Tilan antaminen suhteessa - kokemuksia???

Vierailija

Elikkäs minä ja mieheni ollaan riidelty t-o-d-e-l-l-a paljon koko kesän. Hän on sitä itsekästä sorttia joka haluu olla paljon rauhassa ja kavereitten kanssa, kun minä taas olen tämä hellyyttä ja huomioo kaipaava tyyppi :P Näemme 1-2 kertaa viikossa, emme KOSKAAN viikonloppusin miehen ryyppyreissujen takia...

Nyt siis puhuttiin asiat läpi, ja mies kertoi haluavansa omaa aikaa, enemmän rauhaa ja että ottaisin tän suhteen vähän rennommin ja antaisin hänen mennä ja tulla niinkun hän haluaa. Mies haluaisi käydä joka ikinen viikonloppu ryyppäämässä baarissa ILMAN MINUA, ja tämä on kova pala minulle.. Ymmärrän että mies haluaa pitkän riita kauden jälkeen tilaa, ja meillä toisaan on ollut suuuuri alamäki. MUTTA pelottaa että suhteemme etääntyy ja menee pahemmaksi jos löysennän otetta.. Jos minä en "ylläpidä" tätä niin silloin en kukaan ylläpidä :O En tiedä ollenkaan mitä tehdä... Jos olen liian "rento" niin näkisimme varmaan kerran kuukaudessa ja juttelisimme kerran viikossa! Kumpikaan ei jaksa tätä suhdetta kun jatkuvasti riidellään ja aina pitää selvittää jotain! Molemmat kuitenkin toivomme että tämä vielä muuttuisi paremmaksi.. Tuntuu että vain minä teen asioita suhteen eteen, minä muutun meidän vuoksi mutta mies ei nosta sormeakaan! Mies on selvästi ahdistunut kaikesta sotkusta. Jos ei mikään ala muuttumaan pelkään että mies löytää uuden tai menee pettämään :(

Eli onko tilan ja ajan antaminen hyvästä vai pahasta? Ja miten antaa tilaa toiselle? Tuntuu että miten ikinä teen niin tämä menee päin metsää.. Jos jatkan samaan malliin - mies ahdistuu, jos annan tilaa - mies etääntyy... :(

Onko kokemuksia? Miten tilan antaminen muutti suhdetta? Ja mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Et voi muuttaa miehesi käyttäytymistä vaikka kuinka haluaisit.

Mielestäni viisainta olisi antaa tilaa - kysyt vaikka että haluisiko mies pitää taukoa? Pidä hauskaa omien kavereidesi ja harrastuksiesi kanssa ja keskity omaan hyvinvointiisi.

Jos sinun on vaikea olla soittamatta/tekstaamatta miehellesi niin laita hänen numeronsa johonkin paperilapulle tms ja poista se kännykästäsi. Näin sinulla on numero tallessa jos todella tarvitset sitä mutta turhat puhelut jää soittamatta ja tekstarit lähettämättä.

Jos sinun ykkös prioriteettisi on hellyys ja läheisyys ja miehesi ryyppyreissut niin ehkä kannattaisi laittaa suhde tauolle ja haistella uusia tuulia... ? Ettet vain satuttaisi itseäsi suhteessa joka ei tule toimimaan

Vierailija

Anna tilaa ja ole ottamatta ite yhteyttä - voi käydä niin, että miehelle tulee ikävä sua ja ite huomaatkin, että sun elämä on aika kivaa ilman sitä miestäkin...

Ei kuulosta hirveesti kiinni pitämisen arvoiselta suhteelta, varsinkin, jos olet ainut kiinni pitelijä :/

Vierailija

Olette molemmat niin oikeassa! Ja kiitos hyvist neuvoista :)

En vain uskolla olla liian "rento" kun ajattelen että mitä jos mies huomaakin että elämä on paljon hauskempaa, helpompaa, rennonpaa ilman mua :( Toisaalta, jos niin kävis tiedän että tämä ei ole ns. aitoa rakkautta! Ja että tämä mies ei oikeasti halua olla mun kanssa.

Tuntuu vain että tämä on HÄNEN suhde, eikä MEIDÄN. Olen yrittänyt miljoona ja sata kertaa puhua miltä minusta tuntuu, mutta puhuminen on mahdotonta ja työntää vaan entistä enemmän miestä pois....

Vierailija

Ei minustakaan kuulosta suhteelta, josta kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain. Varmasti kamalaa myöntää se ja ryhtyä mahdollisiin toimenpiteisiin, mutta...luulisin että niin on parasta. Olen samaa mieltä edellisten vastaajien kanssa.

Itse ehkä sanoisin miehelle, että haluan vähintäänkin tauon, ja keskittyisin omaan elämääni. Yrittäisin pitää hauskaa ilman miestä ja opetella elämään itsenäisesti.

On tietysti mahdollista, että mies huomaa tauon aikana, ettei halua menettää sinua missään nimessä. On myös mahdollista, että hän huomaa että elämä on parempaa ilman sinua. On myös mahdollista, että huomaat itse kuinka ihanaa elämä voi olla ilman miestäsi. Harmi, ettei tulevaisuuteen voi nähdä...

En kuitenkaan näe suhteellanne välttämättä tulevaisuutta, jos luonteenne yksinkertaisesti ovat noin erilaiset. En tiedä kuinka pitkälle olette tulevaisuutta suunnitellut, mutta mieti esimerkiksi näitä: Miten ajattelisit esimerkiksi yhdessä asumisen onnistuvan, jos mies haluaa jatkuvasti "omaa aikaa". Mihin sinä silloin menisit? Miten voisitte tehdä lapsia, jos mies tarvitsee "tilaa"? Ei sitä lasten kanssa noin vain saa.

Vierailija

mies kertoi haluavansa omaa aikaa, enemmän rauhaa ja että ottaisin tän suhteen vähän rennommin ja antaisin hänen mennä ja tulla niinkun hän haluaa. Mies haluaisi käydä joka ikinen viikonloppu ryyppäämässä baarissa ILMAN MINUA

Kuulostaisi siltä, ettei hän ole ihan valmis sitoutumaan parisuhteeseen. Hänhän haluaa sinunkin ottavan suhteen "rennommin". Kyllä parisuhteessa mielestäni pitäisi pyrkiä myös ajattelemaan toista, vaikka se joskus tarkoittaisi omista menoista tinkimistä. Ei toista ihmistä voi laittaa kuukaudeksi sivuun, jotta voi itse nauttia omasta rauhasta, ajasta ja itsenäisestä ryypiskelystä.
Miksi sinä et voi mennä baariin joskus mukaankin? Toki parisuhteen molempien osapuolten pitäisi saada viettää aikaa keskenään omien ystäviensä kanssa, mutta kyllä oman tyttöystävänkin pitäisi silloin tällöin kelvata ryyppyseuraksi. Ja jos ei ryyppyseuraksi, niin ainakin tyttöystävälle pitäisi "uhrata" välillä viikonloppu muissa merkeissä. Ainakin jos vaihtoehtona on baarit. Tekisi varmasti miehellekin hyvää.

minä muutun meidän vuoksi mutta mies ei nosta sormeakaan

Älä ihmeessä muutu enää. Jos toinen osapuoli ei ole juuri kiinnostunut teistä ja suhteen hyvinvoinnista, ei sinultakaan voi odottaa muutosta.

Tilan antamisen sijaan ota itse itsellesi aikaa. Tee asioita omillasi. Täytä kalenteri tekemisellä yksin ja tuttujen kanssa.
Jos mies välittää, sillä tulee kyllä ikävä. Ja sitäpaitsi sehän sitä pyysi...

Vierailija

Olen kysynyt monesti että voisinko tulla mukaan, mutta aina löytyy tekosyy tai sitten hän sanoo että ei tahdo mua mukaan :/ Emme ole nyt viettäneet viikonloppua yhdessä 3-4 kk :O En suutu kun hän lähtee ulos bailaa, mutta kysyn pettyneenä että millonkos sitä aikaa sitten mulle löytyy?

Kun olemme yhdessä tuskin koskemme toisiamme enkä roiku hänessä hellyttelemässä koska se kuulemma ahdistaa.. Emme puhu edes joka päivä, ja näin on aina ollut. Miten paljon tilaa pitää antaa? Nyt hän poisti myös mut facebookista...

Jos olen "kylmä" tai viileämpi niin heti mies kysyy "mikä sul on" "miks sä oot tollane?".. Sitten olen taas umpikujassa enkä tiedä että minkälainen sitten pitäsi olla kun yhtään mikään ei kelpaa!

Täysin yllätyksenä mieheni sanoi että olen hänen kanssaan koska en pysty jättämään häntä, ja että en mä pitkään tuu tollast kusipäätä jaksaa kattoo... Tämä satutti mua paljon että mies luulee tuollaista. Hän sanoi myös olevansa "perustylsä" ihminen.. Edelleen olen ihan hämilläni että mistä nuo kommentit tuli?

Vierailija

Miehen kommenttejen perusteella voisin heittää villin veikkauksen, että hän ehkä ymmärtää itsekin kohtelevansa sua huonosti.

Itselläni ei ymmärrys riitä tuollaiseen käyttäytymiseen. Itseäni kummastuttaisi kovasti, jos mies kerta toisensa jälkeen kieltäytyisi ottamasta baarireissulle mukaan pyynnöstäni huolimatta. Vähän ehkä pistäisi miettimään mikä niillä reissuilla on sellaista, ettei tyttöystävä saa olla paikalla... Viina virtaa ja naisia on tyrkylle asti. Olisinko tyttöystävänä hauskanpidon esteenä?

3-4kk viikonloput menneet miehen omissa menoissa, joihin sinä et kelpaa mukaan? Ei vaikuta tyyppi priorisoivan sinua kovin tärkeäksi. Omat huvit (mitä sitten lienevätkään, kun et kerran voi olla mukana) ovat tuon 3-4kk ajan menneet sinun edellesi.

Kun olemme yhdessä tuskin koskemme toisiamme enkä roiku hänessä hellyttelemässä koska se kuulemma ahdistaa..

Minusta on outoa, että poikaystävää ahdistaa koskeminen ja hellyttely, kun se tulee omalta tyttöystävältä. Sille kai täytyy olla joku syy. Mikä?
Saan sen vaikutelman ettei mies ole läsnä suhteessanne edes silloin kun olette fyysisesti yhdessä.

Mitä mies sinusta ylipäätään haluaa?

Läheisyyttä? Seuraa? Kumppanin?
Vai tilaa ja omaa rauhaa? Sitä että olisit vähän rennompi teidän suhteen?

// Ja vielä tuo että hän poistaa facebookista???
Onko miehellä jotain salattavaa? Et saa tulla baariin mukaan. Et saa nähdä mitä hän facebookissa touhuaa/kenen kaveri on/kenelle juttelee/mitä päivittelee.
Outoa minusta.

Vierailija

Ilmeisesti olen jotenki este hauskanpitoon. Mies vannoo että muita naisia ei ole, mutta en voi tietää.. Äskettäin hän jäi kiinni että oli pyytänyt toista naista kahville ja mukaan bilettämään hänen kanssaan.. He eivät kuitenkaan koskaan nähneet toisiaan (otin salaa yhteyttä ko. naiseen). En tiedä montakohan naista hän oikeastaan on kahville pyydelly....... Syyksi hn sanoi että "koska meillä menee niin huonosti niin tuli sellane fiilis et haluu nähä muita" ja jotain ett halusi testata itseensä. En kuitenkaan usko että mies pettäisi, tai ainakaan panisi muita. Hän vannoo olevansa uskollinen, mutta tuon kahvijutun jälkeen ei kiinnosta luottaa..

Mies sanoo vaan olevansa sellainen tyyppi että hellyttely ei kiinnosta. Kuitenkin nukkuessa hn tahtoo pitää minua kädestä oikein väkisin hakee mun kättä tai sitten laittaa käden mun ympärille. Tulee sellainen olo että woow, häntä kiinnostaa! Hän kuitenkin haluaa olla lähelläni ja kaipaa läheisyyttä edes vähän.

Olen kysynyt että mitä hemmettiä se oikee haluu ku mikään ei kelpaa, hän vastaa "helpon ja rauhallisen suhteen".. Ei mun mielestä kukaan halua näin laimeeta suhdetta. Olen myös huutanut että jättäköön sitten jos ei kiinnosta, mutta mies senkun haluu jatkaa ja sanoo että uskoo että kaikki muuttuu paremmaksi.

Nyt mies menee nyt viikoksi ulkomaille. Emme siis ole yhteyksissä. Hän palaa viikon päästä perjataina, ja kysyin ett voisimmeko sitten viettä aikaa lauantaina, mutta tähänki sain vastauksen että eiiii, mies lähtee dokaa ja haluu omaa spacee :(

Pelottaa että emme enään näe kun mies palaa lomalta, toisaalta ehdin itse rauhoittua ja miettiä että mitä haluan tästä. Tunnen oloni syylliseksi, kun olisin joku jäkättävä ämmä joka pilaa suhteen.

Kaiken perusteella vaikuttaisi että miestä ei kiinnosta, mutta kuitenkin hän jatkaa suhdetta kanssani.. Ensin hävisi hellyys, sitten seksi ja nytten luottamus. Haluan uskoa että mies on hyvä tyyppi sisältä, mutta nykyään en saa yhtäkään hyvää puolta hänessä esiin... Oudommaksi vielä tekee se että mies on jo 27 vuotta, luulisi hänen rauhoittuneen bilettämisen suhteen ja että hän haluaisi muutenki vakavan parisuhteen! Toinen vaihtoehto olisi että hän on niin varovainen ja herkkä sisältä ettei uskolla päästää minua lähelleen sillä ajemmin hänellä on ollut 2 neljän vuoden suhdetaa ja kuulemma oli antanut kaikkensa niille ja ollut ihan maassa kun he erosivat.

Vierailija

Kummallista käytöstä mieheltä..
Minullekin tulee kyllä ensimmäisenä mieleen, että jos sinua ei huolita ikinä baari- ja biletysreissuille mukaan, niin mitä sellaista siellä on missä sinä et voi olla paikalla?
Ja jos mies on pyydellyt toista naista kahville sekä bilettämään, miksi tuo nainen saa tulla baariin mukaan mutta sinä et?
Sekä tuo, että sinut on poistettu facebookista. Ettei miehellä vain olisi monta rautaa tulessa?

Itse en kyllä sietäisi katsoa tuollaista käytöstä, mies ei arvosta ollenkaan tunteitasi tai sinua ylipäätään. Tällä hetkellähän olet hänelle vain halikaveri kun hänestä siltä tuntuu. Hän ei ikinä uhraa aikaansa sinulle.

Kyllä nyt olisi ehkä parasta että otat itsellesi omaa aikaa, teet mukavia asioita yksin ja kavereiden kanssa etkä pidä yhteyttä mieheen. Ja samalla voisit vähän katsella ympärillesi, mistä sitä tietää millainen hellyyspakkaus sieltä löytyy. Jos mies sinusta välittää, hän kyllä ottaa yhteyttä.
Kannattaisi tehdä päätöksiä nyt itse, ettei sitten vaan tule ikäviä yllätyksiä ja poltat näppisi tuossa teidän jutussa..

Vierailija

Kompaten monia edellisiä, itse en katsoisi tuollaista suhdetta sekuntiakaan. :o En tiedä auttaako tuohon edes "tilan antaminen". Mies huomaa kuinka paljon olet valmis tekemään hänen vuokseen ja kenties vaatisi aina vain lisää tilaa? Ei vain kuulosta terveeltä parisuhteelta, mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Oletteko paljon sitten arkipäivisin tekemisissä toistenne kanssa? Ja miten käytätte ajan, minkä olette yhdessä?

Vierailija

Näemme yleensä 1 kerta viikossa, joskus saatamme nähdä 2 kertaa jos saan hänet ylipuhuttua :/ Emme tee KOSKAAN mitään muuta kun istumme siinä hemmetin sohvalla ja katselemme sitä hemmetin tvtä! Olemme KERRAN tämän vuoden aikana käyneet baarissa yhdessä, mutta silloin seura olikin hänen veli ja vaimo -.-

Aina kun näemme ehdottelen että hei käydää siellä ja siellä, mutta mies vaan "en jaksa, oon tällane kotirotta" nojuupajuu, kotirotalta vaikuttaa kun viikonloppusin ei pysy kotona edes sekunttia. Jos kysyn että voidaanko tehä jtain kivaa viikonloppuna, niin mies on "joo voit sä tulla sunnuntaina käymää jos mul ei oo krapulaa" huoooh... Mielestäni sunnuntai ei nyt sillai oo viikonloppu, saati sitä mitä haen takaa.......

Kai jatkan tätä koska luulen että tämä vielä tästä muuttuu. Ajattelen että kyllä se mies joskus haluaa enemmän ja alkaa välittää kunnolla! En saa näitä ajatuksia pois :/ "even if i had a hundred reasons to leave you, i would look for the one to stay" noin tyyliin ajattelen, vaikka se on väärin :(

Olen aina ajatellut että en todellakaan katselisi tollaista miestä sekunttiakaan, mutta tässä sitä nyt ollaan. Suhteen alussa 3 enismmäistä kk hän oli TÄYSIN erinlainen, hän halusi nähdä monta päivää viikossa, jopa viikonloppusin jätti ryyppyreissut väliin mun takia, soitteli kännissä kun tuli baarista, kutsui prinsessaksi, txtaili että olenko päässyt turvallisesti kotiin, pussaili jne.... Nykyään näistä eleistä ei ole mitään jäljellä! kun kysyn että minnekäs tämä mies johon ihastuin katosi, hn vastaa että ei hän oo koskaan ollutkaan tuollainen ja nauraa :O

Tätä käytöstä on siis jatkunut 9-10 kk. Kun kyselen pettämisestä niin mies tyylii huutaa ja raivoo että tuosta tulee niin pinna täyteen kun häntä ennenkin on ilman aihetta syytelty pettämisestä. On mahdollista että hän kuitenkin pettäisi, mutta en sitten ymmärrä miksi hn olisi minun kanssa? Riitelemme, kinastelemme, syyttelemme ja seksielämää meillä ei olekkaan nykyään, emme ole harrastaneet seksiä koko kesän aikana.

Saan paljon voimia ja rohkeutta jättää tämä mies kiitos teidän kommenttien :) Olen ajatellut tehdä miehelli niin että sanon että mullapa ei ole aikaa arkisin, jotain ainoaksi vaihtoehdoksi jä viikonloppu! Nyt olen niin pitkään mennyt hänen pillien mukaan ja olemme nähneet kun hänelle sopii, olisi jo aika että minä saan määräillä. Vaikka jos teen näin tuskin näemme enään koskaan. Jotenkin mies ei vaikuta edes ymmärrtävän että miksi pitäsi viikonloppuna nähdä kun voi nähdä arkisin?!

Nyt mies on viikon matkoilla, en aijo soittaa kun hän tulee takaisin! Kysyin että saanko sitten tulla mukaan baariin kun hän tulee matkalta, mutta ehhhhhei.. Joten saattaa olla että emme näe sitten 2 viikoon toisiamme kun hänellä on todella rankka työviikko edessä loman jälkeen :( Saa nähdä tuoko hän edes tuliaisia, jos toisi se merkitsisi minulle todella paljon.

Vierailija

Todella surullista lukea miten sua pompotellaan tolla tavalla :(

Se on monesti niin, ettei omaa parisuhdetta/tilannetta osaa tarkastella realistisesti, koska tahtoo uskoa niin kovasti muutokseen paremmasta. Siksi täällä monet muut antavat rehellisiä mielipiteitään, ja oon hyvin samoilla linjoilla muiden kanssa. Jätä mies, hän ei tule tuosta muuttumaan, ei koskaan. Ensiksi luettuani näitä keskusteluja, ajattelin heti "ahaa, siinä on taas yksi juuri täysi-ikäiseksi tullut pojan kloppi jolle baarielämä maistuu kun on niin uutta", kunnes sanoit miehesi olevan 27-vuotias. Huh!

Siksipä vakuutuinkin siitä, ettei mies tule muuttumaan, hän on aikuinen ihminen eikä mikään teini, joka vasta kokeilee elämää. Sitä paitsi kaikki, valitettavasti, viittaa siihen että hänellä olisi toinen. Minkä ikäinen itse olet? Sain sellasen kuvan, että oot nuorempi selvästi kuin miehesi. Sua on helppo pitää sellaisena tossuna, leluna ja rättinä, jota riepotellaan miten sattuu.

Onnellinen parisuhde on luottamusta, rakkautta, hellyydenosoituksia, välittämistä, yhteistä aikaa ja tekemistä, toisen mielipiteiden kunnioittamista ym ja tuota listaahan voisi jatkaa loputtomiin. Teidän suhteessa ei taida mitään noista olla? En halua missään tapauksessa kuulostaa ilkeältä, vaikka siltä varmaan kuulostankin, mutta älä hyvä nainen tuhlaa ja pilaa elämääsi tuollaiseen. Löydät, ja ansaitset jotain niin paljon parempaa! Tsemppiä :)

Vierailija

Kiitos vastauksesta :)

Tiedän itse sen että en pysty ollenkaan näkemään tätä suhdetta omin silmin, tuntuu että silmät on sidottuna ja näen vaan sen minkä haluan nähdä. Itse olen 19 vuotta, eli meillä on 8 vuotta ikäeroa. Siitä ei koskaan ole ollut ongelmia ja hyväksymme molemmat sen hyvin.

Haluaisin vaan saada tämän kaiken loppumaan. Tämä vaikuttaa jokapäiväseen elämään. Ja pohdin usein että missä mättää, miks sitä ja miksei tätä :/ Kuitenkin tuntuu että en pysty eroamaan, tai en halua menettää häntä. Silloin kun olen hänen kanssaan live, tuntuu että olen maailman onnellisin.

Nyt mies on siellä ulkomailla, eikä olla oltu yhteyksissä. Ei elämä niin pahaa ole ilman häntä. Jotenkin mulla on tunne että mies ei ota minuun yhteyttä kun tulee kotiin (vaikka niin lupasi). Se on sen ajan murhe sitten.. Edelleen jokin minussa toivoo ja uskoo että kyllä hän vielä muuttuu. En saa niitä ajatuksia pois enkä pysty näkemään todellisuutta vaikka kuinka tahtoisin :(

Ei tämä suhde voi pitkään enään jatkua näin. Minä kiukuttelen ja haluan puhua paljon näista asioista koska en osaa käsitellä tätä, miestä ahdistaa todella paljon että taas kiukuttelen. Niinkuin sanoin jo aikasemmin, tuntuu että tämä on miehen suhde, eikä meidän yhteinen suhde. Minun mielipiteitä tai haluja ei arvosteta eikä kuunnella ollenkaan!

Suurin kysymys onkin että miksi mies sitten on kanssani jos häntä ei kiinnosta ja jos hänella olisi toinen? Sitä yritän parhaillaan ratkaista

Vierailija

Ei osaa jättää sinua? Tai on tottunut elämään sinun kanssasi jo niin pitkään (?) että olet hänelle eräänlainen turva. Anna hänen ottaa yhteyttä sinuun seuraavan kerran, jos aikaa menee todella paljon, tiedät, ettei hän välitä kovinkaan paljon. Itse näyttäisin varmaan tulostetun version tästä keskustelusta (ilman nimimerkkejä tietysti) ;)

Vierailija

Pakko kirjoittaa tänne. Erosimme miehen kanssa. Tuntuu hirveältä. Mies sanoi että hänellä olisi jo ollut toinen 2kk ajan. En tiedä onko totta, mutta se ainakin saa mun olon vielä pahemmaksi. :( Kiitos kaikille! Nyt pitäisi kerätä voimia vaikka olen itkenyt 2 päivää putkeen ja töistä oli pakko ottaa vapaata :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat