Kumppanin löytäminen raiskatuksi tulemisen jälkeen

Vierailija

Jouduin entisen mieheni raiskaamaksi 3 vuotta sitten ja tämän tapauksen jälkeen olen huomannut, ettei seurustelu ole niin luontevaa kuin ennen.
On vaikeaa, kun toinen ei välttämättä osaa ottaa kaikessa huomioon sitä, mitä minä olen kokenut ja tällöin voi syntyä pahojakin riitoja. Se loukkaa, vaikka toinen ei sitä tahallaan tekisikään.

Asia kulkee lopun elämäni mukanani, mutta haluaisin miehen myös rinnalle jakamaan sen, onko aivan mahdoton yhtälö?

Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia ja tuntemuksia, jos löytyy kohtalontovereita.

Kommentit (5)

Vierailija

Itse jouduin 4 vuotta sitten seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Silloinen tuttu mies pakotti yhdyntään ja kaikkeen vaikka en olisi halunnut. Tämän jälkeen seksi ei ole paljoakaan kiinnostanut, siitä jäi aika suuret traumat jotka haittaavat vieläkin. Nykyään seksin aikana saatan yhtäkkiä saada aivan kuin paniikkikohtauksen, huone rupeaa pyörimään ja ahdistavat ajatukset tulevat mieleen. Joskus olen myös ruvennut tärisemään pelosta ja ahdistuksesta.
Olen menettänyt jo toivon, että pystyisin nauttimaan seksistä niinkuin aiemmin. Olen vieläkin alle 20 vuotias joten ehkä se tästä, mutta menneisyyden muistot vaikeuttavat kovasti normaalia seurustelua. Usein en kerro kenellekkään tapahtuneesta mitään. Muutama tietää tapahtuneesta, mutte ei hekään voi kuvitella miltä kaikki tuntuu. Monet yrittävät auttaa, mutta helposti loukkaa kuitenkin sivukommenteillaan, kuten esim. uutisesta puhuessaan " voi herran jumala ku joitain raiskataan, on se kamalaa mutta kyllä siitäkin pitäisi päästä yli, ei se ole maailmanloppu". Minulle se oli aika "maailmanloppu" ja itseni kokoaminen on yhä kesken.. En tiedä oliko tästä kommentista mitään hyötyä, mutta uskon että vielä joskus normaali suhde toimii, vaika itselleni ajatuskin tuntuu vielä mahdottomalta.

Vierailija

Kiitos vastauksestasi, ilmeisesti tapahtuma on tuore? Oletko käynyt juttelemassa kenellekkään taphtuneesta? Itse kävin melkoiset oikeudenkäynnit, mutta kyllä kannattikin, sillä asiaa tuli käsiteltyä koko ajan siinä samalla.

Raiskaus on edelleen aikamoinen tabu yheisössämme ja siitä puhutaan vain silloin, kun se kohdistuu niin sanotusti "ylempiin ihmisiin". Olemme kaikki saman arvoisia ja kehomme on sellainen, jonka tulisi nauttia koskemattomuudesta!

Kuitenkaan ei aina näin ole ja toivon että jokainen nainen saisi tarvitsemansa tuen, jos on kokenut vastaavanlaista kuin me.

Itselläni ajatus suhteesta on positiivisen puolella, mutta kokemukset ovat olleet miinuksella. Sillä ent. mieheni eivät ole pitäneet tapahtumaani minään ja ovat kuvitelleet, että "no mitäs siitä, jatka elämääsi". Niin kun sanoit, ei niin helposti, kuin tehty.

Vierailija

Yksityisviestin lähettäminen ei onnistunut...

Itse en ole raiskausta joutunut kokemaan, mutta läheisen ystäväni kautta olen tapahtumaa elänyt hyvinkin paljon. Voisin vaihtaa kanssasi ajatuksia jos niin haluat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat