Enkö voi tulla raskaaksi?

Vierailija

Olemme olleet poikaystäväni kanssa jo kauan ja noin 9-10kk vuotta sitten päätimme että vauva on tervetullut taloon. Päätimme jättää ehkäisyn pois ja jatkoimme seksin harrastamista samaan tapaan kuin ennenkin, ajattelimme että otamme rauhassa emmekä ala testailemaan mitään oviksia tai muita ja aloita tätä mitenkään kauhealla ryminällä, mahdollisesti vain lisäämme seksin määrää. Nyt kuitenkaan tämän n. jo 10kk jälkeen vauvasta ei mitään kuulu ja raskaustesti näyttää joka kerran jälkeen miinusta..kysymys onkin että pitääkö vauvaa alkaa vääntämään ihan antamuksella ja pitääkö asiasta tehdä kauhea numero, jotta jotain saa aikaiseksi? Pelkään myös etten voi tulla ollenkaan raskaaksi, miehestä tämä ei voi johtua sillä hänellä on jo yksi lapsi edellisensä kanssa..tuntuu että toiset tulevat raskaaksi vain ajatellessaan seksiä, joten tämä alkaa jo hieman turhauttamaan. Myöskään e-pillereiden jälkimainingeista tämä ei voi johtua sillä niitä en ole käyttänyt.

Onko siis kenelläkään samantapaisia kokemuksia ja pitääkö tässä jo huolestua, vai ottaako se vain aikansa?

Toivoisin asiallisia vastauksia, enkä niitä "ei täällä voi kukaan tietää, mene lääkäriin"- sarjaan kuuluvia. Ihan omia kokemuksia jos jollain on, niin olisi hienoa kuulla miten kävi!

Kommentit (14)

Vierailija

Ottaa aikansa tulla raskaaksi. onko se 20 % mahdollisuus joka kuukausi tulla raskaaksi vaikka kuinka oikeeseen aikaan harrastaisi seksiä. meillä meni 8 kk kun annettiin tulla jos on tullakseen ennen kun tulin raskaaksi. jos missään ei ole mitään vikaa on vuosi se koete kivi. vuoden jälkee voi hakeutua lääkäriin ja tarkistaa onko jossain vikaa mutta tosi monella menee vähintään se vuosi tai kaksikin eikä missää olee mitään vikaa. älä stressaa turhaa.

Vierailija

No hyvä että jollain muullakin..kun kaikki kaverit ovat pamahtaneet paksuksi melkein sillä että ovat kerran pari yrittäneet ja se siitä. Enkä vain jaksaisi mitään sähläämistä ovistikkujen, lämpöjen ja muiden testaamisella..on vähän turhauttavaa tosissaan, mutta eiköhän tämä tästä jos kummassakaan ei mitään vikaa ole ja kuitenkin ollaan nuoria vielä niin ei voi siitäkään olla kyse onneksi :))

Vierailija

Kyllähän se turhaittaa ben there done that. kaikki muut vaan sille pim ja joka kuukausi minä vaan vuodan toiveet ulos. 8 kk päätöksestä pieni saa tulla tuli vahva tunne. mä olen raskaana. rauhallinen ja tyyni olo alkoi siitä. ei mun olis tarttenu tehdä raskaustestiä. tein sitten ja nopeammin se plussa tuli tikkuun kun kontrolli viiva. voihan olla että jossain on vika ja kannattaa käydä lääkärin juttusilla jos ei 1-2 v sisällä kertaakaan raskaudu. sitä ennen nauti elämästä älä stressaa liikoja. se tapahtuu sitten kun tapahtuu.

nyt mulla nukkuu yli vuoden ikänen ihana tyttönen sängyssään.

liiallinen seksinkin määrä voi muuten vaikuttaa sperman laatuun alentavasti ja sen kautta sitten hedelmöittymiseen.

Vierailija

Kirjoitit toisessa ketjussa olevasi huomattavan alipainoinen. Se voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Lääkäri voisi katsoa ainakin kilpirauhasarvot.
Yleensä ei tarvitse erikseen vääntää vaan 2-3 yhdyntää/ viikko riittävät kyllä.
Voimia raskauden odotukseen.

Vierailija

Huomasin kanssa että painat melkeinpä liian vähän. tuleeko kuukautisesti normaalisti ja kierrot on normaaleita? voihan olla ettet ovuloi vaikka kuukautiset normaalisti tuliskin.

Vierailija

Siis kaikki toimii täysin normaalisti..menkat tulee täysin ajallaan aina ja siis ei tämä painosta johdu sillä äitini on ollut ihan yhtä pieni aina ja paino johtuu vain perinnästä geeneistä..syön ihan normaalisti, vähän ehkä liikaakin jonkun mielestä painooni verrattuna :D ja luulen kyllä että ovuloin myös sillä joka kierron puolessa välissä tuntuu nipistelyä alavatsassa ja sellaista alaselkäjomotusta ja muuta, ja tämän olen yhdistänyt siihen että se tosissaan on ovulaatio josta nämä ilmiöt aiheutuvat...

Vierailija

Se on hyvä jos selkeesti kroppa toimii. toiset on pienempiä kun toiset. on mulla äitikin painanu sen 45 kg ku alkanu kahta lasta odottaa.

toivottavasti tärppää pian. eikä ole häpeä jos ei selkeesti mitään pahadu niin käydä lääkärin juttusilla. saa ainakin mielen pois kun varmistetaan asioiden toimivuus.

Vierailija

Niinhän se menee..ja oon vaan tosissaan aina ollut pienikokoinen ja silti syön enemmän mitä mun ns. normaalikokoiset kaverini. Ei oo koskaan ollu ongelmia menkkojen tai muiden kanssa.

Tänään on tuntunut hiukan nippailua ja muuta, viime viikolla oli ovulaatio minun mielestäni, joten en tiedä nyt voisiko tämä olla sitten sitä kiinnittymistä..mutta toivotaan parasta! Koitan silti olla tekemättä mitään vainoharhaisia päätöksiä kaikista "tuntemuksista", jos sitten ei kuitenkaan ole tärpännyt..mutta kohta se sitten nähdään :)

Vierailija

silloin kun toivoo lasta ni niin helpolla ne oireet kaikki on päällä. kuitenkin mä huomasin ettei mulla ollu muita oireita kun se tyyni ja varma tunne jossain sisimmässä että oon raskaana.

naisen kroppa muutenkin on niin ihmeellinen ja toimii omalla tavalla ettei melkein kannata edes yrittää ymmärtää vaan nauttia vaan kyydistä :D

Vierailija

No tämä on kyllä tullut huomattua.. :D Ja ei nää tuntemukset sit vissiin olleetkaan mitään kiinnittymisen tunteita vaan menkat...kai. Tuskin tää mitään kiinnittymisvuotoakaan enää on kun on näin runsasta, vähän vaan ihmetyttää kun on "menkat" näin aikaisessa, eli n 1,5vk etuajassa..mutta yritystä jatketaan sitten taas ens kuussa jos tästä nyt ei taaskaan mitään tule. Melkein kun taas jo ehdein toivoa :/

Vierailija

Mulla oli menkat kerran myöhässä 2 päivää ja olin varma että nyt. kuitenkin ikuisesti tasainen 28-29 päivän kierto muuttui yhtäkkiä 30-32 päiväkseks niin kauaks aikaa kun tulin oikeasti raskaaksi. kyl siinä kohtaa mietti että mitä tapahtu. siihen asti melkein vuoden menkat oli tullu säännöllisesti melkein kellon tarkasti mutta yhtäkkiä vaan tollanen muutos.

Vierailija

Mulla nyt sit taas toisinpäin..yleensä kierto ollut 31-33pv ja nyt nää tulee to 22pv kohdalla. Tosin voi olla että silti on tärpännyt, koska mun äidillä ja mummilla on myös kuulemma kuukautiset tulleet parina ekana kuukautena ihan normaalisti vaikka ovatkin olleet raskaana. Mutta silti vähän epäilyttää tämä kun ihan normaalit menkkamaiset kivut nyt ja vihlonnat ja muut..ainut vaan että tää pvm hämää ja se että nää alkoi ihan yhtäkkiä, yleensä on puoli päivää mennyt siinä kun alaselkä niin kipeenä että hyvä kun pystyy olemaan..kummastuttaa sinäänsä.

Vierailija

toisilla tulee menkan tapasta vuotoo joo vaikka oliskin raskaana.

mulla ei kanssa tuntu et menkat alkais ja siks luulinkin et raskaana. normaalisti se 1-2 päivän erilaiset vihlonnat ja kivut ja silloin ei mitään. sitten yhtäkki vaan aukes hanat ja alko harmittaa ihan suunnattomasti. ihan outoa toimintaa kropalta.

Vierailija

Kyllä se kaikilla on niin erilaista toi kehon toiminta ettei voi oikein muitten tarinoita näistä lukea ja toivoo et jos itelle kävis samalla tapaa kun kuitenkin sit elättelee liikaa toivoa ja sit kun ei tärppääkään niin pistää ketuttamaan :/ mutta nähdään nyt sit joskus kuukauden päästä taas että tuleeko sieltä vielä menkat vai ei, jaksa mitään testejä enää tehdä kun negatiivinen se kuitenkin on. Jotenkin toivo mennyt siihen että liian aikasin alkaa kuvittelee niitä mukamas "raskausoireita" jotka sitten on tapahtunu pelkästään oman pään sisällä :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat