auttakaa!

Vierailija

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa hieman yli vuoden.Suhteen alussa mies kuitenkin mokasi, oli tanssinut liian lähekkäin liian kauan toisen naisen kanssa baarissa. Tähän asti olin luottanut mieheeni täysin ja sokeasti,olihan se sitä suhteen ihanaa alkuhuumaa. Luottamukseni meni kuitenkin täysin ja olin ihan hajalla monta päivää(kyseessä on minulle ensimmäinen suhde koskaan mikä teki tästä vielä pahempaa,kaiken kuulemani ja nyt kokemani perusteella mietin että onkohan maailmassa yhtäkään luotettavaa poikaystävää joka osaisi pitää näppinsä erossa muista naisista ?!

Tästä on kulunut n.vuosi ja vaikka hän ei ole antanut mitään syytä enään epäillä häntä en silti vieläkään pysty luottamaan. Joka kerta kun mies lähtee ulos ilman minua pelkään ja mietin että onkohan tämä se ilta kun tulee taas mokattua..jos saisin kuulla pienestäkin mokasta suhteemme olisi siinä. En yksinkertaisesti jaksaisi aloittaa tätä luottamusprosessia alusta:/ tiedän että tällainen pelko ei ole tervettä ja olen kyllä yrittänyt,OIKEASTI yrittänyt luottaa. Rakastan häntä paljon mutta tämä on henkisesti todella raastavaa,en enään tiedä mitä tehdä.

Kellään apua tai samankaltaisia kokemuksia?Olisin kiitollinen pienestäkin avusta:)

Kommentit (7)

Piitu__
Seuraa 
Liittynyt28.11.2010

Olen jotenki samassa tilanteessa.. ollaan seurusteltu vasta kuukausi mutta tunne on kuitenkin vahva. Kultani oli aikasemmin kovaki pelimies ja naisia riitti joka sormelle ja nyt pitäis uskoa että hän on rauhottunu minun takia. en jotenki luota siihen..

Ja asiaa vain parantaa se että löysin kullan puhelimesta muiden naisten kuvia. siitä tuliki sitte ensimmäinen kunnon riita enkä vieläkään ole päässy yli siitä. ja ko sillon hän sano että poistaa kaikki ja ne on vanhoja kuvia nii kattelin taas kuvia sen puhelimesta ja löyty lisää naisten kuvia. Semmonen olo aivan ku en riittäis hänelle... enkä pääse siitäkään yli että osa kuvista oli sen exän kuvia ja he on vielä aika hyvissä väleissä. pitäis vain hyväksyä muttako ei onnistu... :S

Vierailija

Onneksi minulla ei ole koskaan tollasta tilannetta ollut..miehellä ei oo ollut paljoo mitään kokemusta ennen minua,sanoo kyllä ettei sitä kaipaakaan kun jo täydellisen tyttöystävän löytänyt:D muutenkin laittaa minut melkein aina kaiken etusijalle ja huolehtii minusta..meillä menee niin hyvin miksen vaan voi lakata pelkäämästä että jotain pahaa vielä tapahtuu:(

Neuvoisin kuitenkin käymään kunnon luottamuskeskustelun poikaystäväsi kanssa ja tee selkeeksi miten huonolta sinusta tuntuu tietyt asiat. Ellei muutosta tapahdu sen jälkeen,ei hän ole arvoisesi:)

Vierailija

minullakin saman tyylinen tilanne. vuosi seurusteltu.
luottamus meni ensimmäisen kuukauden aikana.
mutta suht helposti pystyin taas luottamaan.
kesän alussa alkoi ongelmia jotka kestäneet tähän päivään saakka.
erottu kerran. poikaystävä pettänyt luottamusta monia kertoja.
silti haluan olla hänen kanssaan koska rakastan todella paljon.
välillä mietin miten jaksan mutta hyvät päivät hänen kanssa antavat voimia:)

Vierailija

saako kysyä miten se on luottamuksen pettänyt? kavereitten mielestä miehen tanssiminen toisen kanssa ei ole sen pahempaa pettämistä eikä kukaan heistä jättäisi miestään sen takia..itselläni kävi kyllä jättäminen mielessä tän tapauksen jälkeen,en tiedä oliko sitte vaan ylireagointia..?

Vierailija

öhmm tuota mielestäni sillä ei ole ollenkaan väliä jos tanssii lähekkäin, kunhan se ei siitä mene pidemmälle. Eiköhän se ole se pääasia?
Eihän miehesi kuitenkaan pettänyt sinua suutelemalla tätä naista tai harrastamalla seksiä hänen kanssaan, jos et pääse näistä luottamus jutuista yli niin varmasti seuraava mies tanssii naisten kanssa baareissa. Tärkeintähän on että se ei mene siitä pidemmälle, painotan vielä sitä että suhde perustuu luottamukseen se on suhteen A ja O.
Toki se sattuu jos tietää että lähekkäin on tanssittu mut hei minkäs sille voi, et voi pitää miestäsi häkissä on hänellä oikeus tanssia, ja taas vielä painotan kunhan ei mee siitä eteenpäin niin kaikki on okei.

But jos sä et voi vaan sietää sitä että miehesi tanssii muitte naisten kanss, hän ei tanssi jos sinua todella rakastaa.

Terveisin. Mies.

Vierailija

Aloittajan kannattaisi miettiä, että miksi hän oikeasti epäilee poikaystäväänsä. Ja onko hän luottamuspulansa vuoksi valmis jopa menettämään poikaystävänsä. Koska niin siinä lopulta käy, sillä joko poikaystävä väsyy ainaiseen epäilemiseen ja toteuttaa ne epäilyt tai lopettaa suhteen. Toisena vaihtoehtona aloittaja itse väsyy epäilemiseen ja lopettaa muutoin toimivan suhteen ja uskottavasti jälkikäteen sitten kiroaa ratkaisua.

Kannattaa myös pohtia, että voiko kehenkään luottaa täydellisesti? Ihmiset tekevät virheitä, siis jokaikinen, sillä se on osa inhimmillisyyttä. Tähän liittyy vahvasti kyky antaa anteeksi, ja anteeksiantaminen vuorostaan luottamiseen. Joten, voidaankin miettiä sitä, että mitä asiaa aloittaja ei ole antanut anteeksi poikaystävälleen. Sitäkö, että hän teki ylipäätään virheen ja paljasti oman inhimmillisyytensä vai sitä, että hän tanssi juuri jonkun vieraan tytön kanssa vai sitä, että hän yleensä tanssi vaiko sitä, että kyseessä oli vieras tyttö vai onko taustalla jokin muu syy anteeksiantamattomuuteen? Onko sittenkin kysymys ennemminkin siitä, että poikaystävä herätti aloittajan omat heikot kohdat esiin?

Tuntuu, että aloittaja haluaisi täysin virheettömän, pyhän ja koskemattoman miehen. Miksi? Siksikö, että aloittaja itse tekee virheitä ja epäonnistuu, jolloin kumppani kompensoisi ne? Vaiko siksi, että aloittaja ei luota laisinkaan itseensä?

Minussa myös herää pieni kyseenalaistus tuota "rakastan häntä paljon.."- väitettä kohtaan, kun kuitenkin edellisessä lauseessa aloittaja sanoo lopettavansa suhteen heti, jos mies tekee pienenkin mokan. (Mikä riittää olemaan pienikin moka?) Jos toista oikeasti rakastaa, niin hänen epätäydellisyytensä antaa kyllä anteeksi, eli sen, että ihminen tekee virheitä. (Toki oikea pettäminen, valehtelu, hyväksikäyttö jne. räikeät epäkohdat ja parisuhdetta vakavasti rasittavat tapaukset ovat kokonaan asia erikseen) Tästä syystä aloittajan kannattaisi tutkailla myös omia tuntemuksiaan. Rakastatko oikeasti poikaystävääsi vai uskotteletko sitä itsellesi?

Muistutan, että poikaystäväsi ei seurustelisi kanssasi, jos ei haluaisi olla kanssasi. Miksi epäilet tätä?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat