Erotakko vai ei?

Vierailija

Eli, olen kirjoittanut yhteen keskusteluista poikaystäväni hyviä ja huonoja puolia, ja mietin samalla, pitäisikö jatkaa seurustelua vai erota. Tämä on ensimmäinen, pitempiaikaisempi seurustelusuhteeni. Olemme seurustelleet nyt vuoden, tapaillen ja toistemme luona yöpyen ja olemme nähneet aikalailla joka päivä. Nyt poikaystäväni on armeijassa ja siksi minulla on aikaa miettiä asioita kunnolla. Lisäksi mietin, että haluanko löytää elämäni rakkauden jo nyt, enkä tutustua muihin miehiin ja selvittää millaista miestä todellisuudessa tarvitsen.

Poikaystäväni on hyvä oppimaan seurusteluasioissa ja siksi on mahdollista, että pystyisin häntä opettamaan sen verran, että seurustelu olisi helpompaa. Hän kuitenkin saa minut usein tuntemaan itseni täysin arvottomaksi, erityisesti kun hän koskee minuun, osoittaa haluavansa seksiä tai itse seksissä, hän saa minut tuntemaan, että olen hyväksikäytetty. Seksissä joskus unohdan tuon, mutta seksin jälkeen on hyväksikäytetty olo. Mies on vilpitön ja ihana ja ei tee tuota tahallaan, mutta se tuntuu pahalta. Lisäksi lopettamme seksin aina sen jälkeen, kun hän on valmis, jolloin minä en ole yleensä päässyt edes seksin makuun.

Ja mainittakoon, että näin yksin kotona ollessani yritän pakottaa itseni luulemaan, etten välitä niin paljoa poikaystävästäni ja saan itseni myös uskomaan sen, sekä yritän pakottaa itseni eroamaan poikaystävästäni jostain syystä. Mutta.. Kun näemme hänen kanssaan ja ensimmäisen kerran suutelemme.. unohdan kaiken pahan ja tiedän rakastavani häntä ja silloin ajattelen etten myöskään haluaisi ketään muuta. Lisäksi hänen läheisyytensä tuo turvaa ja lämpöä.. Mutta asia on taas toisin kun olen yksin kotona, ja mietin taas eroa. Asia on ollut näin melkein koko suhteemme ajan. Tällä hetkellä myöskään en luota häneen koska luottamus lähti hänen pienen virheensä takia, joten epäilen hänen kaikkia tekemisiään. Lisäksi en voi nykyään puhua hänelle, koska tuntuu, että hän haluaa olla huomioimatta kaikki negatiiviset juttuni, tuntuu ettei hän halua kuulla. Tämä suhde olisi ns. järkevä suhde, sillä tiedän olevani suurinpiirtein turvassa pettämiseltä, pettymyksiltä ja valehtelulta, mutta tämä tuntuu jotenkin väärältä. On aina tuntunut. Mutta koska todella rakastan miestä, ei ole ollut voimaa erota. Ja koska hän myös käyttäytyy näin yleisesti ottaen hyvin, ei hän ole antanut myöskään mitään suurta syytä erota. Jostain syystä kuitenkin tunnen, että tämä suhde ei ole hyväksi minulle..Mitä siis tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija

Voi kun osais vastata tuohon. :( Oon hiukan samanlaisten ajatusten kanssa paininut, olis kiva jutella fiiliksistä privaatisti- käytätkö esim meseä?

Vierailija

En oo käyttäny vuoteen meseä, mutta omistan sellaisen, joten voin kyllä alkaa taas käyttää meseä :) olis kiva kyll jutella jonku samanhenkisen kanssa:)

Vierailija

Musta näyttäis siltä, että teidän kannattaa pysyä yhdessä ainakin ton intin ajan. Sit kun ootte taas palannu arkeen, niin voi olla että asiat selkiytyy.. Älä ainakaan eroa sen takia, että mietit oletko liian nuori tai haluaisit useampia miehiä elämäsi varrelle.

Oon itekin tosi nuori näin pitkäaikaseen suhteeseen, ollaan oltu siis melkein neljä vuotta yhdessä. Ongelmia on riittäny ja riittää edelleen, aina kun yksi ratkee, tulee uusi ongelma. Oon tosi ilonen ja onnellinen, ettei olla annettu minkään estää meitä. Hyvää on kuitenki paljon enemmän ku pahaa..

Puhuminen on usein miehille vaikeeta, mun miehelle varsinkin, muttä nykyään se sujuu jo tosi hyvin, ja puhutaan aika vakavasti melkein joka viikko. Siihen ei liity riitelyä, molemmat meistä vaan kertoo, miltä tuntuu, mikä on hyvin, missä voisi muuttua. Mä oon opettanu miehelleni sen, että puhuminen parantaa molempien oloa ja myös sen, että se voi puhua mulle ihan mistä vaan ja sen pitää puhua mulle, jos huolia on.

Myös sun täytyy oppia kertomaan miehelles omista huolista. Kerro hänelle kaikki, mitä oot täälläki kertonu. Jos se rakastaa sua aidosti, niin se haluaa, että selvitätte asian eikä halua nähdä sun kärsivän. Kerro hänelle myös avoimesti, että kaipaat häneltä erilaista seksuaalista huomiota, kuin mitä nyt saat. Mäkin olen tehnyt niin, miehet ei usein ymmärrä, että me naiset kaivataan seksiin jotain enemmän, eikä se tunnu meille heti yhtä hyvältä ku niille.. Kerro hänelle, että haluut et se ottaa sut paremmin huomioon. Tärkeetä on myös kertoa tasan tarkkaan miten sen pitää ottaa sut huomioon, eli kerro mikä saa sut syttymään ja mitä sen pitää tehdä.

Paras neuvoni on vaan et opetelkaa kommunikoimaan, vaikka se onki vaikeeta. Tee alote. Puhukaa kaikesta puhumisen arvosesta, eli varsinki huolista ja ongelmista. Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat