saunomisesta

Vierailija

olen terve nuori nainen ja olen aina pitänyt saunomisesta. ajan mittaan saunomisesta on tullut kuitenkin "ongelma" yläaste aikoina noin kuusi vuotta sitten ilmeni etten saa hengitettyä kunnolla saunassa, ja pystyin olemaan korkeintaan kymmenen minuuttia. nyt ajanmittaa tilanne on kuitenkin pahentunut. en pysty olemaan saunassa edes minuuttia tai kahta kun alkaa jo pyörryttää enkä saa henkeä. mistä tämä voi johtua, minulla ei ole astmaa tai missään muissa tilanteissa vaikeuksia hengityksen kanssa mutta saunominen on koitunut ongelmaksi ja se harmittaa koska tykkään saunomisesta todella. onko aihetta mennä lääkäriin?

Kommentit (7)

Vierailija

noniin, tämä tästä vielä puuttuikin. olen tulossa kipeäksi joten ajattelin että oikein lämmin suihku helpottaisi ja saisi vilun pois, olin kuuman suihkun alla koko ajan kylmissäni ja kananlihalla, ja noin 5 minuuttia suihkussa olon jälkeen, henkeäni alkoi ahdistaa samalla tavalla kuin saunoessa. mistä tämä voi johtua

Vierailija

ei näemmä. ens viikoks on varattu aika lääkärille. kiitos vastaajille! on kyllä ihme juttu, ku mää nii tykkäisi saunoo mut ei voi ol ku alle 2 minuuttia, ja seki aika tekee jo temppunsa, ku alkaa jo siinä ajas henkee ahistamaan

Vierailija

Voitko sit kertoa mitä lääkäri sanoi? =)
Itse en ole pystynyt saunomaan vuosiin, kun alkaa pyörryttämään ja ahdistamaan. (Tämä ei ole haitannut, sillä en muutenkaan ole kova saunomaan. Juhannuksena riittää se pari minuttia uimisen yhteydessä. Siksi en ole käynyt lääkärissä.)Mutta olisi mielenkiintoista tietää mistä moinen johtuu... Toivottavasti pian pääset taas saunomaan! =)

Vierailija

lääkärissä käyty ja astmaa epäiltiin ja hieman myös kissa-allergiaa. röntgenissä käyty ja verikoe allergiatestejä varten otettu. on se kyllä kumma jos yhtäkkiä iskeny kissa allergia tai astma. oon aina ollu terve eikä mitää allergioita tai sairauksia koskaan ollut. röntgen ja verikoe tulokset saan ens viikolla

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat