilemaan...huhhuh

Vierailija

Oletko kokeillut mahdollisesti YAZ-nimistä? Itselläni ei ole niistä tullut kuin ilmeisesti vain pääkipua lähinnä, mutta särkylääkkeillä ja levolla niin sekin on poissa sitten. :)

Vierailija

Edelliseen kirjoitukseen kommentoin, että YAZ oli minulle ne pahimmat, en pystynyt liikkumaan enkä nähnyt kunnolla kun oli niin kovat päänsäryt:D Eikä lähtenyt levolla eikä lääkkeillä. Että kaikki on yksilöllistä.. :D

Vierailija

Edelliseen kirjoitukseen kommentoin, että YAZ oli minulle ne pahimmat, en pystynyt liikkumaan enkä nähnyt kunnolla kun oli niin kovat päänsäryt:D Eikä lähtenyt levolla eikä lääkkeillä. Että kaikki on yksilöllistä.. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat