Ketään joka on/ollut USA:ssa au pairina?

Seuraa 
Liittynyt14.8.2011

Niin tai on lähdössä. Itse olisin lähdössä alta kahden vuoden kuluttua, tulipa vaan sellanen kysymys mieleen koska kannattaisi alkaa hoitaa asioita? Siis viisumi, host perheen etsintä jne. eli kauanko kannattaa varata aikaa. Olen nyt lukion toisella, joten ensi vuonna kuitenkin on myös kirjoitukset ja en haluaisi että menee päällekkäin niihin lukeminen ja asioiden järjestely..
Ja muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia tai saada keskustelua aikaan jos täällä olisi muitakin jotka on lähdössä auppariksi :)

Kommentit (2)

Vierailija

Moikka!
Mä oon nyt lähdössä usaan viikon päästä auppariksi ja alotin järjestelyt vasta viime huhtikuussa.( kävin infossa ja hankin ajokortin ja tarvittavat lastenhoito tunnit täyteen.) Itse au pair ohjelmaan mut hyväksyttiin kesäkuun alussa ja perhe löytyi noin 2 viikossa.:) Joten hirmu paljon aikaisemmin järjästelyjä ei mun mielestä tarvii aloittaa. Toki hakemuksen täyttö vie jonkin verran aikaa ja sopivan perheen löytymisessä voi mennä monta kuukauttakin, joten mun mielestä noin puoli vuotta ennen suunniteltua lähtöä olis hyvä ilmottatua vaikka just siihen infoon.:)

Vierailija

Moikka! Ite en oo usassa au pairina, mutta ruotsissa kylläkin. Tuosta perheen ettimisestä sanoisin. Joillain perheen ettimisee on mennyt tosi kauan. Ite hoksasin, että pitää olla aktiivinen että löytää perheen. Joillain käynyt myös niin, että on saanut perheen, mutta sitten perhe perunnukki eli löytänyt jonkun muun ja perheen ettiminen on alkannu alusta. Joku kerto että oli menny useita kuukausia, että löys perheen. Että kannattaa siihen varata aikaa. Itellä kävi onneks hyvin ja perhe löyty nopsaan.

Niin ja ite aloin hoitaa vakuutusasioita yms. juttuja kahta/kolmea kuukautta aikasemmin ja se oli ihan liian vähän. Jäi puolet tekemättä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat