Epäilen olevani raskaana

Vierailija

Kehnoin otsikko ikinä, mutten tiennyt miten asian tiiviisti esittäisin.
Ja tiedän että aiheesta on jo keskustelu, mutta koska vastaavaa tilannetta en löytänyt muilta, päätin tehdä oman. Anteeksi jos jotakuta häiritsee.

Eli alkukesästä kävin gynellä, jonka kanssa yhteistuumin päätimme että lopetan e-pillereiden syönnin. (Taustatietona siis, aloitin pillereiden syönnin 16 vuotiaana, jolloin ne aloitettiin sen takia etteivät kuukautiset lähteneet itsestään toimimaan) Kerkesin käyttää pillereitä melkein neljä vuotta ja nyt päätimme antaa kierron toimia omin avuin. Gyne sanoi että niiden "alkaminen" voi kestää vaikka kuinka kauan, puoli vuotta tai jopa vuoden. Pitäisi siis olla vain kärsivällinen ja odottaa.

Noh, ehkäisynä hän kehoitti käyttämään tietysti kumia, mutta höpisi myös varmoista päivistä ym.

Olen parisuhteessa, vakavassa sellaisessa ja rakastamme toisiamme ja usko juttuumme on vahva.

Noh, tyhmyyteni tupsahtaa kuvaan tässä.. Olen jotenkin olettanut että silloin kun kuukautiset eivät toimi itsestään, ei voi tulla raskaaksikaan. Tiedän! Minulla ei ole koskaan ollut ketään kenen kanssa puhua näistä asioista, kunnes eräs ystäväni totesi tämän seikan kuin itsestään selvyytenä.. noh, sellainenhan se varmasti monille on, vaan ei ollut minulle.

Ongelma on ehkäisy.. tai lähinnä sen puute. Emme ole käyttäneet ehkäisyä siitä lähtien kun lopetin pillerit. Puhetta on ollut minun aloitteestani paljonkin, mutta järki väistyy aina siinä vaiheessa kun tunteet roihahtavat ja hommat alkavat. Homma siis kulkee niin että mies ei koskaan tule sisääni.. Tyhmät olemme eläneet siinä haavekuvassa että se riittää.

Tein jo kesä-heinäkuun vaihteessa raskaustestin ja se näytti negatiivista. Nyt kuitenkin viime aikoina olen potenut huonoa oloa ja huimausta. Lihonut olen kesän aikana, mutta se ei sinänsä liity välttämättä tähän sillä syömisen kanssa on ollut aina ongelmia.

Olen muutenkin isokokoinen nainen, että päältä päin ei oikein tuollaista (raskautta siis, ainakaan alkuvaiheessa) varmastikkaan huomaa, mutta tänään kun tuntematon nainen onnitteli raskaudestani, huolestuin todenteolla.

Kuinka pian raskaus näkyy testeissä, eli kannattaako heti epäilyksen tullen tehdä?

Toivon, vaikka varmasti jokainen teistä päivittelee tyhmyyttäni, että joku ihana ojentaisi auttavan "kätensä" ja kertoisi näkökantansa asiaan.

Kommentit (6)

Vierailija

Sinuna tekisin raskaustestin. Sillähän se selviää, onko sitä raskaana vai ei. :D Jotenkin surkuhupaisaa, että tulet kyselemään täältä, pitäisikö tehdä raskaustesti, kun olette ilman ehkäisyä olleet koko kesän... :s

Vierailija

raskaus näkyy testissä positiivisena viidennellä viikolla aikaisintaan. Suosittelisin tekemään testin koska tottakai voit olla raskaana jos olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä! NYt nopsaan ostamaan testi että saat asiaan varmuuden :) Onnea tulevalle!

Vierailija

itselläni raskaustesti (first signal) antoi positiivisen tuloksen 10pv kuukautisten myöhästymisestä ja paikkansa on pitänyt, tein varmuudeksi vielä parin päivän päästä toisenkin, sekin merkkiä first signal, ja positiivinen oli. :) ei muutakun soitto äippäneuvolaan ja aikaa varaamaan (abortti ei ollut edes vaihtoehto). laskettu aika on joulukuussa ja en voisi olla onnellisempi vaikka alkuun iso muutos hirvittikin, kun vasta 19v olen. ... itse söin pillereitä muutaman vuoden ajan ja sitten jätin kokonaan pois eikä ehkäisyä tullut käytettyä puoleenvuoteen. käytimme samaa taktiikkaa kuin tekin että sisälle ei saanut tulla mutta ymmärsimme silti riskin raskaudesta ja siitä oltiin keskusteltu ja päätettiin että aborttia ei tehdä vaikka ns. vahinko sattuisikin. :) miesystäväni on 26v. Suhteemme on vakaalla pohjalla ja yhdessä ollaan asuttu jo pidemmän aikaa. ensiasuntokin tuli ostettua tuossa kuukausi sitten ja sinne päästään muuttamaan ennen kuin vauveli syntyy :)

itselläni ensimmäisen raskaustestin tekeminen hirvitti ihan kamalasti ja positiivisen tuloksen jälkeen nauratti, sitten itketti ja sitten taas nauratti.. paniikki reaktio. :D onnea testin tekoon ja kerrohan sitten mitä näytti tulokseksi :)

Vierailija

Sehän tässä hämää kun kuukautisia ei tule muutenkaan välttämättä pitkään aikaan, niin siitä on vaikea laskeskella kuinka paljon ovat myöhässä :/

No, tänään menen jokatapauksessa testin ostamaan ja huomenna aamulla sen teen.. Saa nähdä miten käy.

Kiitos teille ihanille :)

Vierailija

Niin mitä pikemmin tekee testin sitä varmimmin saa tietää, että onko raskaana vai näyttääkö negaa sitten vielläkin! Itselläniki on ollut kerran tuollainen olo, että tuntuu, että olisin raskaana, mutta näyttikin silloin negaa. Olen tyytyväinen, että en ole raskaana viellä, koska en ole valmis äidiksi viellä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat