Friends with benefits-suhde

Vierailija

Onko kellään kokemuksia Friends with benefits-suhteesta? Mies puolinen tuttavani ehdotti minulle fwb-suhdetta. Viihdyn miehen kanssa hyvin, juttuluistaa, huumorintaju sama, mies huolehtii minusta ja on koko tuttavuuden aikamme huolehtinut. Miehen mielestä olen ihana nainen, jota hän ei halua satuttaa, mutta jolle hän ei pysty lupaamaan suhdetta. Mies kuulemma tarvitsee seksiin tunnetta (kuulemma ihastuksen) ja sen takia ei halua yhdenillan suhteita. Herääkö Friends with benefits-suhteessa jommalla kummalla tunteet automaattisesti ja satuttaako siinä jompi kumpi toisensa? Kertokaa kokemuksia!

Kommentit (8)

Vierailija

Kokemusta löytyy, ei tosin kovin pitkäaikaista.

Erään miespuolisen ystäväni kanssa sovimme tällaisesta specialystävyydestä. Se loppui melkoisen lyhyeen (n.1kk), koska hänellä oli liikaa tunteita minua kohtaan ja en kyennyt antamaan enempää. Satutin häntä, kun hän sai tietää minun harrastaneen seksiä toisen miehen kanssa. Hän siis sisimmässään toivoi, että olisin hänelle enemmän. Pidimme taukoa yhteydenpidossa hetken, mutta nyt olemme taas hyviä ystäviä.

Toinen samanlainen suhde muodostui erään ystäväni kanssa pari kuukautta sitten. Ennen friends with benefits-suhdettamme luulin, että hän yritti iskeä minua ja olin siksi varuillani. Eräänä yönä puhuimme asiat selviksi ja hän myönsi, että haluaisi seksiä kanssani, mutta ei muuta. Puhuminen ja tunteiden selvitys oli suuri helpotus molemmille ja sitten olikin helppo heittäytyä tällaiseen ystävyyssuhteeseen. Pystyn jakamaan kyseisen ystävän kanssa kaiken ja puhun hänelle avoimesti miesasioistani ja hänkin avautuu puolestaan minulle. Hän lupasi, ettei enää seksiä jos alan seurustella ja toisinpäin.

Mielipiteeni fwb-suhteista on yleisesti positiivinen. Se vaatii molemmilta osapuolilta avoimuutta ja jatkuvaa omien tunteiden tarkkailua. Jos jokin asia mietityttää, se kannattaa ottaa heti puheeksi ja mielestäni fwb-suhteen pitää pystyä lopettaa milloin haluaa. Pientä ihastusta voi olla ajoittain ilmassa, mutta sitä ei kannata päästää valloilleen, koska tunne ei välttämättä ole molemminpuolinen ja lopulta toista osapuolta saattaa sattua. Tiedän kokemuksesta^

Vierailija

Kokemusta löytyy reilu vuosi. Sovimme erään miehen kanssa tälläisestä, se toimi erittäin hyvin, olin positiivisesti yllättynyt. Kunnes se alkoi pikkuhiljaa huomaamatta mennä vakavammaksi. Aloimme käymään ulkona syömässä ja katsoa leffoja yöllä käsikädessä, teimme aina aamupalaa yhdessä ja puhuimme tulevaisuuden haaveista ja mitä seurustelukumppanilta haluaa. Hän kävi kerran jopa vanhemmillani syömässä kun kävi hakemassa minut sieltä! Tietenkin vaan kaverina. Alkoi myös pienimuotoista vihjailua miehen puolelta siitä millaista olisi seurustella jne. Huumorilla yritin jotenkin välttää tilanteen ja onneksi hänkin otti sen niin, kuitenkin huomasin että se jäi vaivaamaan.. Noh, myöhemmin hän sitten sai tunteensa kuriin, kuitenkin tässä vaiheessa minulla oli alkanut herää tunteita häntä kohtaan. Kävimme yllättävän tunteellisen keskustelun tästä ja mies sanoi että pitää minusta paljon muttei haluakkaan sen vakampaa. Kyllähän se jonkun verran satutti vaikkei odotukset olleetkaan korkealla. Keskustelun jälkeen aloimme näkemään yhä harvemmin ja harvemmin kunnes emme oikein enään pitänytkään yhteyttä, välillä kuitenkin jutellaan netissä jos satutaan olemaan samaan aikaan, mutta ei muuta. Suhteesta jäi jotenkin haikea olo.

Kuitenkin oli kiva silloin sinkkuna kun oli joku kenen vieressä voi nukkua ja hengailla, jäin enemmän lämpimiä muistoja kuin negatiivisia.

Uskon että se toimii, mutta pidemmän päälle jompi kumpi satuttaa toista. Eihän sitä varmaksi voi sanoa mutta hyvin todennäköistä.

Vierailija

Oli pakko klikata ja lukea, etten ihan missaa tätä aihetta :)
Minulla on kokemusta pitkältä ajalta tästä. Tapasin miespuolisen kaverini sattumalta yökerhossa ja juttu oli yhden yön tapaus. Tämän jälkeen tutustuimme enemmän ja olemme olleet kavereita jo kolmen vuoden ajan.

Aluksi suhde oli haparointia, sillä emme seurustelleet tahoillamme joten parisuhde siitä olisi voinut tulla, mutta halusimme pysyä sinkkuina. Juttelimme asiasta hieman, mutta emme vakavasti. Jaan hänen kanssaan asioita ja juttelemme nykyisin lähinnä mesessä, sillä asun Britanniassa ja hän asuu Suomessa. Aloin kuitenkin seurustella noin puoli vuotta tapaamisestamme erään toisen kanssa ja tapaamisemme eivät olleet muutoinkaa säännöllisiä. Pidin häneen yhteyttä kaverina, kunnes pari viikkoa ennen Britteihin muuttoa avauduin hänelle (seurustelin edelleen tuohon aikaan) baari-illan aluksi. Vietimme koko illan kahdestaan, baareja kiertäen ja jutellen. Lopulta päädyin pettämään poikaystävääni hänen kanssaan. Tiedän että se oli väärin ja päätinkin suhteeni exään parin viikon kuluttua (tosin syynä oli muuttoni ulkomaille). Samalla kuitenkin huomasin, että tämän toisen osapuolen, miehen kanssa jonka kanssa minulla on fwb- suhde alkoi tuntemaan enemmän minua kohtaan. Ehkä siksi pidimme taukoa. Nyt kuitenkin kaverisuhteemme on kunnossa, enkä usko että lopetamme koskaan yhteydenpitoa, sillä hän on yksi pitkäaikaisista kavereistani.

Tulipa sekavaa tekstiä..mutta pointtini on että tunteita herää varmasti - kaikki riippuu kuinka hyvin voit kontrolloida niitä.

Vierailija

Minulla ja todella läheisellä (myös naispuoleisella) ystävälläni on fwb-suhde ollut jo noin 2 vuotta. Olemme olleet parhaita ystäviä jo ala-asteelta lähtien. Suhde alkoi siitä, kun Emilia (nimi muutettu) oli eronnut noin kuukausi sitten ja menimme yhdessä baariin. Kun tulimme sitten kännissä sieltä asuntoomme (olimme ja olemme edelleen siis kämppiksiä), Emilia sanoi olevansa yksinäinen ja kaipaavansa läheisyyttä. Ja yksi asia johti toiseen ja päädyimme harrastamaan seksiä. Aamulla sitten krapulassa herätessä puhuimme asiasta ja päädyimme tähän fwb-suhteeseen. Hyvin tämä on toiminut. Me olemme sopineet, että jos toinen löytää jonkun, niin sitten lopetamme tämän.

Vierailija

Mulle kävi vähän huonosti sillon teinivuosina ku alotin friends with benefits suhteen läheisen jätkäkaverin kanssa. Olin sillon siis 15 kun alotettiin tää suhde ja täytinkin sitten pian 16. Suhde meni hyvin noin kuukauden kunnes maaliskuussa 2013 vaikka ehkäisyä käytettiin huomasin olevani raskaana. Kerroin mun seksikumppanille miten asiat on. Hän itseasiassa kehottikin sitten mua pitämään lapsen ja että kasvatettaisiin se yhdessä ja alettais vakavaan suhteeseen. Toi oli siis mun eka suhde ikinä ja on kestänyt tänne asti... vaikka 16vuotiaana lapsen sainkin on elämäni hyvin tänne asti mennyt... ollaan tän saman jätkän kanssa kihloissa ja mennään kesällä naimisiin. Meidän poikamme täytti joulukuun 26. 3 vuotta...

50/50

Toimii niin kauan kun ei mene tunteiden kanssa säätämiseksi. Itsellä onnistunut n.vuoden ajan ja edelleen jatkuu, mutta toisen kanssa epäonnistui pahemman kerran kun minun puolelta tunteet sai vallan ja tein jätkästä melkein pakkomielteen itselleni. Sattuu edelleen vaikka olikin vain fwb-juttu, mutta yleinen ohjeeni taitaa olla ettei kannata. Liian suuri riski ihastua ja sitten menettää.

been there

Kokemusta on. Yhden kaverin kanssa tämä jäi siihen yhteen kertaan, sillä koin heti, että minulla on liikaa tunnetta mukana. Toisen ihmisen kanssa meillä oli hieman säätöä taustalla ja puolen vuoden päästä alkoi fwb-meininki. Tiestin silloinkin, että satutan siinä vain pidemmän päälle itseäni enkä antanut homman jatkua kauaa. Fwb-hommaa kannattaa miettiä tarkoin. Siinä helposti satuttaa pahasti joko itseään tai toista. En voi suositella.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat