e-pillerien hankinta

Vierailija

Olen 14 vuotias tyttö ja olisin hankkimassa e-pillereitä, mutta en tiedä mistä ne tulisi hakea ja paljonko se maksaa?

Kommentit (4)

Solange
Seuraa 
Liittynyt26.8.2009

Niitä ei voi vaan hakea, vaan sun pitää käydä ensin juttelemassa terkkarin tai lääkärin kanssa ja se sit antaa sulle reseptin jolla saat ostettua pillerit apteekista. Joillain paikkakunnilla saa muutaman kuukauden pillerit ilmaseksikin, mut ei kai kaikkialla.

Vierailija

Terkkarille tai lääkärille puhumaan asiasta.

Itse ainakin sain pillerit siten, että menin terkkarille ja se sit anto mulle iha ilmotteeks alustavasti 3 liuskaa pillereitä (Mercilon -merkkisiä), ja kertoi niiden käytöstä ja kaikesta, ja sain myös muutaman kondominki ku alussa kun aloittaa pillerit ni on kuulema hyvä alussa vielä käyttää kortsua jonkin aikaa. Mut se terkkari varas mulle lääkäri ajan, ja se lääkäri sit niinku teki mulle sen reseptin jossa on vuoden voimassaoloaika, ja suoritti gynekologisen tarkastuksen myöskin. Mun pitäis täs justiisa käydä apteekista hakee vika pilleri satsi ja mennä sit uusimaan resepti ennen lokakuuta.

Ja pillerien hinnat vaihtelee vähän sen mukaan mitä pillereitä aikoo käyttää, mut nuo mitä itse napsin ni se semmone paketti mis on 3 liuskaa ni se maksaa noin 24 euroa, tarkalleen ottaen viimeksi ainakin se paketti makso 23,42€ :D Et ei se ny hirveesti oo, jos pitää kolmen kuukauden välein käydä ostaa, mut on sit myös mahollista ostaa kerralla semmone paketti mis on 6 liuskaa mutta se paketti onkin sit kalliimpi, en vaan muista sen hintaa?

Toivottavasti oli jotain apua tosta mun selostuksesta? :D

Oot aika nuori vielä, miks haluut hankkia pillerit? Terkkari tulee ainaki kyselemään sulta kaikkee et miks haluut pillerit, ja millanen seksielämä sulla on ja ootko parisuhteessa jne, sit ku meet kyselee niitä pillereitä, tai ainaki multa kyseli.

Jos on vakituisessa parisuhteessa ja tietää kumppaninsa olevan terve niin pillerit on iha hyvä vaihtoehto, mut jos harrastaa irtosuhteita ja seksikumppanit vaihtelee niin kantsii pysytellä kondomissa, ni ei ainakaan tuu mittään sukupuolitauteja. Ihan tämmöne yleinen hyvä neuvo! :)

Vierailija

Alle 15-vuotiaalta terveydenhoitajan haluaa huoltajan suostumuksen. Itselläni o pilerit ollut muutaman vuoden ja yhen kuukauden satsi on joku 11e. Hinta haitaria niistäkin löytyy. Terveydenhoitajilta saa ensimmäisen vuoden pillerit ilmaiseksi :)

Vierailija

Itse sain ensimmäiset e-pillerit lääkärilt, mut kai siihen vaikuttaa se, että olen täysi-ikäinen nii voi vaan mennä lääkärille juttelee ja sai 3kk ilmaista pakettii ja sitten sain vuoden reseptin samalla. :) Mutta ala ikäiset joo vanhempien suostumuksella terveydenhoitajalta nii kun menee nii sitten pitäisi saada.

E-pilleri on hyvä asia jos seurustelee ja eikä halua yhtään tulla raskaaksi/ei ole sopiva aika sillä lapsella sitten tulla maailmaa. Itse käytän tuota Yaz nimistä pilleriä, joka on kyllä ihan sopiva..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat