opiskelumotivaatio hukassa

Vierailija

Onko kukaan muu samassa tilanteessa? Itse olen lukion jälkeen viettänyt pari välivuotta töitä tehden ja nyt syksyllä pääsin kouluun ammattikouluun. Ammattikorkeaan olisin halunnut mutta amis oli varavaihtoehtona. Pääsin kyllä sellaiselle alalle, joka on aina kiinnostanut, mutta en ole aivan varma onko se sittenkään oma juttu. Lisäksi opiskelupaikka on Helsingissä ja tällaiselle pikkukaupungista kotoisin olevalle ihmiselle on pieni kulttuurishokki :D Toisaalta tekisi vaan mieli tehdä töitä ja ansaita rahaa, mutta ei sitäkään ikuisuutta voi tehdä.. Painiskeleeko kukaan saman ongelman kanssa ja miten siitä pääsee eroon?

Kommentit (9)

virtahepo91
Seuraa 
Liittynyt22.12.2009

Luulisi että aika monellakin tällänen tilanne. Ite oon ollu huhtikuusta asti nyt töissä ja ensi viikolla alkaa opiskelut, ja jo tässä vaiheessa vähän pelottaa et mitä siellä sitten jaksaa tehdä. :D Mutta en nyt oo todellakaan missään unelma-ammatissa, mutta toisaalta töihin on jo ehtiny niin paljon tottua...

Vierailija

Onhan se ana pelottavaa alottaa uusi juttu, mutta hyvä että lähit opiskelemaan. Kyllä sitä aina joskus sitten kyllästyy niihin vanoihin perusduuneihin. Ellei ole töissä yrityksessä missä on huikeat etenemismahdollisuudet.

Vierailija

Joo todellakin on hukassa.. Aamuisin väsyttää niin paljon että tekee mieli jäädä nukkumaan vaikka mikä olisi.. : D

Oon vaan yrittäny miettiä että kuhan tästä selvitään niin pääsee sitten joskus "oikeisiin töihin".

Vierailija

Joooooo mulla on niin sama että aamuisin väsyttää niin paljon että mieluiten jäisi vaan nukkumaan.. Kun herätys on oikeasti epäinhimillinen sen takia, että matkustamiseen menee aikaa.. Mä oon kanssa yrittänyt miettiä että tää on vaan käytävä läpi että sais jonkun tutkinnon ja pääsis oikeisiin töihin. Lisäksi tää alakin alkaa epäilyttämään mutta kai se kuuluu asiaan...

Vierailija

Ja välillä sitä miettii että löytyyköhän sitä mitään oikeita töitä opiskelunkaan jälkeen. Ja syksy tulee, ja väsyttää...Sillon lähden lomalle, vuokraan asunnon paikalliselta www.wimdu.fi ja kuvittelen että olen vaikka italialainen.

Vierailija

Toppi on kaikkein vaikeinta - joutuu tekemään ilmaista työtä.
Ja varsinkin jos sattuu huono paikka missä ilmaista työpanosta ei arvosteta.

Itse olin 2 viikkoa päivittäistavarakaupassa, joka vaikutti aluksi tosi mukavalta. Työnohjaajastani kuoriutuikin katkera, epäreilu ja epäkunnioittava akka! Hän sanoi haastattelussa että pääsen kassalle ensimmäisenä päivänä - hän laittoi 4 muuta harjoittelijaa kassalle ensimmäisenä päivänä ja minut kylmiöön kantamaan painavia laatikoita! Kun olin 2 viikkoa viettänyt kylmiössä ja sain vain haukut päälle niin sanoin että kiitti mulle riitti!

Sen jälkeen on hieman ollut taas tuo motivaatio hukassa...

Vierailija

No älä! Täällä on myös yksi tyyppi, joka voisi ostaa opiskelumotivaatiota..
Syksy on vasta alkanut ja olen jo ihan puhki tästä opiskelusta.
Olen suoraan peruskoulun jälkeen mennyt ammattikouluun ja nyt käyn viimeistä vuotta. Tunnen kyllä, että käyn alaa joka on lähellä sydäntäni. En vain jaksa lukea tai keskittyä mihinkään. Kaikki tuntuu niin ...turhalta? ...tylsältä?
Onko sinulla mahdollisuutta käydä opiskelujen ohessa töissä ja ansaita pientä lisärahaa? Itse olin melkein koko kesän töissä ja olen nyt viikonloppusin tuuraillut tarpeen tullessa.. Hirveen raskasta kuitenkin käydä töissä ja opiskella.

Vierailija

Vietän tässä lukion jälkeen juuri parhaillaan välivuotta: käyn töissä ja opiskelen avoimessa yliopistossa. Luulin, että tämä ala kiinnostaa minua todella paljon, mutta nyt on alkanut epäilyttää... Olen maksanut mukavan summan siitä, että saan etäopiskella (verkko-opinnot) ja nyt opiskelumotivaatio ihan kadoksissa. Suunnittelin, että hakisin ensi vuonna opiskelemaan kyseistä alaa ihan sisälle yliopistoon, mutta en tiedä enää mistään mitään... :/

Vierailija

On todellakin hukassa. Oma ala tuntuu kaukaiselta eikä kursseista pääse läpi ilma kovaa työtä (ja motivaatiota). Opiskelijakavereista en ole saanut kavereita eikä ystäviä opiskelupaikkakunnalla juuri ole. Mikään ei pidä minua opinnoissani kiinni. Toisaalta pelkään että joudun ottamaan 'paskaduunin' jossa on huono työilmapiiri ja pomot, ja jossa ei välitetä työlainsäädännöistä.

Luuluen että opiskelumotivaatio on helppo saavuttaa jos pitää siitä mitä tekee ja tuntee menestyvänsä opinnoissaan. Toisaalta joku on sanonut että on löytänyt motivaationsa kun on miettinyt mitä muuta olisi opiskeluiden sijaan tarjolla, ja todennut että hommathan on hyvin näin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat