Kihloissa olevat

Vierailija

Minkä ikäisiä olitte kun kihlauduitte ja kuinka pitkään olitte seurustelleet ennen sitä?

Sivut

Kommentit (20)

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

Oltiin oltu reilu vuosi yhdessä ja mentiin kihloihin kun olin 18, mies 20. Mutta suhde tuntui niin varmalta ja tuntuu edelleen, ollaan niin samanlaisia ja samalla aaltopituudella että en tiedä mikä tämän suhteen voisi kaataa :) Nyt 3 vuotta takana ja vieläkin rakastunut :)

Vierailija

Minä 20 ja mies 25. Vajaa viis vuotta seurusteltii ja 2 vuotta asuttii yhdes ennenku ukkoseni kosasi, enkä sitä olis kaivannukkaa yhtää sen aiemmin.

Vierailija

Oltiin sillon seurusteltu 8kk, ja asuttu yhdessä muutama kuukautta kun poikaystävä pujotti kihlasormuksen sormeeni. Nyt ollaan oltu yli puol vuotta yhdessä ja asutaan saman katon alla, ja suhteessa kaikki hyvin! Minä olen 17 ja kumppani 19 :) Juu, nuoria ollaan mut me eletään sillai et mikä tuntuu hyvältä ja kuunnellaan sydäntä <3 Ja tää suhde on tuntunu niin varmalta ja kestävältä koko ajan, ja tuntuu aina vaan paremmalta, kumpikaan ei usko että tää vois kaatua. Ja molemmat täydennetään toisiamme niin hyvin, ja nautitaan toistemme seurasta, ja tulevaisuuden haaveet käy yhteen ja ei oo niinku mitään ongelmia ollenkaa ni tää vaan tuntuu oikealta ja onnellisuus prosentti on 1000%, ja ne pienet riidat ja kaikki maholliset asiat mitkä painaa mieltä niin on heti selvitetty ja suhde kukoistaa, jopa nytkin kun elämme tätä miehen armeija aikaa ja suuren ikävän kourissa joutuu olemaan ni tuntuu et tääki vaa vahvistaa entisestään. Rakastuneita ja onnellisia ollaan <33 Eikä ole ollut päivääkään että olisin katunut tätä suhdetta yhtään! :) (Sori, hehkutan vähän liikaa, mut tältä tuntuu)

Ja molemmat olemme erittäin tietoisia siitä että Kihlaus on LUPAUS siitä avioliitosta, ja olemme jutelleet monet kerrat yhteisestä tulevaisuudesta ja häistä yms. jne jne..

Emmic
Seuraa 
Liittynyt15.1.2011

Ähh. Tuli kihla kuume :) En ole kihloissa (vielä). Mutta toivoisin sen tapahtuvan parin kk päästä kun on vuosipäivämme. Ja kirjotan tämän niin että se myös pitäåä tapahtua silloin :DD Ollaan molemmat 17 :)

Vierailija

Miksi sä Emmic haluat niin kovasti kihloihin? Tai haluanhan sitä itsekin jossain vaiheessa, mutta kihlaus on lupaus avioliitosta, joten oletko aivan varma, että todellakin haluta elää loppuelämäsi poikaystäväsi kanssa? Olet kuitenkin vielä niin kovin nuori:)

Vierailija

Kuinka moni täältä on menossa naimisiin kun on kihloissa? onko häävuotta edes suunniteltu vai onko kaikki avoinna?

kihlaus on kokonaan menettäny merkityksenä. joka toinen vastaan tuleva pari on kihloissa mutta naimisiin menosta kun kysellään ei olla asiaa sen kummemmin ajateltu ja parhaat vastaukset on että ei aijo koskaan mennä naimisiin.

Vierailija

itse olin seurustellut 7kk kumppanini kanssa.. ja hieman jännitti että onkohan edetty liian nopeaa. Oltiin silloin n. 19 vuotta. 2 vuotta ollaan nytten oltu yhdessä ja kyllä niistä häistä ollaan puhuttu :) kuitenkaan nyt muutamaan vuoteen ei ainakaa ole häitä tulossa, sillä opiskelijan budjetilla ei pidetä minun unelma häitäni :D että vielä joutuu odottamaan mutta eikös sitä sanota että hyvää kannattaa odottaa :D

Vierailija

Mutta toki monet sanoo aina siitä, että kuinka olemme nuoria ja elämä vasta edessä jne, mutta päätökset ovat meillä olleet yhteisiä niin yhteen muuton kuin kihlauksenkin kanssa, ja ne on molemmista tuntunu hyvältä, minä en ole suunnitellut ainakaan ns. "sopivia ikiä" kaikille tommosille niinkun kotoa pois lähdön ajankohdalle, kihlaukselle, avioliitolle, lapsen saannille.. Ihmiset on erilaisia ja toiset menevät naimisiin 18 vuotiaana ja toiset 38 vuotiaana, et niin.. Mutta toki jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja näin, mutta joidenkin ihmisten ikärasismi on joskus tosi ärsyttävää.

Kokemusta on esimerkiksi omasta isästäni joka tulee keskustelemaan toisinaan kanssani mutta sitten hän sanoo jossain vaiheessa keskustelua, että en ymmärrä elämän asioista ja tosiasioista ja parisuhteen vaikeuksista yhtään mitään yms. ni en tajua et miksi sitten pitää minun kanssani keskustella kun kerta olen vain keskenkasvuinen mistään mitään tietämätön tyttönen vain..? :D Ja omasta mielestäni isäni on kyllä hyvin keskenkasvuinen ja lapsellinen joissain asioissa enempi kuin minä, jopa äitiniä on sanonut että minä ajattelen järkevämmin kuin iskä tietyissä asioissa.

Ja elämä on arvaamatonta niin miksi odottaisi että tulisi vanhemmaksi jos jokin tuntuu juuri nyt oikealta, ja parempi on joskus tehdä niinkuin miltä sydämessä tuntuu eikä niin kuin mitä järki sanoisi. Mutta joo tulipa taas selitettyä tässä, toivottavasti kukaan ei nyt lähde ottamaan mitenkään henkilökohtaisesti, nämähän ovat vain minun omia aatoksia.
Mut joo en minä itse ainakaan sitten tajua niitä tapauksia kun tyyliin 13-15 vuotiaat ovat seurustelleet 2 viikkoa ja netissä jossai facebookissa tai muualla he päivittävät siviilisäätyynsä avioliitossa tai kihloissa jne.. Kirjottelevat kuinka heidän palava rakkaus kestää koko elämän loppuun asti ja sit hankkivat jostain sormukset eivätkä itse edes ymmärrä mikä on kihlauksen merkitys jne... Mut joo jokainen toimikoon ja tehköön miten itse tahtoo ja näin.

Ääh, menee jo ihan höpölöpö sönkötykseks tää nii lopetan tähän :D Kiitti ja kuitti!

Vierailija

Ei olla vielä kihloissa, mutta on pakko saada kertoa omasta ns. tarinastani :-D
Ollaan oltu yhessä 2vuotta ja 1kk. Poikaystäväni on puhunut paljon kihlauksesta, mutta olen vaativa kumppani joten haluan että minut yllätetään oikein kunnolla sen suhteen! Rakastan romantiikkaa. Se on vaan jotain niin ihanaa.
Ensin sanoin syyksi etten halua mennä alaikäsenä kihloihin ja seuraava syy olikin etten halua mennä kihloihin syksyllä. Kuulostaa siltä, että yritän vain kierrellä asiaa.. Mutta ei se oikeasti niin mene. En vain ymmärrä mikä kiire tässä on? Kaikki ajallaan :-)

Vierailija

Me oltiin yhdessä 5v ja 4kk ennen kihlausta, minä 24v ja mies 26v. Avoliittoa tuolloin takana n.1,5v. Hääpäivä on jo sovittu ensi vuodelle, päätettiin se oikeastaan heti. :) Kyllähän sitä nuorempana jo haaveili kihloista, mut oon iloinen ettei sitä sovittu aikaisemmin kuitenkaan. Meillä on ollut vaikeutemme, viime vuonna oltiin niin kriisissä että melkein erottiin. Sovittiin, että mies kosii vasta kun meillä menee hyvin, ollaan onnellisia ja ollaan varmoja et halutaan naimisiin. Opiskelijabudjetti meilläkin on ja tarkoitus on maksaa kaikki itse, mut säästetään kovasti ja tehdään paljon itse.. :)
Minäkin haaveilin yllätyskosinnasta, mut se jäikin sitten aika laimeaksi. Oon kuitenkin tyytyväinen että mies sentään kosi, ettei mun tarvinnut.. :D

Suosittelen, että kihloihin mennään vasta alkuhuuman jälkeen, kun on yhteistä arkeakin oikeasti nähty. Me oltiin pitkään yhdessä ennen yhteenmuuttoa, uskottiin et tunnetaan niin hyvin ettei mikään voi mennä vikaan. No, ei sit kuitenkaan mennyt kuin satukirjoissa. Voihan kihloihin mennä tietty aiemminkin, mut sen purkaminen onkin sitten kurjaa...

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

Vastasinkin jo aikaisemmin että oltiin oltu reilu vuosi ennen kihloja, mutta siis... Vaikka oltiinkin nuoria kun mentiin kihloihin (ollaan me vieläkin :P ) niin oltiin puhuttu jo paljon tulevaisuudesta: lapsista, naimisiinmenosta, talon ostamisesta jne. Hääpäiväkin on jo vuoden tarkkuudella tiedossa, eli nyt on vain rahan säästämistä ym :) Molemmilla olisi jo kova vauvakuumekin, mutta minä en halua lasta ennenkuin on naimisissa ja sopiva koti löytynyt missä haluaakin sitten asua pitkään.

Meilläkin on ollut isoja riitoja, että on melkein erottukin, mutta aina ollaan pystytty puhumaan ja selvittämään asiat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat