Napakoruista !

Vierailija

Joo haluan napakorun. mut ois pari kysymystä niiden omistaville..

1. Sattukko napakorun ottaminen hirveästi.. [Riippuu tietysti ihmisestä. Mutta esim. mulla, on aika kova kipukynnys..) Kuinka paljon se sattuu esim. korviksen ottoon verrattuna ;)

2. Onko sulla ikinä tulehtunut? Muta teit jos on tulehtunut..

3. Pystyitkö käyttämään heti oton jälkeen kireitä paitoja?

4. Napapkorun haittoja? - Millaisia

5. Minkä ikäisenä otitte, mikä on mielestäni min. ikä?

6. Missä otit, hinta?

7. Muuta?!

Ps. kdi jos vastaat, ku haluisin ite iha helevitisti! ;3

Kommentit (11)

Vierailija

1. saman verran sattu ku korvisten otto :) ei ollu ollenkaa paha, oletin et sattuis iha törkeen paljo. pikkuse nipisti ja se nipistys kesti hiukan kauemmin ku korviksissa, koska se neula tungettii ihon läpi. ei ollu kuitenkaa paha :)!

2. kyl mul tais vähä tulehtuu. sit vaa huuhtelin vedellä ja pistin varovasti --vähäsen-- bepantheenia, nii se parantu nopeesti :) toi tulehtumine johtu varmaa siit ku olin vähä laiska hoitaa sitä.. :D mut nyt se on kuitenki iha hyvin parantunu. se parantu kokonaa 1vuodessa tai sit se oli vähä yli vuos ku se parantu. tyylii vuos ja 1kk

3. no pari ekaa päivää olin löysäl paidal, mut sit en jaksanu ja aloin pitää kireit paitoja. ei se sattunu nii paljoo etteikö ois pystyny käyttää kireit paitoi. sillo ku istu, nii se paita vähä veti sitä koruu ja se nipisti.

4. no jos pidät semmosia roikko koruja, nii ne jää paitaa kii ku sovitat vaatekaupois paitoja tai sit jos ne roikko korut on liia painavii nii alkaa särkee sitä lävistystä ku se rieppuu siinä liikkuessa.

5. 16v olin ja minimi ikä ois must just joku tommone 16, koska siitä nuorempana mielipiteet muuttuu tosi radikaalisti vuodessa ettet välttämättä tykkää siit korust enää myöhemmi :D mut riippuu tietenki ihmisestä

6. Otin itäkeskuksessa ja se oli n. 56-59euroo kahella timantilla se lävistyksen otto. ilman niit timanttei se olis ollu must 49euroo. ja jos on jo omakoru, nii siitki oli viel oma hinta. en tosiaa muista ku siit on pia 2vuotta :D

7. ei ny oikee muuta tuu mielee oot kyselly paljo :) kannattaa ainaki muistaa huuhdella se lävistys kunnolla ees suihkussa ku se on parantumassa.

Vierailija

1. Sattukko napakorun ottaminen hirveästi? Mulla nipisti saman verran kun hyttysen pisto

2. Onko sulla ikinä tulehtunut? Ei pahasti, mut vähän, keitin vettä ja puhdistin sillä, parani nopeasti.

3. Pystyitkö käyttämään heti oton jälkeen kireitä paitoja? pystyin, ei ollut paljoakaan kipee, hieman nipisteli

4. Napapkorun haittoja? - Saattaa jäädä vaatteisiin kiinni, en oikeen osaa muuta sanoa ku itsellä n. 7 vuotta ollut tää koru.

5. Minkä ikäisenä otitte, mikä on mielestäni min. ikä? 15 taisin olla. itellä ei oo mitään min. ikärajaa, mut ehkä se 13 olis sellanen ok ikä, jolloin voisin oman lapseni antaa ottaa korun.

6. Missä otit, hinta? otin silloisella paikkakuntani tatuoitsialla ja makso 40e

7. Muuta?! ei muuta kun ottamaan vaan!

Vierailija

1. Ei satu, vähän nipistää niinkun korviksetkin

2. Alussa vähä tulehtu mut ku muistaa desinfioida säännöllisesti ni kyllä se siitä.

3. Jep, ei ollu ongelma

4. Eipä tuosta hirveesti haitaa oo ollu, siinähää se roikkuu..

5. Heti ku 18v. täytin

6. Ihan lävistäjällä otin ja 40€

7. Eipä muuta, tsemppii vaa ja eiku ottamaa, sen saa aina pois jos kaduttaa!

Vierailija

1. Ei sattunut, nipisti vähän niinku korvisten ottaminen

2. Tulehtui melkein heti kun olin ollut auringossa jne.. Olin jo menossa ottaan poies kun sattui aina kun siihen hipaskin. Mutta annoin sen olla ja desinfioin ja pyörittelin niin se parantu.

3. Joo ei se miltään tuntunut

4. En keksi mitään

5. 17 olin, en osaa sanoo mitään minimi-ikää. Varmaan joku 14 ainakin

6. Ulkomailla, melkein ilmainen kun tuttu teki jne.

7. Ei muuta!

Vierailija

Iseäni napakorun ottaminen sattui ihmeen paljon (aikaisemmin olin jo ottanut korvisten lisäksi huulikorun) siis nipisti ihan kumman paljon, ja kipua lisäsi varmasti se, että jännitin.
Ei ole koskaan tulehtunut, mutta eräs pallo minkä serkkuni toi turkista aiheutti kuivumista jne. Kun otin sen pallon pois, on pysynyt siistinä (silloin siis oli ihan kuiva, eritti paljon, punoitti) Hoidin lämpimällä vedellä huuhtelemalla, herran haavaspaylla ja hajusteettomalla perusvoiteella.
Käytin ottamisen jälkeen ihan kireitä toppeja jne. Piti vain varoa kun laittoi päälle ja otti pois, ettei napannut kiinni. Ja korun päällä pidin ensimmäisen vuorokauden ajan ihan perus talouspaperikäärettä, kun vuosi verta.
Itse en keksi mitään varsinaisia haittoja :D On nätti ja tarpeen tullessa huomaamaton. Ehkä ainoa "haitta" on se, että napakorut (varsinkin ne hienoimmat) ovat tosi kalliita :D
Itse otin kun olin 16, ja otin loppusyksyllä, koska kesällä tulehtuu helpommin (kun on kuuma ja vaatteet hiostavat), mutta ei sillä vuodenajalla oikeastaan mitään merkitystä ole. Alaikäraja paikassa, missä otin on 16vuotta, ja kyllä se mun mielestäni on sellanen alaikäraja, että nuorempien ei yksin saisi antaa ottaa.
Otin koruni Turussa Skin Craft nimisessä liikkeessä, samassa paikassa otin myös huulikoruni. Mielestäni viihtyisä paikka, jossa asiantunteva, ystävällinen henkilökunta ja asiallinen palvelu.
Empä oikeen mitään muuta keksi... Ainoa ehkä on, että kun menet ottamaan napakorua, niin älä jännitä vatsaa ja hengitä rauhallisesti. Muuten napakoru voi mennä vinoon, ja tekeminen sattua. Mene luotettavaan, asialliseen ja ammattitaitoiseen paikkaan, vaikka joutuisit maksamaan korusta hieman enemmän, mutta pystyt luottamaan lävistäjääsi ja siihen, että hän osaa asiansa. Ja ei muuta kuin ottamaan! Sen saa aina pois jos ei miellytä, mutta ketäpä kaunis napakoru ei miellyttäisi?

Vierailija

1. Napakorun otto tuntui eniten. ( verrattuna kulma, nenä, huuli, kieli yms.)

2. Itsellä lävistys "etsi oikeaa paikkaa" pitkään kunnes rupesi kasvamaan ulos.

3. Ei ollut ongelmia käyttää.

4. Muutamalla ystävällä harrastuksen parissa revennyt. ( jäi ratsastushousuihin kiinni kesken estekisojen ja repesi)

5. taisin olla 16.

6. hinta oli 35-40e?

7. http://www.yazka.com/napa.htm

Vierailija

1. Sattukko napakorun ottaminen hirveästi..?
- Suunnilleen saman verran varmaan kun korviksetkin, eli ei mikään ylitsepääsemättömän kauhee kokemus. :D

2. Onko sulla ikinä tulehtunut? Muta teit jos on tulehtunut..
- Joskus sillon se rupes vähän punottaa kun ekan kerran kävin napakorun kanssa uimahallissa. Putsasin sitä sitte vaan aina joskus kun muistin ja suihkussa huuhtelin hyvin :)

3. Pystyitkö käyttämään heti oton jälkeen kireitä paitoja?
- En oikeen muista enää mut luulisin että joo.

4. Napapkorun haittoja?
- Ei nyt oikeen tuu mitään mieleen. Varmaan sitte se että voi repästä paidan mukana vahingossa irti.

5. Minkä ikäisenä otitte, mikä on mielestäni min. ikä?
- Itte olin muistaakseni 16v sillon. Varmaan joku 14v rupee olemaan jo aika minimi.

6. Missä otit, hinta?
- Raumalla tatuointi- ja lävistysliikkeessä ja hinta taisi olla joku 55€ korun kanssa.

Vierailija

1. Sattui sekunnin ajan ihan kuolettavan paljon. Mut tosiaan vaan sekunnin. Ja sitten ei enää miltään. Eli maailman isoin nipistys joka on hetkes ohi. Ehdin tasan säikähtää.

2. Ei koskaan tulehtunut. Noudatin ohjeita eli huuhtelin aamuin illoin lämpösellä vedellä ja annoin parantuu rauhassa, en näplännyt sitä koko ajan.

3. Pystyin käyttämään ihan mitä vain vaatteita.

4. Ainut haitta mitä olen kerran kokenut: Kerran duunissa kannoin täyttä pullokoria, mun napakoruni (josta roikkui ties minkälaista blingiä) tarttui koriin kiinni ja kun laskin nopeasti korin maahan.... AUTSHHHHHH!!!! Onneksi koru antoi myöden eikä iho ja vain koru meni rikki. Mut ai saakeli että sattu. Siitä lähtien käyttänyt duunis sun muissa harrastuksissa ihan perus koruja ja jättänyt superblingit juhlapäiviä varten ;D

5. Olin 18. Musta hyvä ikä on sit kun vanhemmat sen sallii ja olet varma päätöksestäsi. Napakoru on kuitenkin eri juttu kuin jotkut naamalävärit, sen saa piiloon ;)

6. Harnesissa, lävistäminen+koru 80euroa.

7. Kannattaa kiinnittää huomiota paikan hygieniaan ja ammattitaitosuuteen, jossa aiot ottaa korun. Harnesissa oltiin ihan liiottelevia hygienian suhteen (mikä on vain hyvä juttu), hyvä ettei mulle työnnetty hengityssuojainta jo heti ovella :D Ja neulat näytettiin mulle, että oli varmasti ihan uusia paketista ja steriloituja yms..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat