yliopisto vai amk?

Vierailija

Erityisesti liiketaloutta/kauppatieteitä opiskelleet, kumman olette valinneet ja miten viihtyneet? Olen kuullut, että myös ammattikorkeakoulun jälkeen on mahdollista hakea yliopiston maisteritutkintoon. Onko kenelläkään kokemuksia siitä?
Minun pitäisi valita yliopiston kauppatieteellisen ja amk international business linjan väliltä. Tuo kansainvälinen linja kiinnostaisi erityisesti, mutta toisaalta myös yliopisto..

Kommentit (1)

Vierailija

Käsittääkseni AMK:iden tasot vaihtelevat kovasti, ja ainakin yhden Turun AMK:n IB-linjan opiskelijalta olen kuullut että koulutus on ihan arvotonta. (Opettajat eivät aina saavu luennoimaan jne.) Kuulemma koko opistossa on samantyylistä ongelmaa. Saatan hyvinkin olla väärässä, itse en tuolla nimittäin opiskele.

Olen itse hiukan vanhanaikainen ja uskon yliopistokoulutukseen enemmän siksi, että ne ovat insistuutioina vahempia ja siellä on virat ja käytännöt vaikuuntuneet. AMK:t tuntuvat kärsivän siitä ilmiöstä että siellä ei edes opettajat tiedä mitä heidän kuuluu tehdä ja oppilaat kärsivät huonosta koultuksen tasosta. Tosin AMK:itakin on varmasti korkeatasoisia, kannattaa yrittää kysellä jossain koulussa opiskelevilta miten kokevat koulutuksensa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat