KIINTEYTYS?

Vierailija

Kuinka saa hyvin kiinteytettyä vartalon,eli siis mitkä hyviä liikkeitä kuinka usein viikossa yms.Ja mistä saada siihe hyvä motivaatio :D

Kommentit (5)

Vierailija

Riippuu aivan mitä haluat kiinteyttää erityisesti..? Kuntosaliharjoittelua ja aerobista liikuntaa, niin eiköhän ala kiinteytystä tapahtuun. :)

Vierailija

Hmm... Varmaan joku 2-3 kertaa viikossa kannattaa lihaskuntoa harjoittaa ja sit jos aerobista liikuntaa joku 2 kertaa, niin siinähän on jo paljon. Aerobisista liikunnoista ainakin tanssi, juoksu, reipas kävely ja pyöräily ovat tehokkaita. :>

Aluksihan tollainen kiinteytysprojekti saattaa tuntua tosi turhauttavalta ja motivaatio voi olla huono, mut kyllä se mieli siitä sit paranee, kun alkaa huomaan tuloksia (ei kannata kuitenkaan odottaa, että ne heti näkyis). Itellä ainaki tulee parempi mieli jo pelkästään siitä, että olen saanut aikaiseksi lähteä salille treenaamaan.

Yks hyvä vatsalihasliike on sellainen, missä makoillaan selällään jumppamaton päällä ja nostetaan jalat ja kädet suorana yhtä aikaa kohti kattoa. Samalla ku kädet nostetaan ylös, nostetaan myös hiukan yläkroppaa (vähän niinkuin vatsarutistuksissa). Tämän jälkeen kädet+yläkroppa lasketaan maahan asti (tai ainakin melkein) ja samaan aikaan lasketaan myös jalkoja, mutta vain sen verran, että selkä ei mene notkolle. Selän pitäisi siis koko liikkeen aikana pysyä mattoa vasten. Napaa tulee liikkeiden aikana vetää kevyesti sisään. Jotta saatais liikettä myös vinoihin vatsalihakseen, voidaan liikettä tehdä myös niin, että nostetaan jalat ja kädet normaalisti kohtisuoraan ylös, mutta lasketaankin sivulle kropan viereen. Siitä taas sit ylös kohtisuoraan ja toiselle sivusuunnalle alas. Tässä jalat ja kädet lasketaan vastakkaisiin sivusuuntiin eli jos jalat lasketaan oikealle alas, niin kädet lasketaan vasemmalle alas. Tärkeää on, että se selkä pysyy lattiaa vasten ja vatsa täten tiukkana! Jalkoja ei siis lasketa aivan maahan. Käsiin voi liikkeen tehostamiseksi ottaa pienen käsipainon, esim. 2 tai 3 kg puntin. Saattaa aluksi olla vaikea, mutta kun sitä harjoittelee ja tajuaa sen jujun, niin tää on tosi kiva ja tehokas! Tätä jos tekee 15-20 toistoa 2-3 kertaa, niin luulis tuntuvan. :>

Toinen tehokas vatsalihasliike on perinteinen lankku eli tää http://kuntoplus.fi/files/bonnier-ifo/imagecache/300x174/Planke_B.jpg
Koitetaan mahdollisimman pitkään pysyä tuossa asennossa, sit pidetään joku puolen minuutin tauko ja taas uudestaan. Kehittää erityisesti syviä vatsalihaksia!

Ite kun treenaan jalkoja käytän jalkaprässiä ja takareisiä treenaavaa laitetta. Näillä olen ainakin saanut omat koipeni + pepun kiinteytyyn. :)

Toivottavasti sait jotain irti tästä! En ole mikään asiantuntija, et aivan oman kokemuksen pohjalta kerron. :)

Vierailija

Kiitos paljon noista vatsalihas vinkeistä! Aivan pakko testata heti tänä iltana :D Toivottavasti osaan oikeen vaan tehä tota sun neuvomaa liikettä :)

Vierailija

Pilates! laihduin vuosi sitten 15kg,liian nopeasti ja väärällä tavalla, ja voin kertoa et sen jälkeen kroppa on ollu kaukana kiinteästä :D pilates on ainut mikä on auttanu,30min joka päivä tuottaa nopeasti tulosta,suosittelen:) videoita löytyy ainaki youtubesta

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat