auttakaa!!!

Vierailija

Voisitteko kertoa millaisia migreenin oireita teillä on ? Ite oon nytte muutaman kerran saanut sellaisia kummallisia ja hyvin pelottavia ns."kohtauksia".Ja aikaisemmin ei semmosia oo ollu.Olis kiva tietää millasia oireita teillä sitte on?

Kommentit (3)

Vierailija

Moikka!
Mulla todettiin migreeni ala-asteella ja siitä lähtien oireet ja kohtauksien alku on ollut ihan samanlaisia.
Elikkä mulla kohtaus alkaa näköhäiriöinä..mutta... mun näköhäiriöt on sellasia että nään kaiken tosi tarkkaan ja tavallaan hidastettuna.
Yleensä näköhäiriöinä on ns. sahalaita.
Joskus kun kohtaus on alkamassa alan puhua tosi epäselvästi ja sekoan sanoissa.
Ja sittenpä tulee se itse migreenin kipu, ja joskus pahoinvointi. Melkein jokaisella kerralla on tosi pahaolo, mutta läheskään aina ei mene siihen oksentamiseen asti varsinkin jos tajuaa mennä nukkumaan ajoissa. Yleensä mulla migreeni on hävinny jo sitten seuraavaan aamuun mennessä.

Btw, yhden aika hyvän neuvon sain ala-asteella mitä toteutan vieläkin migreenin aikana, enkä varmasti oo ainut. Eli meet sänkyyn tai johonkin missä voit levätä, teet siitä huoneesta ihan pimeän ja tietysti mahdollisimman hiljaisen. Sitten joku huivi esimerkiks on hyvä laittaa tavallaan pään ympärille kireelle ja silleen että se "painaa" otsaa.
Helpottanu ainakin mulla tosi hyvin! :)

Vierailija

Itsellä taas on hyvinkin vaihtelevat oireet :D Joskus en edes huomaa että on migreenikohtaus tulossa ennenkun päätä särkee enemmän ku laki sallii ja oksennan kaiken minkä nielen mutta yleensä tulee kyllä se aura.. Semmonen sahalaitainen joka sitten häviää.. Ja joskus on käynyt myös niin että on tullut toispuoleinen halvaus joka on suoraan sanottuna helvetin pelottava ainakin ekalla kerralla kun ei tiedä mihin se liittyy. :| Meidän perheessä tää taitaa olla periytyvää kun viidestä sisaruksesta neljällä on aurallinen migreeni :D Ja samoiten äidillä, mummolla, ukilla, enolla jne..

Vierailija

Mulla on todettu kyllä lievä migreeni. Ja se kun osuu minulle nii en voi sietää valoa/meteliä yhtään. Todella kova valon ja metelin arkkuus alkaa sitten ja sitten myös nii päähän särkee nii paljon, että ei edes särkylääkkeet auta. Paitsi pimeessä huoneessa lepo auttaa ajan kanssa todella paljon.

Mutta minulle tulee kohtaus nii n. kerran kahdessa kuussa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat