välilevyn pullistuma osaatko auttaa?

Vierailija

olen nuori 18 v tyttö ja olin kesän niin rankass duunissa että mulla meni selkä
luulin sen eka olevan lihas särkyä mutta se alko pahenemaan ja säteilee jalkaan... Luin et se voi olla välilevynpullistuma... kuinka sitähoitaa tämä haittaa koulun käyntiä... auttakaa minua jotka tiedätte asiasta

Kommentit (7)

Vierailija

Et siis ole vielä käynyt lääkärissä? Kipin kapin sinne! Ei täällä kukaan voi diagnoosia sulle antaa. Välilevyn pullistuma vaatii yleensä leikkauksen.

Vierailija

juuh kävin siis lääkärissä ja fysioterapeutilla... sain jotain ihme jumppaus ohjelmia mitkä ei auta yhtäää ja lääkärit määrää vaan lääkkeitä -.-

Vierailija

Mun mihelläkin on alkava välilevyn pullistuma :( Raukka tuskin pystyy nukkumaan kunnolla kun alkaa särkee! Häneen auttaa voltaren tapletit kait pikkasen...

Jos selkä pahenee paljon niin pitää mennä uudestaan lääkäriin! Miehelläni on ollut tämä 9 vuotta :/ Ajattelin ainakin ite passittaa hänet hierontaan

Vierailija
Lady 93

Sen verran tiedän että välilevypullistumaa ei saa hieroa se vaan pahenee

Oikeasti :O ? Minäkun luin että fysioterapeutti voi hoitaa sitä mm. hieronnalla...? Muutenkin koko miehen selkä on aina niin jumissa joten ajattelin että tuo pullistumakin on varmaan kipeämpi kun lihakset ovat jumissa...... :O

Vierailija

On varmasti jos lihakset on jumissa... mulla on tosi hyviä neuvoja koska mun mutsi on fysioterapeutti joka on erikoistunut selkään haluukko kuulla neuvoja... mulla se ainakin tepsi ja selkä tuntuu jo paremmalle

Vierailija

Heipä hei.
Itse palasin kuukauden sairaslomalta juuri töihin. Minulla oli välilevyn pullistuma, joka onneksi lähti vetäytymään itsekseen pois.

Alku meni 800 mg buranaa vedettäessä ja relaksantteja. Kipu tuntui selässä ja säteili jalkaan, mutta kävelin sen verta mitä kunto antoi periksi. Fysioterapeutti antoi keskivartaloa treenaavia kuntoutusliikkeitä, jolla tämä pullistuma sitten vetäytyi.
Eli keskivartalon lihakset kondikseen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat