Pahoja ongelmia suhteessa, jonka vuoksi ihastuin toiseen, jonka poikaystäni sai selville- suhde hajoaa käsiin. Mitä teen?

Vierailija

Oon asunut poikaystäväni kanssa 4 vuotta. Meillä on aika ristiriitainen suhde, kun asiat ovat hyvin, kaikki on täydellistä, mutta silloin kun on huonosti on todella huonosti. Nyt meillä on huonommin kuin koskaan. Kahdessa edellisessä riidassa poikaystäväni on halunnut jättää minut, mutta minä olen aina saanut suhteen jatkumaan. Viimeisimmässä riidassa, noin viikko sitten, poikaystäväni sitten ensimmäistä kertaa löi minua (ei kasvoihin onneksi) koska toivoi kuulemma niin vihdoin pääsevänsä minusta eroon lopullisesti. Olin ihan paniikissa mutta silti sanoin ettei asia ole niin paha ja saadaan sovittua. Poikaystäväni tähän totesi vain että olen säälittävä ja hän saa ilmeisesti tehdä minulle mitä vain.

Niin me sovittiin taas, mutta riita on jäänyt kummittelemaan vaikka poikaystäväni on pahoitellut asiaa monta kertaa ja ollaan sovittu uusia pelisääntöjä riitoja varten. Hän on ollut ihana ja arki on jatkunut normaalina. Kaikkein pahin on, että tunnen itseni todella säälittäväksi. Näin myös ystäväni ovat sanoneet, vaikka eivät näillä sanoilla. Tämä on ensimmäinen vakava suhteeni, joten on niin vaikeaa kuvitella elämää ilman toista, sillä rakastan poikaystävääni ihan kamalan paljon, enkä haluaisi erota. Mutta taukoa olen harkinnut.

Olimme riidan jälkeen laivalla (huonoin mahdollinen ajankohta riitoja ajatellen) ja vietin sitten aikaa erään pojan kanssa muutamana iltana ja ihastuin hiukan, sillä oli ihanaa kun murheet unohtuivat ja joku halusi kuunnella ja oli kiinnostunut asioistani. Oli taas hauskaa. Emme kuitenkaan tehneet mitään kiellettyä, emme edes vaihtaneet numeroita.

Poikaystäväni sai asian selville netistä, jossa olin katsonut vain onko poika fb:ssa, ja kerroin että olin ihastunutkin hieman. Olin myös googlettanut taukoon, huonoon suhteeseen ja eroon liittyviä keskusteluita. Kerroin että en yrityksistä huolimatta päässyt yli edellisestä riidasta, ja kun meillä oli huonosti olin vahingossa ihastunut. Kerroin myös, että olin miettinyt taukoa, sillä halusin näyttää (ja nähdä myös itse) että pärjään myös yksin, sillä muutin suoraan vanhempieni luota yhteen poikaystäväni kanssa. Tämä uusi ihastus ei muuten liity asiaan tai taukomietteisiini, huomasin vain että muutkin saattavat olla hauskaa seuraa, joka sia miettimään vakavammin nykyistä suhdettani ja sen ongelmia.

Poikaystäväni suuttui luonnollisesti ja haluaa päätöksen asiaan. Hän oli kuulemma itkenyt koko päivän saatuaan asian selville ja pelännyt menettävänsä minut. Nyt en tiedä mikä olisi paras ratkaisu. Rakastan poikaystävääni suunnattomasti, enkä ainakaan haluaisi erota ja meillä on muuten ihana suhde. Taukoa olen miettinyt, mutta se tulee käytännöllisesti vaikeaksi, sillä asumme yhdessä eikä poikaystäväni tahtoisi pitää sellaista, sillä hän istuisi vain koko tauon ajan kotona ja miettisi mitä teen, sillä hän ei halua muuta kuin minut, eikä minkään muunlaista elämää edes kokeilla. Poikaystäväni olisi valmis jatkamaan jos lupaan etten käy enää yökerhoissa tms. Kuitenkin olen aina käynyt ja se piristää aina arkea, kun pääsee tansiimaan ja pitämään hauskaa ystävien kanssa.. Mutta vosin kai luopua siitäkin.

Haluaisin jatkaa, mutta tietää myös, että hän pystyisi kunnioittamaan minua enemmän ja uskomaan että seuraavalla kerralla jos hän satuttaa niin lähden.

Tuli oikein romaani, mutta olen todella kiitollinen jos joku jaksaa vaivautua lukemaan, sillä olen ihan sekaisin asian kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija

Mun mielestä sä et oo tehny mitään väärää, ja jos poikaystävä lyö yhdenkin kerran, niin perusteet eroomiselle on siinä. Usein käy niin, että kun se kerran lyö niin se tekee sen toisteki... Ja yleensä se pahenee, koska se käy aina vaan helpommaksi hänelle. Mielestäni sun poikaystävällä ei ole mitään varaa asettaa ehtoja suhteen jatkamiselle, eli sun pitäisi edelleen saada käydä yökerhoissa tai missä ikinä haluatkin. Sano hänelle, että aiot edelleen käydä kavereiden kanssa tuulettumassa, se on vain tervettä, mutta et todellakaan ikinä voisi pettää häntä ja että hänen on vaan luotettava suhun. Ja sano myös, että jos hän vielä kerrankin on millään tavalla väkivaltainen, niin sä lähdet.

Toisaalta eroaminen on helpompaa, mitä aikasemmin sen tekee. Mä ite lähtisin tollasesta suhteesta, jossa mies on lyönyt, vaikkakin vaan sen yhden kerran. Tiiän kyllä, että se on todella vaikeeta, mut uskon, että löydät oikean onnen yksinäsi ja joskus myöhemmin sitten jonkun miehen kanssa, joka ei ikinä olis sua kohtaan väkivaltainen.. Kannattaa ehdottomasti pitää edes taukoa jonkin verran, se saa poikaystäväsi tajuamaan, mitä menettää, jos käyttäytyy vielä kerrankin väkivaltaisesti! Tietystikään tauon aikana ei saa tapailla muita..

Tsemppiä, toivottavasti auttoi edes vähän ja löydät jonkun ratkasun..

Vierailija

Ei kyllä kuulosta kovin terveeltä, että sinun täytyisi luopua kokonaan yökerhoissa käymisestä, jotta suhde jatkuisi. Mies ei selvästi luota sinuun ja luottamus on kuitenkin yksi parisuhteen perustukipilareista. Ennemmin teidän kannattaisi puhua tuosta sinun ihastuksestasi - niitä tulee ja menee monilla ihmisillä pitkässä parisuhteessa. Kyllähän se varmasti parisuhteen toista osapuolta harmittaa, että toinen ihastuu johonkin muuhun ihmiseen, mutta jos ihastuksen kanssa ei tee mitään, eikä etene, pitäisi sen ajan kanssa vain mennä ohi.

Nyt mies yrittää vain estää sinua kohtaamasta muita miehiä. Ensin joudut jättämään tyttöjen illat yökerhoissa ja myöhemmin varmasti jotain muuta, mistä pidät, kun mies vainoharhaisena ja mustasukkaisena rajoittaa sinua. Ei siis todellakaan ole järkeä jatkaa, jos joudut hiljalleen luopumaan omasta elämästäsi! Jos mies taas haluaa opetella uudestaan luottamaan sinuun, sitten jatkaminen voi onnistuakin. Myöskään tuo ei ole tervettä, että mies on lyönyt sinua. Tuo elämäsi rajoittaminen ja lyöminen ovat minusta erittäin hyvät perusteet lopettaa suhde.

Jos et halua heti tehdä päätöstä erosta, pitäkää ainakin riittävän pitkä tauko ja miettikää sen aikana, mitä oikeasti haluatte. Ehkä voisit asua tauon ajan vanhempiesi luona? Älä kuitenkaan tee sitä virhettä, että annat miehen rajoittaa elämästäsi pois tyttöjen baari-illat ja myöhemmin jotain muuta.

Vierailija

mies LÖI sua, yksi kerta ja peli on siinä, ainakin mulla on sellainen periaate. Ja se mitä mies sanoi sun säälittävyydestä niin ei todellakaan osoita rakkautta niillä sanoilla ja tolla teolla. Jos jatkat niin luultavasti lyö uudestaankin.
plus se, että mies haluaa kontrolloida sun menemisiä ja tekemisiä. entä sitten, kun et näe enää kavereitasi ollenkaan miehen takia ja eroatte niin sulla ei ole enää ketään.

itse teet päätökset mutta mä luultasti eroaisin ja unohtaisin koko tyypin

Vierailija

Mä olin tollaisessa suhteessa todella pitkään. 1,5 vuotta vatvottiin eroa, maanantaina otin ja lähdin. Ja olen onnellisempi kuin ikinä :) Ihana vapaus. Maailmassa on niiiin paljon parempia miehiä tarjolla. Ajattele tulevaisuuttasi, haluatko todella haaskata aikaasi riitelyyn, itkuun, pahaan mieleen, lyövään poikaystävään ja parisuhteen ulkopuolisesta elämästä haaveiluun?

Ymmärrän kyllä tosi hyvin noi tunteet, kun itsekin olen niitä niin monesti käynyt läpi. Mutta ehdottomasti ero oli kaikkein paras ratkaisu. Vaikka mies vielä perään itkeekin... Se tässä on kurja puoli. Mutta täytyy pitää mielessä, että ihminen on vastuussa vain OMASTA elämästään. (ja ehkä omien lasten, ainakin aikuisuuteen asti)

Vierailija

Itselläkin on samankaltainen tunne. Oon ite seurustellut vuoden yhden kundin kanssa, kaikki menee hyvin ja tällee, mut kun riidellään niin siitä tulee aina iso juttu. Riideltiin ensimmäistä kertaa ja hän halusi erota, mutta sain meidän suhteen jatkamaan. Toinen riitä meni sillee, et hän ei jaksa mua, olisin hirvee stressin aiheuttaja ja jt sellast. No annoin aina kaikesta anteeksi, koska rakastan häntä tosi paljon. Ollaan koettu paljon yhdessä ja ollu paljon hyvii hetkii, mut näitten riidojen jlk must on alkunu tuntuu tosi erilaiselta, kun oon hänen kanssa. Esim. Joskus on vaan tuntunu, et teen kaiken sen eteen mitä vaan, mut se ei haluis tehä mitään mun vuoks, aloin ikävöidä mun ex ihastusta, aina kun hän haluu jt niin tottelen tai yritän järkätä asioita, että menisi miten hän haluaa kun en ikinä pysty sanoo ei, aina kun mulla on huono päivä tai sellasta tunnetta, et kaipaan jonkun hän ei ole ikinä ollut tukemassa mua aina kun tulee tälläinen tilanne hän vaan on tosi tyly ja ei halua puhua munkaa. En haluaisi erota, mutta taukoo oon myös miettiny. Mut en tiiä miten arki olisi menny kun puhutaan ja nähdään aina ja yhtäkkii kaikki katoo pois. Oon ollut tosi stressin päällä tässä lähiaikoina, kosk tää on mun ensimmäinen vakava suhde ja en tiiä mitä teen :,(

Vierailija

Siis sehän pitää sua tossun alla. Älä nyt hyvänen aika anna ihmisen rajoittaa omaa elämääsi. Ei tollanen oo tervettä. Luovut asioista, kun toinen käskee? Sen ei kuulu mennä niin. Miten pystyt jatkamaan suhdetta, jos toinen on väkivaltainen sinua kohtaan. Kokemuksesta voin kertoa,,että ihminen ,,joka lyö kerran lyö toisenkin ja kolmannenkin kerran ja se kierre jatkuu ja jatkuu. Mieti nyt tarkkaan asioita . Onnea päätöksentekoon!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat