Oma kehu haisee ja nurmi on vihreämpää aidan toisella puolella!

Vierailija

Mies jonka kanssa on yhteistä taivalta jo takana muutama vuosi sai tietää, että työpaikalla hänelle on tarjolla ylenemismahdollisuus. Hän kertoi minulle asiasta ja olin iloinen hänen puolestaan. Mies tiedusteli mitä mieltä olin asiasta ja kannustin tarttumaan haasteeseen vaikka mies itse oli epävarma kykeneekö hän siihen. Hän kävi haastattelussa ja vielä ei ole tiedossa saako hän ylennyksen varmasti? Nyt ongelma on siinä, että mies leuhkii koko ajan tulevalla pestillään ja kertoo, kuinka hyvin eräs naishenkilö on häntä työpaikalla tukenut ja kehuu häntä koko ajan! Minun tukeni ei tunnu merkitsevän mitään. Harmittaa, että olen tukenut ja hän sait minut tuntemaan itseni mitättömäksi ja tarpeettomaksi vaikka sisimmässäni tiedän olevani hyvä kumppani! Sitten seuraava ongelma, mieheni uusi työ sisältää paljon matkustelua ja uusien ihmisten tapaamista, pelkään tulevani petetyksi, koska miehelläni on heikko itsetunto jota hän pönkittää muiden naisten huomiolla. Hänelle tulee uuden työn myötä työpuhelin ja oma toimisto, joten niillä avuilla on jo mahdollisuuksia kyllikseen astua harhapoluille. Sanotaanhan, että mitä ylemmässä asemassa ja parempi palkkaisessa työssä mies on sitä todennäköisemmin hän pettää. Mieheni on kerran suhteemme aikana pettänyt minua, joten huolenaiheeni ei ole hatusta vedetty! Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (1)

Vierailija

Ensimmäiseen ongelmaan:
valmista miehellesi ja itsellesi maukas sekä romanttinen illallinen kotona (hyvät puitteet rakentavalle keskustelulle). Laita yllesi jotain kaunista ja meikkaa kauniimmin kuin yleensä kotioloissa. Muutaman keveämmän asian jälkeen siirryt oikeaan keskusteluun ongelmasta: kerro ensin, miten hyvin SINULLA menee töissä/opiskelupaikassa. Jos olet työtön, kehu harrastuksiasi tai suunnitelmiasi töiden suhteen. Sitten korostat, miten mukavaa sinusta on tukea miestä mahdollisessa ylenemisessä, mutta huomauta myös sen haittapuolista (matkustelu). Sano, että myös sinä tarvitset tukea töissä, vaikka jonkun vaikeamman tehtävän suhteen. Testaat, miten hyvin hän ymmärtää antamasi tuen merkityksen. Sano myös, että mikäli mies ei saakkaan jostain kumman syystä ylennystä, ainakin hänellä on enemmän aikaa kotona viettää sinun kanssasi.

Toinen ongelma:
Miksi miehelläsi on heikko itsetunto? Kaikki lähtee tästä. Kehu miestäsi ja tehkää jotain, mistä molemmat pitävät. Älä roiku miehessä kuitenkaan liikaa, vaan pidä hauskaa myös omien kaveriesi kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat