mahdollisesti raskaana?

Vierailija

Elikkäs olisin tarvinnut apua... Aloitin e-pillerit 8 päivää sitten kun menkkani olivat loppuneet.(ennenkin olen käyttänyt e-pillereitä mutta nyt minulla oli muutaman kuukauden tauko niistä). Olin pillereiden seitsämäntenä päivänä yhdynnässä ilman mitään muuta ehkäisyä... onko siis mahdollista että olisin raskaana? Muuten varmaan ongelmaa ei kai olisi mutta aloitin pillerit ns. väärään aikaan kun ne olisivat pitäneet alottaa jo menkkojen ekana vuotopäivänä.. Olen kuitenkin muistanut ottaa tähän mennessä jokaisen pillerin suht samoihin aikoihin joka päivä.. olisi kiva jos joku kertoisi jos itselleen on käynyt samanlaista tai muuten tiedätte asiasta enemmän kuin minä (:

Kommentit (3)

Vierailija

Ei kannata pelästyä ennen kuin on kulunut 28-31 päivää siitä, ettei ole tullut menkkoja. Jälkiehkäisypilleri on varmasti tässä vaiheessa jo aivan liian myöhäinen. Yleensä suositellaan, että jos ei ole koskaan käyttänyt pillereitä tai jos niiden käytössä on ollut taukoa, että niiden tehokkuus tulee paremmin voimaan vasta kuukauden käytön kuluttua. Yleensä voidaan kuitenkin sanoa, ettei raskaaksi voi tulla silloin, kun käyttää pillereitä. Mutta kaikki on tietenkin mahdollista. Ja pillereiden väärinkäyttö voi vähentää niiden tehokkuutta, kuten jos ei muista ottaa niitä joka päivä tai jos niitä ei ota aina samaan aikaan (kai se meni jotenkin niin, että pilleri pitäisi ottaa 3 tunnin sisälllä).

Mutta kuten sanoin, ei kannata vielä kantaa mitään huolta, ennen kuin olet todella vakuuttunut siitä, etteivät menkat tulleekaan.

Vierailija

Pillerit jos alottaa niin ne pitäisi aloittaa kuukautisten ensimmäisenä vuotopäivänä. Väärin alotettuna ja väärin otettuna ja väärin lopetettuna raskausriski nousee.
Itsellä aikoinaan maksa-arvo kohosi pillereistä johtuen ja jouduin lopettamaan käytön välittömästi kesken liuskan..
Nyt minulla onkin sitten mieheni kanssa väärinlopetetuista pillereistä johtuen todisteena ihana 2vuotias poika:) Ihana vahinko sinänsä, jota en ole katunut päivääkään:)

Vierailija

Pillerit jos aloittaa niin liuska pitäisi aloittaa kuukautisten ensimmäisenä vuotopäivänä. Väärin alotettuna, otettuna ja lopetettuna raskausriski nousee sekä jos on väärin ottanut ja on ollut yhdynnässä ensimmäisellä tai viimesellä viikolla, tuolloin myös raskausriski nousee.

Itsellä piti aikoinaan äkillisesti terveyssyistä lopettaa pillerien käyttö kesken liuskan (maksa-arvot nousi hurjasti).Äkillisestä lopetuksesta kesken liuskan minulla ja miehellä on todisteena nyt 2vuotias poika:)

Pillereiden äkki lopettaminen oli oikeastaan minun elämän kohokohta, koska muuten meilä ei olisi ihanaa poikaamme (ainakaan vielä):( Onnellinen vahinko siis kävi:)
Raskauteen on hankala valmistautua/edes ajatella sitä varsinkin ollessa nuori..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat