Talveksi "bikinikuntoon"!

Vierailija

Hei vaan!

Olen jo monena vuotena yrittänyt saada ennen kesää itseäni timmimpään kuntoon mutta ei ole ollut tarpeeksi motivaatiota ym.. :S Olen kolmen vuoden aikana lihonut 10 kiloa ja haluaisin ainakin ne liikakilot jo pois!

Joten, näitä kysymyksiä on varmaan jo miljoonia täällä Cosmon sivuilla mutta kysyn silti: Miten saan itseni liikkumaan? Miten saan itselleni motivaatiota tarpeeksi että voin laihtua?

Olisiko netissä (esim. Youtubessa) jotakin hyviä jumppa/kiinteyttämisohjelmia että voisin tulla taas normaalipainoiseksi. Linkittäkää vaan nettiosoitteita jos on hyviä vinkkejä :)

P.S. Ruokavinkkejäkin otan vastaan, esimerkiksi aamupalaideoita ym. :)

Kommentit (7)

Vierailija

Liikunta kannattaa aina! Muistathan kuitenkin että laihduttamisessa tärkeintä on ruokavalion muutos, koska pelkällä liikunnalla et tule laihtumaan.

Youtube on täynnä videoita! Etsit vaan englannin kielellä.

Jos tykkäät puurosta, olet onnekas. Esim. Nalle Neljänviljanpuuro on taivaallisen hyvää, kun siihen laittaa voisilmän. Pelkällä puurolla en kuitenkaan lähtisi töihin/kouluun joten syö myös täysjyvä(ruis)leipää ja vaikka joku hedelmä (hedelmät on tosi halpoja, joten kaupassa ollessa kannattaa valita mahd monta erilaista mistä vaan tykkäät - mutta jos asut yksin/olet ainut joka teidän perheessä syö hedelmiä, kannattaa ottaa aina vain yksi joka laatua ettei mene pilalle).

Hedelmä vauvanruuat on hyviä aamu/väli/ilta/napostelupaloja. Niissä ei ole lisäaineita eikä sokeria.

Suosittelen vähentämään/jättämään pois valkoisen vehnäjauhon ruokavaliostasi jos se on vain mitenkään mahdollista. Eli makaroonit, pastat, paahtoleivät ja pullat pois! Olo on uskomattoman kevyt parin viikon päästä :-)

Kaikista eniten tarvitset kuitenkin TSEMPPIÄ ! :-)

Vierailija

Laihdutuksessa puolet on ruokavaliosta kiinni

Minun motivaatiot on
-haluan kauniin vartalon, ja se on täysin mahdollista saada se
-halun olla terve, eli teen sen terveyden takia
-työni hoitajana joudun nostamaan paljon ja työ on fyysistä, eli haluan pysyä kunnossa
-nuorena on helpompaa laihtua ja kiintyä kun sitten kun on vanha.

Kun olet liikkunut 21 kertaa säännöllisesti, niin liikkumisesta tulee tapa :) silloin haluaa väkisinkin päästä treenaamaan

Paras tapa kiintyä on tehdä lihasjumppaa ja eteenki niihin kohtiin mihin haluaa kiinteytystä. Laihduttamisessa on tärkeää syödä jotain 3 tunnin välein (banaani, omena, leipä), jotta ruoansulatus pysyy käynnissä. Jos ei syö niin keho luulee että ei saa ravintoa ja alkaa säästämän rasvaa kehossa.

Aerobinen liikunta on tässä myös tärkeetä. Parasta olisi jos kävisit lenkillä aamulla 30-45min, ennen aamupalaa koska silloin verensokeri on alhaalla. Tai sitten salitreenin jälkeen aerobista liikuntaa 30-45min koska silloin taas verensokeri on alhainen.

Jos et salille halua mennä niin kotona voi helposti tehdä liikkeitä. Parasta myös aloittelioille on käyttää omaa kehoa eikä mitään laitteita :) esim. vastalihaksia, rintalihaksia

Ja välipalaksi itse syön usein raejuustoa ja tonnikalaa. Jätä kaikki valmisruoat pois sillä ne sisältävät paljon hyödytöntä. Ja sitten vielä sokeri, sokeri on täysin turhaa, etkä tarvitse sitä mihinkään (limu, karkki, mehu). Saat tarvitsemasi sokerit hedelmistä, perunasta jne.

Paras tapa kiinteytyä ja lahitua on salitreeni :)

Vierailija

Ota sellainen uusi harrastus, esim. jokin tanssilaji ym.. Päätä, että käyt harrastuksessa vähintäänkin kerran viikossa. Myös useimmilla paikkakunnilla toimivat Naisvoimistelijoiden jumpat ja zumbat on halpa ja helppo tapa saada itsensä liikkeelle: kun kortin on kerran ostanut, ei sitä halua olla tuhlaamatta:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat