Onko täällä ORIFLAMEN myyntikonsultteja??

Vierailija

Kertokaahan arvon ihmiset minkälaista hommaa se on, tienaako sillä yhtään ja onko siitä edes mitään hyötyä? :D
hirveästi olen siitä kuulut juuri näiltä myyntikonsulteilta että "todella hyvää hommaa ja tienaat niin paljon kun itse haluat" ja blabla ei ole ikinä mitään negatiivista sanottavaa.

Ajattelin nyt lukion jälkeen hakea ammatikouluun kosmetologiksi, kun en ammattikorkeakouluun päässyt. Siksi aikaa kuitenkin olisi keksittävä jotain pientä työtä, ja mielellään jotain, mikä liittyy kosmetologin alaan.
Hirveästi ovat houkutelleet sinne myymään tuotteita, mutta en ole vielä uskaltanut lupautua. Niin, kokemuksia?? :)

Tai ehdotuksia minne muualle voisi hakea työharjotteluun/töihin joka liittyy kosmetologin alaan? :)

Kommentit (15)

Vierailija

Joskus ammoisina aikoina toimin vuoden verran Oriflamella. Ainakin silloin oli niin, että maksoit tuotteista 75% kuvastohinnoista ja perit asiakkailtasi täyden hinnan, jolloin sinulle itsellesi jäi 25%.
Tuotteet ovat lähes tulkoon samat jakso jaksolta, joten asiakkaasi kyllästyvät nopeasti ja lopettavat tilaamisen, tai tilaavat sen yhden suihkugeelin tms. Asiakaskuntasi tulee siis olla hyvin laaja jos haluat hommalla tienata. Lisäksi maksat kuvastoista, kuittivihoista, kaikista tuotenäytteistä joita haluat asiakkaillesi jakaa yms. Plus tietenkin postikulut (joita en ainakaan itse kehdannut asiakkailtani periä). Vielä se, että ainakin minun aikoinani tuotteet olivat usein kokonaan loppu, tai toimitettiin jälkitoimituksena. Myös tuotteiden palauttaminen oli tehty hyvin hankalaksi.
Oman piirimyyntipäällikön (vai mikä hänen tittelinsä olikaan) taholta koin homman todella painostavaksi. Jos jollakin jaksolla et tilausta tehnyt hän kyllä lähetti miljoona viestiä siitä kuinka pitäisi aktivoitua. Vielä useampi vuosi lopettamiseni jälkeen hän näitä lähetteli - kunnes lopetti itse homman.
Kehotan siis vielä harkitsemaan, rahoiksi tolla hommalla ei lyödä. Miten olisi jos vaikka hakeutuisit iltatöihin jonkin liikkeen kosmetiikkaosastolle?

Vierailija

Noniin tulihan sieltä kerrankin negatiivisia juttujakin :D ainakun olen asiasta kysynyt niin se on ollut kyllä "NIIN MAHTAVAA JA IHANAA JA HUOLETONTA JA TUOTTAVAA TYÖTÄ" :D kiitos tästä erilaisesta vastauksesta. Ajattelinkin kysyä työharjoittelupaikkaa jostain kauneushoitolasta tai jotain sinnepäin :)

Piitu__
Seuraa 
Liittynyt28.11.2010

Itse olen oriflamella myyntikonsulttina ja se tosiaan menee niin että tienaat niin paljon kuin myyt. Ite en ainakaan ole juuri saanu myytyä mutta ehkä ei vain löydy tätä myyjän asennetta. Alussa kun vielä innosti niin sain jonku verran myyntiä mutta palkkaa en koskaan nähnyt eikä kukaan kertonut miten sen saan :s

Ajattelin lopettaa homman pian kun vaihdan paikkakuntaakin (:

Vierailija

Itse oon ollut konsultti yli 2,5 vuoden ajan ja siitä ajasta yli vuoden tiiminvetäjä. Oriflame palkka on provisio eli konsultti maksaa tuotteista 25% vähemmän kun asiakas. Helppo esimerkki on kun asiakas tilaa 10€ huulipunan ja sä tilaat sen Oriflamesta hintaan 7,5€. Sulle tulee siis 2,5€ provikka.
Kuittivihko tulee aloittajalle ilmaiseksi ja posti kuluja 6€(välillä on postikuluttomia jaksoja).Asikkaalta saa ottaa toimitusmaksun 1€, millä keräät rahaa esitteiden ja postimaksun maksuun.
Oriflamella tulee joka jakso uutuuksia, joten ei todellakaan samat purkit esillä esitteessä. Kosmetiikkaa kuluu koko ajan, vai pesetkö koko vuoden samalla suihkugeelillä??
Jos et halua olla mukana, niin ilmoita siitä tiiminvetäjälle. Silloin ei tule sähköpostia.
Itse jään kohta kodinhoidontuen varaan ja työelämä ei vielä innosta. Orifamesta saan ihan kivan rahan kolmen viikon välein.
Olen oppinut hoitamaan itseäni(koulutukset, jaksoillat ovat auttaneet tuotetietouteen).
Kaikilla ei tarvitse olla paljon asiakkaita. Tilaa vain itsellesi tai sitten ystäville ja sukulaisille. Sen voit itse päättää.
Haluatteko tietää jotain muuta?

Vierailija

Moikka,
vastailen vähän myöhässä mutta päätin kuitenkin vastata. tse en pahemmin negatiivisia puolia keksi oriflamen myymisestä koska mitään et ainakaan voi hävitä. Minua pyydettiin liittymään mukaan tämän vuoden kesällä ja ajattelin ensin, että en jaksa perehtyä, ei minulla olisi tarpeeksi laajaa asiakaskuntaa ja ei riitä energia ja sanoinkin, että en ole kiinnostunut. Sitten minulle kerrottiin hommasta lisää ja tajusin että tuskin voitan paljoa mutta en kyllä häviäkään mitään ja päätin kokeilla parin jakson verran koska minulla oli tuotteita jotka olisi kuitenkin pitänyt itselleni tilata ja tiiminvetäjäni kertoi, että saisin ne 25% halvemmalla.

Lähdin kokeilemaan kesäkampanjan aikana ja sain oikeasti kaksi muovikassillista ilmaista tavaraa vaikka en myynyt edes paljon. Nyt on uusille aloittajille kampanja jossa on melko pienelläkin myynnillä mahdollista saada ilmainen pikkulaukku, isompi laukku sekä tuoksu ihan ilmaiseksi. Lisäksi jos myy kolmen seuraavan jakson aikana hieman enemmän (kuitenkin ihan mahdollisuuksien rajoissa uudellekin) on mahdollista saada n. 200e tuotepaketti ihan ilmaiseksi. Paljon myyvälle on mahdollisuus päästä ilmaiseksi kylpylään kahdeksi yöksi, mutta tähän en itsekään yllä joten saa myydä oikeasti paljon.

Ainoat kulut mitä tulee on postikulut sekä esitteet, toki jos haluaa tilata näytteitä, asiakaspusseja ym. niin saahan sitä rahaa kulumaan.

Jos jollain jaksolla ei tilausta tule niin ei se haittaa, ei saa ilmaisia lahjoja mutta ei häviäkään mitään, itse en tehnyt viime jaksolla ollenkaan tilausta kun tuntui että oli huono esite eikä itseä napannut.

Jos olet vielä kiinnostunut niin voit laittaa minulle sähköpostia:
of_triin@suomi24.fi

Vierailija

Hämää tuo ensimmäinen kommentti.. Olen yli 10 vuotta ollut Oriflamessa mukana ja suurin osa asiakkaista pysynyt tämän ajan. Tuotteet ovat hyviä ja ne kuluvat, moni asiakas tilaa joka jakso jotain. Ja minä en pidä oikeestaan edes kutsuja, jaan esitteet ja kerron ehkä hiukan uutuuksista ja kauppa käy ihan kivasti :) Joka jaksolta ei paljon rahaa jää mutta eiköhän se vähän joka jutussa ole niin.. Mutta varsinkin jos kosmetiikasta jotain ymmärtää, tuotteita osaa suositella ja myydä, niin varmasti kannattaa kokeilla. Ja kokeiluhan ei maksa mitään, lopettaa voi heti jos ei nappaakkaan..

siru.vainio@gmail.com

Vierailija

Nykyään myynti on helpottunut todella paljon verrattuna vuoteen -08 kun itse aloitin. Voi jakaa esitettä vaikka facebookissa, jolloin kaverit ja tutut voivat katsoa kotona sen läpi ja laittaa sulle tilauksen. Ei tarvitse miettiä, että raaskiiko tilata esitteitä. Tosiaan, itse olen ollut jo sen 6 vuotta toiminnassa mukana. Se on asenteesta kiinni, saako tuottoa vaiko ei. Jos et myy, et voi tienata. Itse laitan suunnilleen joka toinen jakso esitteen fb:hen tyrkylle, jos joku tilaa niin sitten tilaa. Välillä niitä tulee monien satojen edestä ja välillä taas ei. :)

Vierailija

Heippa! Lukeekohan tätä enää kukaan, kun ketju on jo pian vuoden vanha...

Olen ollut edustajana vuodesta -11, välillä aktiivisena, mutta varsinkin äitiyslomien aikaan passiivisena. Musta edustajana olo on just sen takia kivaa, kun myydä voit, mutta pakko ei ole. Mua ei ainakaan kukaan ole painostanut myymään yhtään sen enempää mitä oon myynyt, mut jos oon ollut aktiivinen, niin myyntiä on kyllä tullut helposti! Perusedustajasta business classiin nousu oli helppoa, parit kutsut ja se oli siinä. Toki täytyy olla oma-alotteinen ja tykätä kosmetiikasta ja sen myymisestä. Ei multa (ainakaan usein, heh) kukaan oo ovelta tullut esitettä kyselemään, mut tarjotessani kukaan ei ole kyllä kieltäytynyt ja moni on tilannutkin!

Jos jotain kiinnostaa tutustua Oriflame-konsulttina oloon tai ylipäänsä tuotteisiin, liittykää ihmeessä mun Oriflame-ryhmään. Siellä on sitten enemmän tietoa ja voi kysellä multa suoraan kaikkea maan ja taivaan väliltä. https://www.facebook.com/groups/215834591802494/ 

Mut näin summa summarun, plussan puolella kyllä ollaan Oriflamen kanssa! Kivaa hommaa kivojen ihmisten kanssa!

Mk

Oriflamesta minulla ei ole kokemusta, mutta toimin Mary Kayn itsenäisenä ihonhoitokonsulttina ja siitä hommasta ainakin olen pitänyt, En sitten tiedä kuinka paljon samankaltaisuuksia niiden myymisessä ja muussa on. 😀

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat