Hiivasienikö?

Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Huomasin eilen, että alapäässäni on muutama punainen haavauma. Alapääni on myös alkanut kutista. Eilen harrastin seksiä poikaystäväni kanssa, ja alapäähäni sattui hieman yhdynnän aikana ja jälkeen.. Kutina kuitenkin jatkui.

Onkohan minulla hiivasieni? Minulla ei ole ennen ollut sitä, mutta noista oireista päättelin, että minulla voisi olla hiivasieni..

Luin äsken tietoa tästä "taudista" ja silmääni laittoi, että se voi tarttua puolisoonkin.. En kuitenkaan uskalla vielä kertoa tästä vaivasta poikaystävälleni ennen kuin olen varma, mitä tämä on. Kannattaisiko minun kuitenkin kieltäytyä seksistä, kunnes asia on selvitetty?

Luuletteko, että työterveydenhoitaja osaisi auttaa asiassa? Olen ensi viikon lomalla, mutta jospa kertoisin hänelle tästä, kun palaan töihin..?

Kiitos paljon jo etukäteen!

Ja vastatkaa joku, olen jo hieman epätoivoinen!

Kommentit (3)

Vierailija

Itselläni oli puoli vuotta sitten hiivatulehdus (johtuen luultavasti siitä, että minulla oli ehkäisyskapselien takia todella pitkän aikaa vuotoa ja kun se vuoto loppui alapää kuivui) ja oireet olivat samat, haavaumia ei vaan ollut. Aluksi kokeilin laittaa bepanthenia ja se helpotti oloa hieman ! Sitten rohkeasti kävin vain ostamassa canesten kombin puikon ja voiteen ja kutina lakkasi.:) Missään lääkärissä en käynyt, selitin vain apteekissa oireeni ja totesivat että kyllä se hiiva taitaa olla. Noin viikossa kaikki oireet hävisivät. Poikaystävälleni en kehdannu kertoa asiasta.. Mutta sitten poikaystäväni peniksen pää kuivui ja alkoi kirvellä yhdyntöjen yhteydessä ja pelästyin että hiiva oli ehtiny tarttua.. (varmoja asiasta ei oltu) Selitin asian ja annoin hänelle tuota canestenin voidetta, mikä auttoi. :) Eli suosittelen kokeilemaan tuota bepanthenia ja canestenia ! Jos tuntuu etteivät auta niin sitten suosittelen kertomaan terveydenhoitajalle ja varmistaa, ettei ole mitään vakavempaa kyseessä. Poikaystävällesi suosittelen kertomaan epäilyistäsi, ettei tuli turhia väärinkäsityksiä. :)

Toivottavasti saat selvää noin pitkästä ja sekavasta tekstistä. :D

Vierailija

Kyllä miehen kanssa pitää pystyä puhumaan tämmösistä asioista! Vai olisiko kiva jos miehesi epäilisi hiivaa itsellään muttei kehtaisi sanoa sitä sinulle?

Mielestäni kuulostaa hiivalta, canesten kombi on paras lääke siihen. Apteekissa ei tarvitse edes selittää mitään jos et halua vaan käyt vaan hakemassa sen paketin ja sillä sipuli.

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Hain tuota Canesten kombia apteekista, ja siellä kyllä hieman kyseltiin oireista. Olen nyt viikon käyttänyt voidetta ja tuntuu, että kutina on hellittänyt. Punaisuuskin tuntuu kadonneen ainakin hieman. :)

Kerroin poikaystävälleni epäilystäni, eikä hän ollut siitä moksiskaan. Luulen, ettei hän oikeastaan edes tajunnut, mikä vaiva tämä hiivasieni on. :D

Toivottavasti tämä vaiva on pian ohi! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat