Lähihoitajat HOI!

Vierailija

Moikkamoi!

Mua kiinnostaisi tietää onko täällä muita lähihoitajia? Minkälaista työtä teette? Viihdyttekö? Pidättekö vuorotyöstä? Aamu-, ilta- vai yövuoroista? Vai oletteko kenties päivätyössä Ma-pe? Kiinnostaa siksi, kun olen itse lähihoitaja ja työpaikkoja on niin monia. :)

Itse hoitelen tällä hetkellä vanhuksia ja kaikenikäisiä kehitysvammaisia. Ja täytyy sanoa, että aivan ihanaa työtä! :) Ottaa paljon, mutta myös antaa. Itse pidän vuorotyön vaihtelevuudesta. Aamut ovat kivoja kun pääsee aikasin kotiin, illat ihania kun saa aamuisin nukkua vähän pidempään ja yöt ovat joskus mukavaa vaihtelua. En silti lähtisi tekemään esim. pelkkiä öitä. Päivätyö kuulostaisi kivalta, mutta laskeehan se paljon myös palkkaa. Motivaattorina vuorotyöhön ja vloppu töihin toimii varmasti enimmäkseen raha, mutta myös ne ihanat työkaverit ja asiakkaat.

Kertokaahan itsestänne ja työpaikoistanne lähihoitajat! :)

Kommentit (5)

Vierailija

Täällon puoltoista vuotta sitte valmistunu hoitsu. Suuntauduin mielenterveys-ja päihdetyöhön, töitä oon tehny niin vanhusten, vammasten ja "omien" kans. Tällä hetkellä oon töis mielenterveys-ja päihdepaikas ja parempaa työpaikkaa saa hakee! Täl hetkel on 2-vuorotyö, mut tykkään myös yövuoroista, ja niistä saa parhaimmat lisätki. :D Mun mielestä lähihoitajaks on turha lukee, jos ei oo sitä paloa ja tunnetta et haluaa auttaa muita paskalla palkalla ja tehdä monesti tosi rankkaa työtä, niin henkisesti ku fyysisesti. Kutsumustyötä. En kyllä vaihtais, enkä koe tarvetta mennä opiskelee, sairaanhoitajan ja lähihoitajan palkkaero ku on iha muutama satanen.. LÄhihoitajat saa olla ylpeitä ittestää, me tehään arvokasta työtä, johon joka iikka ei pystykkään! :)

Vierailija

Olen lähihoitaja.
Päiväkodeissa teen tällä hetkellä sijaisuuksia. Mitään vakipaikkoja en ole edes hakenut, sillä en ole valmis asettumaan vielä mihinkään.
Tykkään päiväkodissa työskentelystä ja sen takia hain lähihoitajaksi opiskelemaan aikanaan.

Vierailija

Heipähei!
Täällä olisi yksi lähihoitajaopiskelija. Viimestä vuotta opiskeleva tyttö :-) Suuntaudun siis vanhustyöhön, muttei olisi tarkoitus jättää opiskelua tähän. Haaveena olisi fysioterapeutti tai jokin vastaava ala.
Parin kuukauden päästä alkaa työssäoppiminen. Oon ollut opiskelujeni myötä kolmessa eri vanhusyksikössä opiskelemassa ja kahdesta niistä sain kesäksi töitä, joten pula on lähihoitajista.
Oon kuullut paljon negatiivista palautetta lähihoitajan työstä sellaisilta, jotka eivät edes tiedä mitä se on. ''Perseiden pyyhkimistä''
Olen pieneltä paikkakunnalta, joten täällä ei ollut mahdollisuuksia jatkaa opiskeluja monelle alalle enkä lukioon halunnut. Silloin lähihoitajan ala kuulosti mielenkiintoisimmalta. Enkä ole katunut valintaani. Rakastan auttaa toisia ja saan itsekkin siitä voimia kun muilla on hyvä olla :-) Se on ihana tunne ja sellaisen tunteen haluan kun olen joskus töissä käyvä nuori nainen.
Mielestäni vuorotyössä on hyvät ja huonot puolet. Olen tehnyt harjoittelupaikoissani vain parissa paikassa yövuoron, joten siitä ei oikein ole vielä kokemusta. Hyvin kuitenkin jaksoin valvoa vaikka se kuulostikin kamalalta ajatukselta..
Kyllähän vuorotyössä sosiaalinen elämä vähän kärsii, mutta se on vain itsestään kiinni minkälaisella asenteella on..

Vierailija

Totta, totta! :) Mulle tuo lähihoitajakoulu oli myöskin vain välietappi. Tarkoituksena olisi vielä opiskella lastentarhanopettajaksi tai kätilöksi. :)

Kiva kun vastailette, on mukava lukea teidänkin kokemuksia lähihoitajan työstä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat