kuinka usein?

Vierailija

kuinka usein pesette hiuksenne? onko siitä oikeasti haittaa jos pesee joka päivä? mielipiteitä ja vinkkejä kiitos(:

Kommentit (10)

Vierailija

Mulla on todella pitkät hiukset ja pesen ne joka toinen päivä, joskus jopa joka kolmas. Käyn kyllä muuten suihkussa päivittäin aamuin illoin. Hiukseni eivät ole onneksi rasvoittuvaa sorttia ja shampoon tuoksu säilyy noin pitkään. Parina kesänä olin töissä grillikioskilla ja siellä hiuksiin tuli niin hirveä rasvankäry, että ne oli pakko pestä joka ikinen päivä. Tämän seurauksena hiukseni olivat ihan kuin kuivaa heinää, kaksihaaraisia alkoi ilmestyä ihan hirveästi ja hiuksia lähti normaalia enemmän.

Näin joka toinen / joka kolmas päivä pestessä hiukset pysyvät näin pitkinäkin todella kiiltävinä, hyväkuntoisina ja paksuina. Latvatkaan eivät hapsota, eikä kaksihaaraisia juuri ole. En siis suosittele päivittäistä pesua, niin kuin eivät kampaajatkaan. Jos hiuksesi rasvoittuvat helposti, voit käyttää joka toinen päivä vaikkapa kuivashampoota ja joka toinen päivä pestä hiukset.

Todella lyhyitä hiuksia kyllä voisi pestä ihan hyvin joka päivä, koska ne kasvavat niin älyttömän nopeasti pois mallista, että ne on leikattava usein. Eivät siis ehdi mennä huonoon kuntoon. Silloin pitää vaan käyttää jotain hellävaraista shampoota, ettei päänahka kuivu.

Vierailija

Joka päivä ei kannata pestä tukkaa!
Usein se rasvottuukin helposti sen takia että on tottunu pesee joka päivä. Kärvistele pari viikkoo pesemättä tukkaa joka päivä ja huomaat että ei se välttämättä niin pahasti rasvotukkaan.

Vierailija

Mullakin on pitkä tukka, pesen noin joka toinen pv. Saattaa kyllä joskus olla että pesen useempana päivänä peräkkäin jos oon ollu harrastamassa liikuntaa perättäisinä päivinä, muuten yritän pitää sen päivän välin vähintään.

Mulla omasta mielestäni rasvottuu helposti hiukset mut kai sekin vaikuttaa kun joka päivä käyttää jotakin hiustenmuotoilutuotteita, esim. eilisten hiuslakkojen ynnä muiden aineiden päälle laittaa taas saman setin niin kyllähän se tukka siinä likaantuu.

Vierailija

Yritän pestä hiukseni vain pari kolme kertaa viikossa. Yleensä pesen silloin kun käyn saunassakin, mutta tarpeen vaatiessa useammin.

Hiukseni eivät likaannu (tai rasvoitu) kovin helposti, ja ainakin itselläni hiukset ovat paljon paremmassa kunnossa kun pesee harvemmin.
Ne on myös helpompi laittaa ojennukseen kun ei ole juuri pestyt. (Teininä pesin päivittäin, ja ensin aloitin pesujen vähennyksen pesemällä joka toinen päivä, sittemmin taas väheni pesukerrat)

Tietenkin jos tuntuu että hiukset ovat likaiset niin tietysti pesu. :) Hius tottuu kuitenkin aika nopeasti pesutahtiin, ja jos on rasvaiset hiukset ja pesee joka päivä niin hiukset alkaa myös rasvoittua nopeammin. Kun vähentää pesuja niin hius tottuu ja pysyy vastaavasti puhtaana kauemmin.. :) Ja vesi rasittaa hiusta. Hiusvärikin kestää kauniina pidempään kun ei pese joka päivä :)

Ja sekin hyvä puoli että suihkussa käynti on niin helppoa (ja nopeaa) kun vaan sutaisee hiukset kiinni ja menee :)

Vierailija

Itse pesen joka aamu, en pystyis mihinkään lähtee ilman pesua. Olis niin likanen ja tunkkanen olo muuten koko päivän. Monet kaverit pesevät jokatoinen päivä, olis kyllä hyvä jos itekin pystyis siihen. Säästäis aikaa niin paljon..

Vierailija

Itse pesen joka päivä hiukset ja kampaaja aina kehuu kuinka hyvässä kunnossa hiukseni ovat :D En voisi kuvitellakkaan etten pesisi päivittäin...

Vierailija

joka pvä! :) en pysty lähtemään mihinkään, jos en oo pessy hiuksia, tuntuu niin likasilta ja yhh:s haluisin kyllä oppia tuohon joka toinen pvä:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat