Kannaatko aloittaa kaveruus heti eron jälkeen??

Vierailija

Erosta kohta aikaa reilu 2kk. Oltiin yhdessä 9v ja hänellä tunteet kuolivat minua kohtaan, mutta itsellä vielä on jotain vahvoja tunteita. Kaipa hänelläkin on joitakin tunteita mua kohtaan, mutta sanoi ettei rakasta minua silleen kuin ennen.
Sanoi että haluaa pitää välit kunnossa ja olla kavereita, siis kavereita että käytäisiin kahvilla, leffassa, yhteiset koirat koirapuistossa jne. Tuntuu vaan siltä että jos ollaan kavereita, niin kuitenkin jollain tapaa helvetin tyly mua kohtaan.

Ei vielä kuulema seurustele vaikka jotain säpinää on jonkun kanssa, kuulema se jätkäkin vasta eronnut jonkun aikaa sitten.

Ei oikein osaa sanoa mitä tässä tekis, ehkä katselis jonkun aikaa että mitä tapahtuu omalta osalta että kuoleeko tunteet ja jos tuntuu pahalta, niin viheltäis pelin pois.

Ollut vastaavissa tilanteissa kukaan?

Kommentit (13)

Vierailija

Seurustelin. Mies jätti, koska kipinä puuttui. Erosta oli 2 kk:tta, mies laittoi viestiä, vastasin, mutta kun sattumalta näimme ennen ja jälkeen sen, oli kun ei tuntiskaan. Erosta, kun oli aikaa 5 kk:tta, mies tuli juttelemaan ja sen jälkeen olemme jutelleet kuulumisiamme viikottain kun olemme illanvietossa nähneet. Kait mies haluaa olla kaveri, mutta itselläni, kun olin juuri saanut hänet mielestä, nousi tunteet uudestaan pintaan. En itse juuri nyt tiedä, voinko olla vaan kaveri...ehkä joskus.

Vierailija

Erosin poikaystävästäni omasta tahdostani. Sovimme olevamme kavereita, ja niin olimmekin jonkin aikaa, näimme silloin tällöin. Tämä kuitenkin lähti käsistä ja aloimme nähdä yhä useammin ja lopulta aloimme harrastaa seksiä ja sen jälkeen aloimme seurustella uudestaan, ja yhdessä olemme yhä. Ideana tässä on, että mitä itse olen huomannut, niin jos ero on ollut suht sopuisa, ettei kumpikaan ole pettänyt toisen luottamusta pahoin tai mitään, niin heti eron jälkeinen kaveruus voi helposti johtaa siihen, että unohtaa ne huonot asiat suhteessa ja alkaa kaipaamaan niitä hyviä asioita ja päätyy säätämään uudestaan kyseisen ihmisen kanssa. Itse olen ottanut sen periaatteekseni, että jos joskus tulevaisuudessa eroan, jätän miehen rauhaan niin kauaksi aikaa kuin minulla siihen voimakkaita tunteita on, ja katson sitten jos on mahdollista olla kavereita. Mutta jos vanha suola alkaa vähääkään janottaa, lähden pois. Aika kultaa muistot ja on helppoa muistaa parisuhteesta vain ne hyvät asiat, jote kaveruus heti eron jälkeen on aina pienoinen riski. Joillakin se saattaa tosin helpottaa eroa ja olla hyvä ratkaisu, riippuu yksilöstä.

Vierailija
hobbit

Erosin poikaystävästäni omasta tahdostani. Sovimme olevamme kavereita, ja niin olimmekin jonkin aikaa, näimme silloin tällöin. Tämä kuitenkin lähti käsistä ja aloimme nähdä yhä useammin ja lopulta aloimme harrastaa seksiä ja sen jälkeen aloimme seurustella uudestaan, ja yhdessä olemme yhä. Ideana tässä on, että mitä itse olen huomannut, niin jos ero on ollut suht sopuisa, ettei kumpikaan ole pettänyt toisen luottamusta pahoin tai mitään, niin heti eron jälkeinen kaveruus voi helposti johtaa siihen, että unohtaa ne huonot asiat suhteessa ja alkaa kaipaamaan niitä hyviä asioita ja päätyy säätämään uudestaan kyseisen ihmisen kanssa. Itse olen ottanut sen periaatteekseni, että jos joskus tulevaisuudessa eroan, jätän miehen rauhaan niin kauaksi aikaa kuin minulla siihen voimakkaita tunteita on, ja katson sitten jos on mahdollista olla kavereita. Mutta jos vanha suola alkaa vähääkään janottaa, lähden pois. Aika kultaa muistot ja on helppoa muistaa parisuhteesta vain ne hyvät asiat, jote kaveruus heti eron jälkeen on aina pienoinen riski. Joillakin se saattaa tosin helpottaa eroa ja olla hyvä ratkaisu, riippuu yksilöstä.

No siis joo tuntuu vähän siltä ettei kumpikaan pysty laskemaan irti, mutta epäilen että eksäni on sen verran päänsä pitävä ettei ehkä näin käy, mutta 9vuotta on pitkä aika yhdessä. Kuitenkin hän haluaa pitää välit, kaveruuden ja nähdä ainakin kerran viikossa kun näkisin samalla meidän yhteiset koirat <3
Paha kun itsellä tunteet, mutta hän ei rakasta enää silleen kuin ennen, mutta kun juteltiin viikolla, niin alkoi itkeä siinä kohtaa kun puhui jostain ettei voi tekstata mulle kännykkään että on ikävä. :( Koitan parhaani että ollaan vain kavereita ja koitan tuhota tunteeni :/

Vierailija

Eksän kanssa kaveeraaminen ei kannata. Eron jälkeen päätin, että on helpompaa olla eksän kanssa riidoissa kun kavereita ja se auttoikin itselläni pääsemään erosta paremmin yli, sillä tunteet olivat tai ovat edelleen liian vahvoja olemaan pelkällä ystävyystasolla.

Parin kuukauden aikana ollaan kuitenkin eksän kanssa törmätty toisiimme ja vietetty yhdessä aikaa, mikä sujui aluksi hyvin, kunnes meno alkoi olemaan fyysistä :D ja tunteet häntä kohtaan vaan vahvistui. Eksäni jopa sanoi haluavansa olla taas yhdessä kanssani. En tiedä sitten mikä meni vikaan, mutta yhtäkkiä hän sanoikin että ollaan vaan kavereita.

Eksälle tää varmaa on helppoo, kun hän on jo kerran mut jättäny ja teki sen nyt taas toisen kerran. Mun tunteet on liian vahvoja olemaan vaan pelkkiä kavereita, joten pakko kai se on laitettava kaikki välit poikki, jotta pääsisin viimeinkin eksästäni yli..

Vierailija
mila-

Eksän kanssa kaveeraaminen ei kannata. Eron jälkeen päätin, että on helpompaa olla eksän kanssa riidoissa kun kavereita ja se auttoikin itselläni pääsemään erosta paremmin yli, sillä tunteet olivat tai ovat edelleen liian vahvoja olemaan pelkällä ystävyystasolla.

Parin kuukauden aikana ollaan kuitenkin eksän kanssa törmätty toisiimme ja vietetty yhdessä aikaa, mikä sujui aluksi hyvin, kunnes meno alkoi olemaan fyysistä :D ja tunteet häntä kohtaan vaan vahvistui. Eksäni jopa sanoi haluavansa olla taas yhdessä kanssani. En tiedä sitten mikä meni vikaan, mutta yhtäkkiä hän sanoikin että ollaan vaan kavereita.

Eksälle tää varmaa on helppoo, kun hän on jo kerran mut jättäny ja teki sen nyt taas toisen kerran. Mun tunteet on liian vahvoja olemaan vaan pelkkiä kavereita, joten pakko kai se on laitettava kaikki välit poikki, jotta pääsisin viimeinkin eksästäni yli..

Hmm toivon ettei näin käy itselleni. Oli viime viikonloppuna koirat mulla hoidossa ja niitten palautus tuntui yhtä helvetiltä. Eksä sanoi että voitaisiin vaikka laitella sähköpostia ja jutella kaikkea. Kyllä hän sitten kirjoittelikin ja kyseli kuulumisia sekä halusi että avaan sydäntäni hänelle, koska niin kaverit tekee että kuuntelee. No sanoin pelin poikki lopullisesti ja pyysin ottamasta minuun enää yhteyttä, mutta johan oli seuraavana päivänä tullut sähköpostia, en lukenut sitä, ehkä joskus kuukausien päästä, mutta en nyt ainakaan. Ehkä kaveri tai sisko voisi sen lukea mun puolesta ja kertoo tai olla kertomatta siitä mitää.

Paskoja juttuja nämä erot :/ Tunteilla leikkimiset jne :( Onneksi on hyviä ystäviä sentäs <3

Vierailija

Se on hienoa, että joissain tilanteissa ihmiset pystyvät olemaan kavereita heti eron jälkeen... Se oli itselläkin toiveena, kun muutama kuukausi sitten erottiin mieheni kanssa. Yhteistä elämää oli takana n. 1,5 vuotta josta n. 8kk asuttu yhdessä.

Yksinkertaisesti omalta puoleltani tunteet laimenivat todella paljon kevään aikana ja kyllästyin olemaan kämppis ja pitämään suhdetta pystyssä yksin. Minun aloitteestani erottiin. Oli tosi kova pala miehelle, mutta halusi että pysytään ystävinä. Aluksi se sitten onnistuikin joten kuten, mutta lopulta se meni siihen,että mies yritti kaiken näköisillä tempauksilla saada mut takasin.

Niin sitä vaan kuvittelisi, että tuntee sen henkilön jonka kanssa on yhdessä elänyt, edes jotenkin, mutta näin se vaan erossa monesti paljastuu se todellinen tyyppi sieltä pohjalta. Jos olisin alusta asti tiennyt miehen tuollaiseksi, en olisi lähtenyt "leikkiin" ollenkaan. Käsittämätöntä sekoilua ja mustasukkaisuutta. Jos eromme jälkeen olinkin valmis pysymään ystävinä, en ole enää.

Mutta arvostan todella niitä tyyppejä, jotka eron jälkeen voivat jatkaa suhdettaan kaveri pohjalla. Itsellä ei sellaista tyyppiä ole vielä vastaan tullut, jonka kanssa se mahdollista olisi ollut.

Vierailija
maii

Se on hienoa, että joissain tilanteissa ihmiset pystyvät olemaan kavereita heti eron jälkeen... Se oli itselläkin toiveena, kun muutama kuukausi sitten erottiin mieheni kanssa. Yhteistä elämää oli takana n. 1,5 vuotta josta n. 8kk asuttu yhdessä.

Yksinkertaisesti omalta puoleltani tunteet laimenivat todella paljon kevään aikana ja kyllästyin olemaan kämppis ja pitämään suhdetta pystyssä yksin. Minun aloitteestani erottiin. Oli tosi kova pala miehelle, mutta halusi että pysytään ystävinä. Aluksi se sitten onnistuikin joten kuten, mutta lopulta se meni siihen,että mies yritti kaiken näköisillä tempauksilla saada mut takasin.

Niin sitä vaan kuvittelisi, että tuntee sen henkilön jonka kanssa on yhdessä elänyt, edes jotenkin, mutta näin se vaan erossa monesti paljastuu se todellinen tyyppi sieltä pohjalta. Jos olisin alusta asti tiennyt miehen tuollaiseksi, en olisi lähtenyt "leikkiin" ollenkaan. Käsittämätöntä sekoilua ja mustasukkaisuutta. Jos eromme jälkeen olinkin valmis pysymään ystävinä, en ole enää.

Mutta arvostan todella niitä tyyppejä, jotka eron jälkeen voivat jatkaa suhdettaan kaveri pohjalla. Itsellä ei sellaista tyyppiä ole vielä vastaan tullut, jonka kanssa se mahdollista olisi ollut.

No ehkä itse olen myös valmis kaveruuteen, mutta ei se varmaan omalta kannalta kannata kun haikailen hänen peräänsä aina välillä. Pikku hiljaa alkaa jo hellitys tuntua ja ehkä sitten joskus todellakin. Ja jos todellakin eksäni on halukas kaveruuteen, niin ottaa hän sitten uudestaan minuun yhteyttä.

Mutta nyt en vaan voi : ( Liikaa tunteita

Lenune
Seuraa 
Liittynyt3.7.2011

Minun mielestä eksän kanssa ei voi olla kunnolla kaveri ennen kuin on löytänyt uuden... kuulostaa kamalalta mutta näin ainakin minulla. Ihan niinkuin muutkin sanoi niin pidemmänkin ajan päästä ne vanhat tunteet saattaa nousta esiin, vaikka yritetään olla vain kavereita. Itseltä tunteet eksiin on kuollut kunnolla vasta siinä vaiheessa, kun joku uusi mies on astunut elämään. Mut ei varmaan silti kannata alkaa mihinkään yhdenillanjuttuihin toiveena löytää uusi ihastus, että entinen unohtuisi. :D

Vierailija

Joo, itellä on sellanen kokemus et melkein kahden vuoden seurustelun jälkeen jätkä jätti mut aika ikävästi. Kliseinen viesti "meidän pitää puhua" ja sit se haki mut autollaan ja siel sit puhuttiin ja itkettiin varmaan pari tuntia. Sen jälkeen tää jätkä halus kuitenkin jatkaa kaveruutta ja kävihän siinä niin että parikin kertaa päädyttiin sänkyyn viel eron jälkeen ku tunteet oli viel olemassa. Mut en suosittele kellekään sitä että kaveeraa heti eron jälkeen eksän kans. Tää mun eksä yritti saada mut takas puolen vuoden jälkeen erosta. En palannut sen kans yhteen.

Vierailija

itselläni juuri menossa tällainen vaihe, erosta ei ole kovin kauaa ja olemme päättäneet pysyä kavereina. noh en tiedä miten hän kokee kaveruutemme, mutta minä olen hieman rajamailla en tiedä pystynkö olemaan hänen kaveri vaikka niin kovasti haluaisin. ilman tätä kaveruutta en olisi selvinnyt erosta (tai enhän ole vielä kokonaan selvinnytkään) mutta samalla kaveruutemme ahistaa minua, joka kerta kun olemme eron jälkeen jutelleet on se tehnyt kipeää. olen kuitenkin huomannut että koko aika on helpompaa olla kaveri mutta pelkäämpä että kaveruus jää kun uusi mies tulee kuvioihin.

mutta jokatapauksessa en suosittele kaveruutta heti eron jälkeen vaan miettimään sitä sitten kun on itse selvinnyt erosta, kaveruus vaa sotkee ylitsepääsemistä

Vierailija

No nyt kuukausi ilman mitää kontaktia eksään ja täytyy sanoa että menee vain paremmaksi ja paremmaksi. Vaikka onkin joitain päiviä että ollaan vuoristoradan alimmissa kohtaan, niin ei se enää niin pahalta tunnu. Huomannut senkin että ei sitä entistä enää ajattele niin paljoa kun on muuta ajateltavaa, koirat kun oli niin niitä kaipaa kuitenkin jostain syystä enemmän :/ Paska juttu.

Parempi siis jatkaa omia elämiä ja avata uusi sivu elämässä :)

Nyt nautin sinkkuudesta :) Koskaan ollut näin vapaa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat