Mieheni on ylisuojelevainen

Vierailija

Mulla on hieman oudohko ongelma, miesystäväni on ylisuojelevainen, nimittäin pikkusiskoaan kohtaan.

Olemme seurustelleet kolme vuotta ja vuoden olemme nyt asuneet samassa osoitteessa. Meillä menee oikein mukavasti, kihloistakin ollaan jo puhuttu. Minua vain häiritsee eräs asia kumppanissani jonkin verran.

Sovitaan tässä kohtaa että mieheni nimi on vaikka Antti. Antilla on neljä vuotta nuorempi pikkusisko, vaikkapa Mira. He ovat todella läheiset sisarukset, en oikeastaan ole koskaan nähnyt ketään muita sisaruksia joilla olisi yhtä hyvät välit keskenään. Hieno juttuhan se on. Ärsyttää vain kun Antti suojelee Miraa mielestäni turhan paljon. otetaan pari esimerkkiä:

esimerkki 1: Olimme baarissa pari viikkoa sitten ja mira ystävineen oli sitten tullut samaan baariin. Koko illan ajan Antti seuraili siskoaan katseellaan. Kun Miran viereen meni joku poitsu, Antin suu kiristyi ja hänen silmissänsä välähti samaan aikaan huoli ja raivo ja seurasi tilannetta kuin haukka. Ja tätä on tapahtunut useasti. Ja kyllä hän minuunkin keskittyi mutta vaivihkaa hän katseli missä sisko menee ja kenen kanssa.

esimerkki 2: Olimme kouvolan taiteiden yössä vuosi sitten porukalla. Mira sitten lähti omille teilleen parin kaverin kanssa ja tästähän Antti sai tulta perseen alle. Kuumeisesti hän haki siskoaan ja laittoi viestiä että mihin menit, tavataan siinä ja siinä silloin ja silloin jne. Okei, tyttö oli tuolloin 17 ja veljensä vastuulla melkein vieraassa kaupungissa mutta silti.

Oikeasti minä en ymmärrä. Antti muutenkin on paljon yhteyksissä siskoonsa ja toisin päin. He ovat kuulemma aina olleet todella läheisiä. Molemmilla on paljon ystäviä ja he ovat sosiaalisia, heillä on yhteinen harrastus jne. Yhteisiltä kavereilta hän kyselee Miran miesjuttuja jne. Ja ennen kun kukaan käsittää väärin, niin olen hyvissä väleissä Miran kanssa.

Anteeksi että kirjoitan sekavasti mutta toivottavasti joku edes ymmärtää.

Miksi Antti tekee näin? Olenko vain mustasukkainen Miralle siitä että Antti huomioi häntäkin hyvin paljon? Kysykää jos on kysyttävää, valaisen tilannetta lisää sen mukaan.

Kommentit (3)

Vierailija

Aika outoo käytöstä kylläkin. ite en ymmärrä moista kyttäystä. Sekä pikkusiskon että sun asemassas mua haittais toi kyttäys. sano sille siitä

Vierailija

hmm no mä voin antaa pikkusiskon näkökulman tähän juttuun.

Siis mulla on 7v vanhempi isoveli, ja tunnistan muutamia piirteitä kyllä "antissa" ja omassa veljessä. Antti on siis lapsesta asti luultavasti huolehtinut siskostaan ja ollut tämän ystävä, joten vaikka sisko alkaakin olla jo nuori aikuinen pitää antti tätä alitajuisesti vielä 14 vuotiaana kakarana, jonka perään pitää katsoa, ketää pitää suojella ja kenestä pitää huolehtia. Vähän sama kun vanhemman on vaikea päästää lastaan menemään.

Minä olen, ja olen aina ollut, läheinen veljeni kanssa. Minun veljeni tuntuu yhdistelmältä paras ystävä sekä holhooja, jonka kanssa voi jutella lähes kaikesta, joka aina ajattelee minun parastani ja on kuin rennompi versio vanhemmista.
Ensimmäisen kerran kun poikaystäväni tapasi Juhon (veljeni) Juho oli kuulemma näyttänyt siltä kuin olisi halunnut tirvaista poikaystävääni. Juho on itsekkin myöntänyt että häntä tekee pahaa ajatella mitä pikkusisko puuhaa poikaystävän kanssa ja ei mielellään edes katsele kun poikaystäväni suukottaa minua.
Ja samalla tavalla kun sinun poikaystäväsi halusi pysyä nuoren pikkusiskonsa menemisien perässä taiteiden yössä, on oma veljeni joutunut kyyditsemään minua ja ystävääni pois nelosen ilotulituksesta kun satuimme hukuttamaan laukkumme emmekä olisi päässeet helsingistä muuten pois.

eli; huolehtiminen vain tulee luonnostaan isoveljille jotka ovat läheisiä pikkusiskojensa kanssa. He tuntevat sen tehtäväkseen vielä silloinkin kun sille ei välttämättä olisi enää edes tarvetta. Se kertoo vain vahvasta siteestä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat