Säätö ja hänen exänsä raskaus

Vierailija

Siis olen tässä säätänyt erään pojan kanssa noin kuukauden ja jotkut pitävät meitä jo parina mutta emme ole vain puhuneet siitä keskenämme. Poika on aivan ihana ja välitän hänestä ja hän on kaikin puolin kohtelias ja fiksu ja ihana, mutta muutama päivä sitten puhuimme ja kävi ilmi että hän oli saanut jonkun tytön aikasemmin raskaaksi mutta tämä Luultavasti teki abortin (en ole varma, koska en udellut enempää koska poika ei selkeästi halunnut puhua asiasta). Niin miten tähän tulisi suhtautua? Minua jäi tämä häiritsemään enkä oikein tiennyt mitä sanoa ja olen tätä asiaa kokoajan miettinyt... Onko mulla oikeutta häiriintyä tästä asiasta? Eihän se periaatteessa minun asia ole eikä kuulu mulle, mutta kuitenkin? Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Siis lukioikäisiä olemme molemmat.

Kommentit (4)

Vierailija

Koska asia kuitenkin jäi vaivaamaan sinua ja saatat nyt käyttäytyä erilailla ollessani hänen kanssaan, olisi mielestäni hyvä, että ottaisit asian puheeksi hänen kanssaan. Järjestä hetki ja paikka, jolloin olette kahden ja voitte jutella rauhassa. Yritä saada hänet kertomaan kaikki ja sano hänelle, että haluat ymmärtää hänen näkökulmansa asiasta. Olet nimittäin varmasti järkyttynyt asiasta, miten tällaista on päässyt käymään ja onko ihastuksesi toiminut jotenkin väärin tässä tilanteessa. Olisi hyvä, jos hän voisi kertoa oman näkökulmansa tilanteesta ja perustella toimintaansa. Kuulostaa tosiaan pelottavalta, että hän vain ohimennen mainitsee tästä ja järkyttää sinua, mutta ei halua puhua asiasta enempää. Miksiköhän hän halusi järkyttää sinua? Vaadi häntä kertomaan loputkin, koska se sai sinulle pahan olon.

Vierailija

Kiiitos Avatar! (: Hän ei olisi kertonut minulle luultavasti koko asiasta, ellen olisi udellut kun hän vihjaisi vähän asiasta. Kun hän sitten kertoi, hän kyllä kysyi että miksi oon niin hiljainen ja tällaista, mutta minä itse sitten sanoin että kaikki on hyvin, koska siinä tilanteessa ainakaan en halunnut sanoa että asia häiritsi mua, koska ajattelin että olisi itsekästä jos häiriinnyn sellaisesta asiasta, joka ei mulle oikeastaan kuulu :/ en tiedä olisiko hän sitten kertonut lisääkin jos olisin kysynyt, mutta kun en viitsinyt ainakaan sillon...

Vierailija

Asiasta voidaan olla montaa mieltä, että kuuluuko asia sinulle. Mutta mielestäni olisi hyvin tärkeää tietää tämä asia, koska jos sinä sattuisit tulemaan raskaaksi, niin kuinka hän toimisi? Jos hän on aiemmin toiminut väärin esim. painostanut eksänsä aborttiin ja on yhä sitä mieltä, että toimisi jatkossakin niin, etkä itse olisi asiasta samaa mieltä, niin se olisi todella huolestuttavaa. Jos taas hän olisi oppinut virheestään, olisi nähnyt kuinka vahvasti abortti vaikutti hänen eksäänsä ja ehkä hän itsekin olisi tullut katumapäälle, ja hän ehkä tulevaisuudessa toimisi toisin ja olisi valmis harkitsemaan erilaisia vaihtoehtoja. Jos hän ei olekaan tehnyt mitään väärää, vaan eksä on teettänyt abortin itselleen kaikessa hiljaisuudessaan ja maininnut asiasta pojalle vasta jälkikäteen, niin asia on taas ihan eri. Asia on voinut vaivata ihastustasi pitkään, että miksi häneltä salattiin tämä asia, että eikö hänen eksänsä ollut valmis äidiksi vai eikö tämä uskonut, että poika olisi valmis sitoutumaan perheeseen tms.

Eli vaihtoehtoja voi olla lukuisia ja olisi todella hyvä tietää, kuinka ihastuksesi on reagoinut ja toiminut tilanteessa. Se siis vaikuttaa myös sinuun, jos itse joudut samaan tilanteeseen tai jos haluat lapsia joskus tulevaisuudessa, ja hän ei jostain syystä haluakaan... Jos hän on siis ollut pahapoikaystävä ja tehnyt jotain pahasti, niin sinun olisi hyvä tietää tämä ja silloin pysyä erossa hänestä. Vaikka asia olisi menneisyyttä, mutta jos hän ei kadu tätä ollenkaan, niin hänellä on päässä jotain vikaa, eikä tämä jää ainoaksi katastrofiksi, jonka hän voi aiheuttaa.

Vierailija

Niin no, jos ette ole pari niin eihän asia sinänsä sinulle kuulu. Jos kuitenkin haaveilet suhteesta ja haluaisit jotain enemmän niin kannattaa puhua asiat halki. Raskaus ja abortti eivät ole pikkujuttuja ja se koskettaa myös miestä paitsi jos hän on tunnevammainen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat