Rakastaa koska tarvitsee vai tarvitsee koska rakastaa?

Vierailija

Löysin netistä lausahduksen "Do you love me because you need me or do you need me because you love me?".

Itseäni laittoi miettimään. Mitä mieltä te olette? Miten rakastatte poikaystäväänne/aviomiestänne? Miten he rakastavat teitä?

Kumpi noista lausahduksista on parempi mielestänne? Siis kumpi on todellisempaa rakkautta ajatellen? Onko jompikumpi mahdotonta ihmiselle?

Itseäni viehättää enemmän jälkimmäinen. I need you because I love you. Kunpa joku rakastaisi minua näin! Mutta onko se mahdollista vain saduissa ja elokuvissa? Tosielämä tuntuisi olevan paljon tylsempää ja yksinkertaisempaa.

Kommentit (3)

Vierailija

Itse rakastan luultavasti tuolla ekalla tavalla, eli rakastan koska tarvitsen, ja jälkimmäinen kuulostaa itselleni paljon todellisemmalta. Ensimmäinen kuulostaa jotenkin, että rakastaa toista vain koska itellä on tarve tuntea rakastavansa jotakuta, ei rakasta välttämättä itse ihmisen takia vaan sen rakkauden tunteen takia. Noh, nämä ovat vain omia mietteitäni eikä ehkä käy järkeen muiden mielestä:D

Vierailija

Meidän suhteessa se on varmasti molempia fifty fifty... :) Toista tietysti rakastaa vain koska rakastaa, mutta aina se itsekkyyskin siinä näkyy..

Vierailija

Itse olen monasti joutunut kyseenalaistamaan ja miettimään omaa rakkauttani miestäni kohtaan, koska emme asu yhdessä tai edes samassa kaupungissa ja kuitenkin olemme pitäneet yhtä jo viitisen vuotta (+ muutama vuosi pientä leikkiä). Tällöin sitä väistämättömästi tulee miettineeksi, että miksi sitä toisen kanssa on, jos kerta rakastettuaan näkee vain viikonloppuisin ja käytännössä minkäänlaista yhteistä arkea ei ole.

Kun tällaisesta näkövinkkelistä asiaa katsoo, niin voisi sanoa, että minun rakkauttani kuvaisi lausahduksen viimeinen osio. Tämä sen takia, että elämäni ei kaatuisi vaikka häntä ei rinnallani olisikaan, vaan olen rakentanut mieheni tarpeen rakkauden kautta. En tarvitse häntä ylläpitämään arkeani, vaan tarvitsen häntä ylläpitämään onnellisuuttani.. Koska rakastan häntä, olen tällöin onnellinen. Itsekästä, mutta sellaistahan rakkaus on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat