Deittini ei ole valmis sitoutumaan 5kk tapailun jälkeen

Seuraa 
Liittynyt6.7.2011

Yritän nyt selittää mahdollisimman lyhyesti:

Olemme säätöni/deittini kanssa tapailleet 5kk. Hän on ihana, kaikin puolin mukava ja tykkään viettää hänen kanssaan aikaa, kuten hän myös minun. Pidämme toisistamme, ja minä olisin valmis aloittamaan seurustelun. Olemme tehneet kaikkea yhdessä, mitä seurustelevatkin tekevät: saunottu, käyty ostoksilla, mökillä, kalassa, hellitty toisiamme, yökyläilty, ym...Nyt tuleekin itse ongelma: Aina, kun otan puheeksi seurustelun aloittamisen, hän ahdistuu suunnattomasti ja muuttuu hiljaiseksi. Kun kysyn, miksei hän olisi valmis seurusteluun, vastaus on, että epäilee olenko sittenkään oikea henkilö siihen eikä ole itse varma haluaako alkaa seurustella.

Kaikesta huolimatta hän on kertonut pitävänsä minusta, ikävöivänsä minua ja tykkäävän viettää kanssani aikaa. Kerran kun hän näki minut baarissa vieraiden miesten kanssa (joiden myöhemmin kerroin olevan kaverin poikakaverin ystäviä), hän sanoi, että jos olisin pussaillut hän olisi jättänyt minut heti!! Kuulemma myös se tuntuisi pahalta jos alkaisin tapailla jotain toista poikaa.

Miksei siis tämä poika halua alkaa seurustella, jos kuitenki mielellään tapailee jne?? Poteeko hän ehkä sitoutumiskammoa?? Mitä mun kannattais nyt tehdä?? Äsken ehdotin mesessä, että sopisimme päivän, johon mennessä hän ilmoittaisi mulle että haluaako alkaa seurustella vai ei. Siitäkin hän hermostui ja kun kysyin, mikä päivä olis hyvä, hän sanoi että haluaisi puhua asiasta joskus toiste. Mielestäni 5kk on melko pitkä aika tapailuun, ja hänen tulisi jo tietää, mitä minusta nyt sitten haluaa.

Kommentit (6)

Vierailija

Mies kuitenkin selvästi välittää sinusta, koska tuskin hän pelkän seksin takia esim mökkeilisi kanssasi tms.

Mutta kuulostaa oudolta ettei hän tiedä oletko se oikea, kun miten sen voi tietää kuin vain kokeilemalla? Sitäpaitsi seurustelu ei ole sen kummallisempaa luultavasti kuin mitä teette nyttenkin.. Ehkä miehellä on toisia naisia?

Minusta on hienoa että olet uskaltanut puhaltaa peliä vähän poikki ja sanot suoraan mitä haluat ; päivämäärän. Roikkuminen suhteessa tai "suhteessa" joka ei tule toimimaan tulee vain satuttamaan sinua.

Vierailija

Kuulostaa mielestäni vähän oudolta. Kärsitkö itse tilanteesta? Jos haluat vakavan suhteen, niin suosittelen antamaan miehelle kaksi vaihtoehtoa: Ota tai jätä. Jos mies oikeasti haluaa sinut, niin kyllä hän varmaan haluaa sinusta ihan oikeasti tyttöystävän. Tsemppiä! :)

Vierailija

Seurustelun aloittaminen? Ei seurustelua aloiteta vaan seurustelu tapahtuu. Kun molemmista tuntuu siltä, että tapailu on vakiintunut seurustelun muotoon, voi kumpikin sen toisilleen tunnustaa. Eikä tapailun ja seurustelun välisssä ole mitään rajaviivaa, jonka yli pitää astua, jotta tapailua voi kutsua seurusteluksi. Totta kai voi sanoa toiselle, että haluaa seurustella eli vakiinnuttaa suhteen, mutta se edellyttää myös toisen osapuolen halukkuutta.

Jos vaatii seurustelun aloittamista on vähän sama kuin menisi kauppaan ja varaisi tuotteen itselleen ilmoittamatta mihin mennessä tulee sen ostamaan, siis vaatisi toisen osapuolen sitoutumista täysin katteettoman lupauksen varaan.

Herre Gud, jos seurustelun aloittamiselle on olemassa joku määräaika niin kuinka monta vuotta on määräaika kun pitää viimeistään mennä kihloihin? Tietenkään siihen ei ole mitään määräaikaa, vaan niin tehdään kun se molemmista tuntuu sopivalta.

Vierailija

"jos on tollanen tilanne ja se ei vieläkä haluu alottaa seurusteluu, ni ei se oo sit sen arvosta kuluttaa siihen aikaa. viien kuukauden jälkee luulis jo et se tuntuis siltä että haluu."
- poikaystävä tosta vierestä :D

eli. te ootte viis kuukautta "tapaillu" vaa toisianne ja se ei haluu sanoo et seurustelette ni onhan sillä nyt joku ongelma. pelit poikki vaan, hän ilmottaa mitä haluaa tai sitten ei ja thats it. sanot sille et miettii ny & ilmottaa sit tai muuten ette enää ees tapaile.

Vierailija

Itse olen nyt tuntenut miehen nelisen kuukautta, ollaan tapailtu harvakseltaan.

Oon itse vähän pihalla kaikesta, menetin neitsyyteni miehelle (mikä ei sinänsä ole merkityksellinen juttu) mutta kertonee siis sen, että en ole koskaan ennen kenenkään kanssa edennyt näin pitkälle.

En oikeastaan itsekään tiedä, onko mulla mitään kovin suuria tunteita miestä kohtaan, mutta mun on jotenkin hyvä ja rauhallinen olo aina hänen seurassaan.

Kyselin tuossa vähän aikaa sitten, että missä me oikeen mennään, itelle kun tää kaikki on niin uutta. Ja toisaalta, en tiedä yhtään haluanko mä edes seurustella vai haluanko jatkaa nykyisellään (tapailua ja seksiä) vai haluanko lopettaa koko jutun ja olla vaan kavereita. (Väkisinkin luultavasti ainakin satunnaisesti tyyppiin törmäilisin kun yhteisten kavereiden kautta on törmätty aikanaan.)

Mutta siis, sovittiin, että katellaan vielä että mihin tää menee. Mikä on mulle enemmän kuin ok. Oma stressini on nyt siinä, että saiko mies mun kysymyksestäni jotenkin kuvan, että "tahtoisin parisuhteen nyt heti".. koska asia ei ole niin.. toivottavasti siis en pelästyttänyt tyyppiä kysymykselläni..

mutta sanoisin kuitenkin tällä yhden "suhteen" kokemuksellani, että ei toi viis kuukautta välttämättä vielä ole katastrofaalisen pitkä aika tapailla.. ennemminkin mua kummeksuttaa tyypit, jotka tapaa tänään ja on viikon päästä kihloissa ja kuukauden päästä naimisissa.. (vähän joo kärjistetty esimerkki, mutta toivottavasti kaikki tajus pointin)

Hiljaa hyvä tulee :)

Vierailija

Itse olen nyt tuntenut miehen nelisen kuukautta, ollaan tapailtu harvakseltaan.

Oon itse vähän pihalla kaikesta, menetin neitsyyteni miehelle (mikä ei sinänsä ole merkityksellinen juttu) mutta kertonee siis sen, että en ole koskaan ennen kenenkään kanssa edennyt näin pitkälle.

En oikeastaan itsekään tiedä, onko mulla mitään kovin suuria tunteita miestä kohtaan, mutta mun on jotenkin hyvä ja rauhallinen olo aina hänen seurassaan.

Kyselin tuossa vähän aikaa sitten, että missä me oikeen mennään, itelle kun tää kaikki on niin uutta. Ja toisaalta, en tiedä yhtään haluanko mä edes seurustella vai haluanko jatkaa nykyisellään (tapailua ja seksiä) vai haluanko lopettaa koko jutun ja olla vaan kavereita. (Väkisinkin luultavasti ainakin satunnaisesti tyyppiin törmäilisin kun yhteisten kavereiden kautta on törmätty aikanaan.)

Mutta siis, sovittiin, että katellaan vielä että mihin tää menee. Mikä on mulle enemmän kuin ok. Oma stressini on nyt siinä, että saiko mies mun kysymyksestäni jotenkin kuvan, että "tahtoisin parisuhteen nyt heti".. koska asia ei ole niin.. toivottavasti siis en pelästyttänyt tyyppiä kysymykselläni..

mutta sanoisin kuitenkin tällä yhden "suhteen" kokemuksellani, että ei toi viis kuukautta välttämättä vielä ole katastrofaalisen pitkä aika tapailla.. ennemminkin mua kummeksuttaa tyypit, jotka tapaa tänään ja on viikon päästä kihloissa ja kuukauden päästä naimisissa.. (vähän joo kärjistetty esimerkki, mutta toivottavasti kaikki tajus pointin)

Hiljaa hyvä tulee :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat