Toimivia vinkkejä vyötärön ja alavatsan kiinteyttämiseen?

Vierailija

Eli tahtoisin kuulla toimivia ja tuloksia tuottavia vinkkejä siitä miten saada vyötärön ja alavatsan seutu kiinteytymään/pienentymään?

Tarkoitan siis lähinnä, että miten voi fyysisesti vaikuttaa niihin? En kaipaa siis mitään dieetti tai syömisneuvoja, vaan just et millä liikunta-tavalla voi treenata juuri näitä kyseisiä kehon osiin, mikä liike/liikunta keskittyy vyötärön seudun lihaksistoon ja alavatsa-lihaksiin?

Kiitos paljon etukäteen niille jotka viitsivät vastata! :)

Kommentit (11)

Vierailija

Syvät vatsalihakset! Esim. tanssi ja ratsastus harjoittavat näitä, mutta on joitain harjoituksia mitä voit tehdä kotona.

Yksi tosi toimiva harjoitus:
1. Valitse liukumaton alusta (esim. matto) ja ota avuksi pehmuste (esim. tyyny)
2. Mene kontalleen ja laita kyynärpäät lattiaan
3. Mene miesten punnerrusasentoon, pidä vartalo suorana
4. Koita pysyä asennossa ensin esim. 30 sekuntia, sitten ota tavoitteeksi aina pidempiä aikoja

Eli asennossa vain kyynärpäät ja varpaat ovat lattiassa.

Vierailija

Mietin kauan kuinka tämän muotoilisin... hmm. : D Sanotaan vaikka niin, että olen ahkera tyttö tekemään vatsalihaksia. Perus istumaannousut "ei enää vaikuta," vaikka niitä tekisi koko illan. Oiva tapa saada tuntumaan ihanaa kipua vatsassa (joka enteilee vatsan kiinteytymistä):

Kaveri seisoo,
minä makaan selälläni lattialla ja ojennan käteni suoriksi, ottaen kiinni hänen nilkoistaan.
Nostan jalat kohti kaverini kasvoja.
Kaverini tuuppaa jalkani takaisin kohti lattiaa.
Ennen kuin kantapäät osuvat lattiaan, vien jalat takaisin ylös.
Tämä kaikki on tehtävä vatsalihaksilla.
Esimerkiksi 3 x 15 :>

Kertokaa mielipiteenne! :) Omasta mielestäni rankka mutta tehokas. Ja kertokaa toki muitakin keinoja harjoittaa ko lihaksia.

Vierailija

...Nii ja mikäli tuntuu aivan lastenleikiltä, niin kaveri voi nopeuttaa tempoa heittämällä jalat kovempaa kohti lattiaa ja sinä puolestasi nostat ne kiivaammin takaisin ylös. Ja sivuvatsalihaksia voi harjoittaa myös, heittelemällä jalkoja vuorotellen vasemmalle ja oikealle. = )

Vierailija

Ylipäätään säännöllinen treenaus. Rasva palaa ensin yläkehosta ja sitten alakehosta ja yksittäisillä liikkeillä saadaan tehostettua vähän haluttua aluetta. Lähtisin liikkeelle siitä, että aerobista liikuntaa vaan, juoksu/pyöräily/reipas kävely/rullaluistelu/hiihto talvella, salilla tai kotona reisiä ja vatsaa. Lankku on ihan hyvä liike, siihen lisäksi rutistuksia ja alavatsalihaksia ihan perustyylillä, eli selinmakuulle, jalat kohti kattoa ja kurotat jaloilla kattoa kohti. Ihan sentin parin liike riittää. Siitpä se lähtee.

Vierailija

Ylipäätään säännöllinen treenaus. Rasva palaa ensin yläkehosta ja sitten alakehosta ja yksittäisillä liikkeillä saadaan tehostettua vähän haluttua aluetta. Lähtisin liikkeelle siitä, että aerobista liikuntaa vaan, juoksu/pyöräily/reipas kävely/rullaluistelu/hiihto talvella, salilla tai kotona reisiä ja vatsaa. Lankku on ihan hyvä liike, siihen lisäksi rutistuksia ja alavatsalihaksia ihan perustyylillä, eli selinmakuulle, jalat kohti kattoa ja kurotat jaloilla kattoa kohti. Ihan sentin parin liike riittää. Siitpä se lähtee.

Vierailija

Ikävä kyllä et voi vaikuttaa siihen että mistä rasva lähtee vartalosta. Pystyt ainoastaan lisäämällä tietyn lihaksen kokoa kasvattamaan tai rasvaa vähentämään. Näillä kahdella keinolla saat kiinteämmäksi haluamasi osan vartalosta. Jos haluat kiinteämmät vatsalihakset-juokse ja tee vatsalihaksia.

Jos taas haluat kiinteämmät pakarat-juokse ja kyykkää.

Ja muista.. Isoimmassa osassa on ruokavalio. Good luck!

T personal trainer

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat