paljon saatte opintotukea kuukaudessa?

Seuraa 
Liittynyt29.5.2011

otsikko kertookin kaiken :)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Saan täyden opintotuen ja asumislisän. Opintotukea tulee 298e ja asumislisää n.200e. Siitä sitten vielä verot pois niin käteen jää likimain 470 euroa. Vaikea olisi selvitä, jos en kävisi töissä koulun ohella.

Vierailija

Saan täyden opintotuen ja asumislisän eli suunnilleen sen 470 euroo kuussa. Asutaan poikaystävän kaa yhes ja se käy töissä ni ei elo oo ihan kädestä suuhun meininkiä ja itelläki kivasti kertyny säästöjä kotona asuessa. Mut silti teen kerran-pari viikossa kassavuoroo.

Vierailija

hmm, mitähän se on, vähän alle viis sataa. saan siis täydet AMK opiskelijatuet (opintotuki ja asumislisä). + 300e tulee opintolainalla joka kk lisää.

Vierailija

Mä saan opinto ja asumistukea yhteensä tasan 300e, en nyt tarkalleen muista et kumpaa oli mitenkä paljon :D Mutta voin kertoa ettei toi riitä mihinkään. Meillä on vuokra 580e, mä maksan siitä 250e, jotta mulla jäisi edes se 50e käyttörahaa muuhun kuukaudessa, mies siis maksaa loput vuokrasta....ja sähkölaskut, vesimaksut, saunamaksut, nettilaskut yms.. Välillä se tuntuu hirveeltä, kun en ite voi maksaa mutta toisaalta, mieshän käy töissä, ja sillä on melkein 2000e palkka, ja mä hoidan muuten kotia, siivoon jne. Mutta kohta mies jää työttömäksi joten kauhulla odotan miten tullaan pärjäämään :(

Vierailija

Tekeekö kukaan muuten budjettia, vai miten sen rahan saa venymään? Mullakin jää vain 200 vuokran jälkeen käteen, eikä sillä oikeen pysty elämään. Rahaa ei jää varsinkaan shoppailuun tai reissaamiseen. Tai ehkä sohvasurffaamalla tai vuokraamalla asunnon yksityiseltä: www.wimdu.fi

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat