Tarviiko uuden miehen tietää kaikki?

Vierailija

Olin jonkun aikaa sinkkuna edellisen parisuhteen jälkeen ja sinä aikana minulla oli muutaman kuukauden 39-vuotias mies (olen itse 23). Tiesin, ettei tulevaisuudella ole toivoa, koska olimme niin erilaisissa elämäntilanteissa enkä ehkä muutenkaan rohkenisi parisuhteeseen noin hurjalla ikäerolla... Meillä oli kuitenkin todella hauskaa yhdessä.

Nyt olen tavannut aivan ihanan miehen, itseäni muutaman vuoden vanhemman, ja suhde on etenemässä vakavaksi. Olen sitä mieltä, ettei menneisyyden salailu kannata, mutta en kehtaa millään kertoa tästä vanhemmasta miehestä! Olen perustellut kertomattomuutta itselleni sillä ettei juttumme ollut vakava ja merkityksellinen eikä toisen tarvi sellaisista tietää. Enhän muutenkaan kerro mistään vanhoista yhdenillanjutuista tms. Tosiasiassa en halua kertoa siksi, että kuvittelen uuden mieheni pitävän minua outona, huorana tai jotain! Ja tunnen huonoo omatuntoa, etten kehtaa kertoa.

Mitä tehdä, jättääkö vaan suosiolla kertomatta?

Kommentit (5)

Vierailija

Eihän sitä nyt välttämättä tartte kertoa mutta ehkä se joskus tulevaisuudessa tulee jostain syystä esiin. eikö olisi helpomaa sitten kun tuntuu oikealta niin molempien kertoa suhde historiaa vähän. ei nyt jokaista yhden illan juttua mutta noin yleisellä tasolla. minusta tuossa ei ole mitään hävettävää ja jokaisella on historiansa.

Vierailija

Ei tarvitse. Miksi pitäisi? Eihän se ole salailua jos jättää kertomatta, ainakin tämmöisessä asiassa mikä ei toiselle kuulu millään tavalla.

Vierailija

Mielestäni kumppanille on hyvä kertoa entisistä suhteista pääpiirteittäin, koska se auttaa kumppania ymmärtämään sinua paremmin ja tekee teistä läheisempiä. Ei kuitenkaan tarvitse kertoa vielä nyt, eikä parinkaan vuoden päästä - vasta sitten, kun suhde etenee ja tuntuu siltä, että voit kertoa. Uskoisin, että jos olette esimerkiksi kymmenen vuotta yhdessä, asia tulee jossain vaiheessa luonnollisesti puheeksi.

Eli ei tarvitse kertoa nyt, vasta jos suhteestanne tulee vakava ja tuntuu luonnolliselta puhua asiasta.

Vierailija

Itse kerron jos kysytään ja sillonkin tyyliin on ollut x määrä vakavia juttuja ja x määrä vähemmän vakavia. Perustelen asiaa sillä et mä haluan elää nyt tätä hetkee ja jättää menneisyyden menneisyyteen. Mietin asiaa vähän niin etten kerro mitään sellasta mitä en itekään haluais tietää. Tieto lisää tuskaa.

Vierailija

Ei minusta tarvitse näin alussa ruveta vasitella kertomaan. Jossain vaiheessa on toki hyvä keskustella molempien entisistä suhteista sillain "pääpiirteittäin". Juuri aloin itse seurustelemaan uudestaan ja ollaan jo tapailuvaiheessa puhuttu entisistämme. Meille se tuntui luonnolliselta, koska molemmat olemme sinut entisten suhteidemme kanssa ja minulle on tärkeää, että toinen tietää historiaani ja minä tiedän hänen. Mutta en itsekään ala erikseen mainitsemaan yhden illan jutuista, epämääräisistä säädöistä yms. "merkityksettömistä" suhteista. Sopivan hetken tullen voit mainita asiasta jos haluat. Ja ihan turhaan tunnet huonoa omatuntoa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat