kaveruus + seksi -> etäisyys

Vierailija

Toistan vähän itseäni, mutta tarvitsen apua teiltä sisaret!

Tapasin netissä kivan miehen. Mesetimme. Tapasimme ja mies vaikutti oikeasti kiinnostuneelta ja sanoikin sen. Muutaman viikon jälkeen, mies kertoi, että hänen tyttökaveri on vasta jättänyt hänet ja hänen takaraivossaan raksutti asia edelleen. Ehdotti minulle Friends with benefits -suhdetta ja minä hölmö suostuin! Mies kyllä tässäkin vaiheessa tähdensi, että ei pystyisi moiseen ilman tunteita -valettako? Tilanteemme jatkui, pidimme yhteyttä lähes päivittäin (ehkä kerran viikossa emme), tapailimme seksinmerkeissä ja välillä vähän muutenkin, jolloin mies myös julkisilla paikoilla kosketteli. Hain miesti baarista, jolloin hän huolehti, että tarvinko minäkin ruokaa. Mies on monesti pyytänyt luokseen yöksi ja tähdentänyt, että nukutaan vaan. Ennen olemme seksin jälkeenkin viettäneet aikaa yhdessä, katselleet tv:tä ym, mutta nyt miehelle on tullut kiire saada minut pois luotaan. Ja tämän kiireellisen kerran jälkeen, miehestä ei ole muutamaan päivään kuulunut, mikä ei ole ollut hänen tapauksessaan ollenkaan normaalia. Mies on tähdentänyt, että ei halua nyt suhdetta kenenkään kanssa, koska ei luota naisiin, mutta kuitenkin hän roikkuu treffipalstoilla, miksikä? Tulee vain olo, että valehtelee minulle. Ei sen puoleen, roikun kyllä itsekkin, koska pyrin ettimään itselle miehen ja tuntuu, että tästä miehestä en sitä saa, vaikka tunteita häneen onkin. Nyt herääkin kysymys, kannattaako minun kertoa miehelle totuus tunteistani vai ei?

ja jos joku ihmettelee, miksi en vaan kerro tunteistani. en oikeastaan kunnolla tiedä, ehkä siksi, että pelkään, että en saavuta sillä mitään vaan ainoastaan menetän kaiken tämän, mikä meillä on. Tosin, tämä on niin hermoja raastavaa välillä, että en tiedä, haittaisiko se, vaikka menettäisinkin.

Kommentit (2)

Vierailija

En tiedä, mitä miehet ajattelevat, mutta itse olen juuri eronnut (mutta pelännyt oikeastaan jo pari viikkoa ennen eroa, että niin tulisi käymään) ja mietin koko ajan, että tahtoisin vierelleni jonkun, jottei tarvitsisi olla yksin. Vielä en tietenkään olisi valmis minkäänlaiseen kanssakäymiseen kenenkään kanssa, mutta kun mietin aikaa eteenpäin haveilen siitä, ettei minun tarvitsisi olla yksin. En pystyisi aloittamaan suhdetta, enkä myöskään pystyisi harrastamaan mitään yhden yön juttuja, vaan tahtoisin ehkä jotakin tuollaista. En tosin usko, että oikeasti siihen pystyisin, vaikka läheisyyttä ja seuraa tulisinkin kuinka kaipaamaan. Minä tarvitsisin todellisen suhteen.

Mutta jos pystyisin, niin suhdetta siitä ei koskaan varmasti tulisi. Itse tarvitsin todella kauan aikaa ennen kuin pääsisin yli. Tämä ei ehkä vastannut mihinkään, yritin kai sanoa, että ehkä mies kaipaa nimenomaan seuraa, eikä suhdetta, kuten sanookin. Todennäköisesti olet hänelle vain korvike, vaikka hän sinusta pitäisi. Näin siis asian omalta osaltani näkisin.

Vierailija

Etäisyyden ottaminen on normaalia fwb-suhteessa, joten siitä ei ehkä kannattaisi olla ensimmäisenä huolissaan. Kaikki eivät kuitenkaan luonteeltaan tällaiseen suhteeseen kykene, vaikka se esitetään hyvänä vaihtoehtona.

Mutta kannatan tunteiden kertomista, sillä ei mies (varsinkaa miehet) tajua moista muutoin. Tiedän että hän saattaa pelästyä mutta jos selität asian yksinkertaisesti kaavalla syy-seuraus-ratkaisu, pääsette tilanteesta yli sopuisammin. Itselläni oli asuessani edellisessä paikkakunnalla yksi fwb-suhde ja mies oli se osapuoli, joka kertoi tunteistaan minulle. Kieltämättä hieman säikähdin, mutta en todellakaan lopettanut yhteydenpitoa. Puhumme edelleen ja näkisimmekin, mikäli en asuisi Briteissä ja mies Suomessa. Mutta olen puhumisen kannalla :)

Ja vaikka hän roikkuisi treffipalstoilla, se ei tarkoita, etteikö fwb- suhde voisi jatkua. Luulempa ettei hän kuitenkaan ole vielä valmis uuteen suhteeseen vaikkka sieltä naista etsisikin. Uskon, että yksinäisyys sinne ajaa. Mutta totta on puhuttava myös fwb- suhteessa, ei se poikkea siltä osin muista suhteista. Usein se vain vahvistaa suhdetta. Tai vähintäänkin selkeyttää. Toivottavasti oli jtn apua :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat