Qlaira tai Cilest

Vierailija

Heippa!
Onko kellään kokemuksia Qlaira- tai Cilest-nimisistä e-pillereistä? Haluaisin hieman vertailla ennen kuin teen yhtään mitään. :)

Nyt käytössä Yasminit 8.kuukautta, ja hiuksia irtoilee (kohta viides kuukausi, eniten suihkun jälkeen, tosi harvoin muuten...). Alussa Yasminien kanssa ei ongelmia, ei kyllä vieläkään, hiustenlähtö on siis epäilynä....Gyne laitto mulle Cilest-reseptin, mutta siinä näyttäis olevan testosteronijohdannaista hormonia, niin mietityttää..

Kommentit (8)

Vierailija

moikka:) oon ite syönyt qlairaa hieman yli 6kk, mitään sivuoireita en ole havainnut pieniä mielialamuutoksia lukuunottamatta. Siitäkään en voi olla ihan varma,johtuuko sitte pillereistä vaan ihan tän hetkisestä elämäntilanteesta että itku on vähän herkässä..Söin ennen qlairaa yazia n.6kk kun yhtäkkiä alko tulla kauheita itkukohtauksia ja mietin että näistä on päästävä eroon,en sitte tiiä oliko pillerit vai poikaystävän kanssa silloinen jatkuva riitely joka aiheutti tämän. Lääkäri suositteli qlairaa koska ne on kuulemma niin matalahormoniset ja 'luonnollisemmat' kun muut pillerit (tän takia voi ilmetä pientä välivuotoa, mulla ei oo ainakaan pahemmin haitannut).

Onko sulla ollu yasminen kanssa mitään mielialamuutoksia tai muita oireita kun toi hiustenlähtö?Tosta merkistä kun oon kuullut pelkästään huonoa, mutta onhan ne vaikutukset yksilöllisiä:) Välillä kyllä mietin olisko ihan erilainen ihminen ilman pillereitä,tekisi mieli lopettaa hormonaaliset ehkäisyt kokonaan kun eihän niitten vaikutuksista koskaan kaikkea tiedä.:D

Vierailija

Hei.
Kiitos kokemuksien jaosta, toi Qlaira on sitten mietintälistalla. Vois soittaa sille gynelle ja kysästä... Cilestissä on noita androgeenisia eli testosterinijohdannaisia (?), niin en uskalla aloittaa niitä, ettei tää hiusten variseminen pahene! Tosin toivon yhä, etä tää ois vaan jtn väliaikaista hiusten uusiutumista, kun uuttakin tukkaa kasvaa aika paljonkin.<3
Yasminit on ollu mulla muuten ihan ongelmattomia, mitä nyt alussa oli pari päivää pahoinvointia. En sit tiiä, onko ne aiheuttanut mulle pientä hermostuneisuutta ja itkuherkkyyttä, minkä oon laittanu 24/7-kouluhommien piikkiin...Opiskelu on aika tehokas mehujen viejä. ;) Oli muuten aika pelottavaa lukea englanninkielisiltä sivuilta pelkkiä huonoja arvosteluita ja sitten verrata niitä tohon pakkausselosteeseen. :o Ei mätsää, ei!
Mulla on kai puolpakollista käyttää hormonaalisia menetelmiä, kun pari vuotta sitten sairastettu anoreksia vei menkat ja antoi alkavan osteoporoosin..Vasta Yasmineilla sain menkat, kun eivät itsestään alkaneet puolessa vuodessa, vaikka painoa oli ns. tarpeeksi. :/ Anoreksia onkin ainoa asia, joka kaduttaa (sen lisäksi että leikkasin mun kauniit, pitkät ja vaaleat hiukset lyhyeksi poikatukaksi toissa kesänä...Millanen leijonanharja mulla voiskin olla nyt. :D)

Vierailija

Itse olen nyt yhden vuoden käyttänyt Qlairaa. Tätä ennen oli käytössä Nuvaring, jonka vaihdoin gynen kehoituksesta pois. Syynä oli se, että taukoviikoilla oli minulla aina pieni päänsärky päällä, johtuen siitä, että kohonneet hormoniarvot laskivat. Qlairaa matalahormonisempaa tuotetta saa oikeasti hakea. Tämä johtuu siitä, että tuote sisältää vain luonnollista hormonia, ei keinotekoisia. Mitään oireita oikeastaan ei ole ollut Qlairan takia. Ainoastaan menkat ovat jääneet pois, mutta tätä ei voi pitää oikein miinuspuolena, koska en ole niistä ikinä ennenkään välittänyt. Jos Qlairaa saisi Nuvaringin muodossa, olisin ikionnellinen, sillä pillereiden syöminen ei ole niin ongelmatonta kuin mitä sen voisi kuvitella olevan (aina meinaa unohtua ja Qlaira on sellainen, että se pitää olla lähes tunnilleen ajallaan).

Vierailija

edelliselle kirjoittajalle, onko qlaira paljonkin matalahormonisempaa kuin nuvaring? muistaakseni gyne sanoi että ne on suht samanlaisia,en kyllä ole ihan varma:o Qlairan kanssa ollut ihan pieniä ongelmia joiden kanssa kyllä voin elää,mutta olen kuitenkin ajatellut kokeilla nuvaringia.

Vierailija

Sama määrä niissä on suurinpiirtein. Ero vaan tulee todellakin siinä, että Nuvaringissa ja Qlairassa käytetyt vaikuttavat hormonit ovat erilaisia. Siitä syystä Qlaira mielletään matalahormonisemmaksi kuin Nuvaring, koska hormonin määrä ja laatu on sama, kuin mitä raskausaikana keho itse tuottaa (tästä syystä Qlairaa sanotaan erittäin luonnolliseksi). Eroa tulee myös siitä, että Nuvaring erittää hormonia paikallisesti ja tasaisesti ympäri vuorokauden, kun taas Qlairan toimintaperiaate on siinä, että se annostus vaihtelee kierron mukaan ja pillerissä on oltava vuorokauden annostus.

Epäilen kuitenkin vahvasti, että gyne sanoisi mitään vastaan jos me_ haluaisit vaihtaa Qlairan Nuvaringiin. Ei ne ole oikeasti niin erilaisia, että aiheuttaisivat selkeitä aloitussivuoireita tai muuta haittaa. Kannatan kokeilua, jos hormoniehkäisy tuottaa vähänkään sivuoireita, sillä tavoitehan on, ettei lääkkeen käyttö aiheuta mitään ylimääräistä rasitetta, olipa sitten miten pienestä asiasta kiinni. Kuten ei minuakaan Nuvaringin aikana ollut väliviikkopäänsärky haitannut, koska se ei ollut niin voimakasta, ettenkö olisi voinut elää normaalisti, mutta gyne oli hyvin taipumaton tämän asian suhteen. Hänestä ehkäisyn pitää olla sellainen, ettei se aiheuta mitään sivuoireita, koska jos se aiheuttaa, se ei ole se oikea lääke silloin. Nyt jälkikäteen voin sanoa, että hän oli oikeassa.

Vierailija

hei hienoa olin juuri tulossa kyselemään qlaira-pillereistä...olen siis itse käyttänyt yazia noin 7-8 kk ja nyt sunnuntaina pitäisi aloittaa qlairat, mietin vain juuri kun tuossa katselin tuota pakkausselostetta, että onko näitä pillereitä käytettäessä mahdollista skipata menkat niinkuin yazilla oli mahdollista(jätti vain lumetabletit pois ja siirtyi suoraan seuraavaan liuskaan)? pakkausselosteessa ei ainakaan asiasta mainittu+ qlaira-pillereissä on vain 2 lumetablettia ja sitten ne ihmepunaiset tabletit joiden aikana menkat saattavat alkaa niin mietin vain että onko tämä mahdollista?
lisäksi hieman pelottaa alottaa nämä, sillä jos olen ymmärtänyt oikein aloitan qlaira-pillereiden syömisen suoraan viimeisen yaz-vaikuttavan pillerin jälkeen, näin ollen minulle ei tule taukoviikkoa ollenkaan? niin, mutta minulla on käynyt nyt niin, että menkat alkoivat jostain kumman syystä viikkoa ennen aikojaan( tai lähinnä jonkin sortin tiputteluvuoto) ja nyt pelottaa että tää vuoto jatkuu seuraavan kuukauden kunnes pidän tauon? mutta kai mun silti pitää tehdä niinkuin pakkauksessa käsketään?

Vierailija

Kyllä se taukoviikko tulee, vaikka aloitatkin Qlairojen syönnin suoraan Yazin perään. Ja tämä merkistä toiseen siityminen on valitettavasti pakko tehdä aina näin, sillä muutoin ehkäisyteho on koko kuukauden mitä sattuu ja kierto voi mennä sekaisin.

Minäkin silloin aikoinaan mietin tuota, että voiko Qlairalla siirtää tai estää menkkoja ja tulin itse siihen lopputulokseen, että ei voi. Jos voisi, siitä mainittaisi siinä ohjeselosteessa. Itselläni tosin tuo asia korvaantui todellakin sillä, että menkat loppuivat kokonaan, joten eipä ole enää oikein mitään, mitä siirrellä.

Vierailija

vanha ketju mutta pakko kommata tähän että ei tuu taukoviikkoa! alotetaan suoraan viimesen yhdistelma tbl jälkeen eli seuraavana pv. näin mulle ohjeistettiin apteekissa ja näin lukee ohjeessaki, tosin vähä epäselvästi. Ja voi siirtää välivuotoo kun jatkaa niillä vaaleen keltasilla pillereillä ja siihen asti ku taas saa tulla se välivuoto eli otat ne tummanpunaset pilsut ja ne valkoset joissa ei oo mitään.. eli niitähän sinänsä ei oo pakko ees syyä vaan voi nakata roskiin ne valkoset sillon päivänä ku ottaa liuskasta

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat