Toiveena raskaus

Vierailija

Heippa kaikki!

Poikaystäväni kanssa yritämme lasta ja olen lopettanut nyt e-pillerit. Tänään 25.7. harrastimme ensimmäisen kerran suojaamatonta seksiä ja lähdemme viikon lomamatkalle 6.8. Nyt haluaisinkin tietää, voisinko tehdä jo ennen matkaa raskaustestin. Tiedän, että se on aikaista, mutta haluaisin vain tietää voisinko juoda alkoholia matkan aikana ja en todellakaan aikoisi jos olisin raskaana. Olisi muuten vain kiva juoda, koska vietämme vuosipäiväämme samalla ollessamme matkalla ja ainakin yhden kerran humalan aion juoda. :)

Kiitos todella paljon jos vastaatte!

Kommentit (9)

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

no eihän siitä mitään haittaakaan ole, jos teet sen testin :) saat ainakin mielenrauhan ja tiedon, voitko hyvillä mielin juoda alkoholia. ja yleensä se ei ihan ensimmäisellä kerralla tärppää. ja kun kerta olet juuri lopettanut pillerien syönnin, niin yleensä kropalla menee aikaa tottua siihen ja raskaaksi tulemiseen menee aikaa enemmän.

ja onnea vuosipäivän johdosta ja hyvää matkaa :)

Vierailija

Kiitoksia paljon vastauksesta ja onnittelusta :)

Joo ehkäpä mä sit sen teen vaikka tuskin vielä mitään näkyy. Eilen on ostettu nimittäin pussillinen testejä kotiin ;)

Vierailija

Muistelisin jossain lukeneen, että testin voi tehdä vasta muutaman viikon kuluttua. Silloin testin tulos olisi pätevä. Testi voi siis näyttää negatiivista, vaikka olisitkin raskaana. Kuulin apteekissa, että kahdeksan viikon kuluttua sikiön ja äidin verenkierto yhdistyy ja tästä lähtien pitäisi pysyä erossa kaikenlaisista myrkyistä. Tämä kannattaa tietenkin vielä tarkistaa. Voisit soittaa paikalliseen perheneuvolaan.

Itse en ottaisi mitään riskiä. Itse nimittäin epäilin yhdessä vaiheessa olevani raskaana ja kieltäydyin totaalisesti alkoholista. Siinä oli aika monta juhlaakin perätysten ja join vaan alkoholittomia muiden kilistellessä shamppanjaa. Kai sinäkin voisit tyytyä johonkin juhlalliseen alkoholittomaan juomaan?

Vierailija

Ihan totta, jos nyt teet raskaustestin, ei sen vielä näytä oikeaa tulosta ennen matkalle lähtöäsi.

"Olisi muuten vain kiva juoda, koska vietämme vuosipäiväämme samalla ollessamme matkalla ja ainakin yhden kerran humalan aion juoda." Mun mielestä toi kuulostaa nyt vähän kyseenalaiselta myös. Jos haluat raskaaksi tulla, onko sun ihan pakko juoda humalaan asti? Kumpi on tärkeämpää, lapsen terveys vai hauska ilta? Vähälläkin alkoholimäärällä voi pitää hauskaa:) Hauskaa matkaa ja vuosipäivää kuitenkin!

Vierailija

''Muistelisin jossain lukeneen, että testin voi tehdä vasta muutaman viikon kuluttua. Silloin testin tulos olisi pätevä. Testi voi siis näyttää negatiivista, vaikka olisitkin raskaana. Kuulin apteekissa, että kahdeksan viikon kuluttua sikiön ja äidin verenkierto yhdistyy ja tästä lähtien pitäisi pysyä erossa kaikenlaisista myrkyistä. Tämä kannattaa tietenkin vielä tarkistaa. Voisit soittaa paikalliseen perheneuvolaan.'' <<--- Kiitos tiedosta, voisin kyllä itse vielä varmistaa :)

Ja viimeiselle kommentoijalle, niin totta kai lapsen terveys on tärkeämpää :) Ja kiitos :) Ja tottakai vähälläkin alkoholimäärällä voi pitää hauskaa ja en mä nyt vuosipäivänä aio mitää sellasia kännejä vetää etten siitä mitään muistaisi mutta yhtenä päivänä lomasta olimme ajatelleet mennä katsastamaan yöelämää Turkissa, mutta katsotaan nyt jos pitäytyisin siinä alkoholittomassa. :)

Vierailija

Hei!

Ensimmäinen raskaus testi kannattaa tehdä 4 viikon (28 päivän) Kuluttua siitä kun olet lopettanut pillerit, mikäli lopetit ne laatan loppuun, etkä kesken laatan. Mikäli olisit tullut raskaaksi 25.7 niin testi näyttää positiivista aikaisintaan 8.8. Milloin sulla on edellisen kerran ollut menkat? Edullisia testejä voi tilata esim. raskauskeiju.fi sivulta. Meillä on yritystä takana nyt kaksi vuotta ja lapsettomuushoidoissa ollaan :/ Mutta onnea teille yritykseen :) Jos haluat kysyä jotain yritykseen liittyvää, vastaan mielelläni, asiaan on tullut perehdyttyä tässä parin vuoden aikana.

Vierailija

Siis menkat mulla on nytkin meneillään vielä :) ja kiiiitos vastauksesta! Onnea todella todella paljon teidän yritykseen, kyllä ihan varmasti teille vielä tärppää! :) jos tulee jotain mieleen niin tuun tänne kyselee :)

Vierailija

Sitten voit ihan huoleti juoda matkalla kohtuullisia määriä. Täällä voit laskea koska ovuloit http://www.vau.fi/Laskurit/Ovulaatiolaskuri/ . Noin kahdeksan päivää ovulaatiosta alkio kiinnittyy kohtuun ja ja noin 6 päivää kiinnittymisestä Hcg hormonia on niin paljon että se näkyy testissä. Kannattaa muuten alottaa Foolihappo lisä. Sitä saa apteekista suht edullisesti esim. foliren. Se estää alkion hermostoputken sulkeutumishäiriötä ja nykyään sitä suositellaan kaikille yrityksen aloittaville naisille :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat