Jos petät, tulet itse petetyksi.

Vierailija

koitan kertoa asiani lyhyesti..
Olin kihloissa miehen kanssa, joka asuu toisell a paikkakunnalla. Mies on täydellinen; komea, kiltti, huomaavainen, rehennelinen, kunnoittava, ostaa lahjoja, hyvä sängyssä ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Kihlattuni sai minut tuntemaan erityiseksi. Hyväksi ja rakastetuksi ihmiseksi. Kuitenkin olin paljon yksin...
No eräänä iltana menin baariin tyttöjen kanssa. Baarissa oli tajuttoman hyvännäköinen mies, jota salaa katselin. Pian mies huomasi minut ja välillämme oli silmäpeliä. Tuona iltana ei muuta tapahtunut. Kului viikko. ja tuli uusi baari-ilta. Baarissa oli se sama mies. Jostain kumman syystä, vaikka itse olin täysin selvinpäin, menin tanssimaan miehen luokse. baarista jatkoimme ystäväni kämpille. Siellä ei kuitenkaan tapahtunut muuta, kun juttelimme koko yön.Hän myös näki sormukseni ja kerroin olevani kihloissa. Aamulla lähdimme samalla bussilla, mutta kaupungissa tiemme erosivat, emme vaihtaneet edes numeroita. Kihlatulleni en asiasta maininnut mitään, kerroin vain, että olimme kavereiden kanssa ulkona ja ilta oli mukava. Viikon päästä kuitenkin tuntematon numero soitti ja tuttu ääni pyysi minua asunnolleen. Suostuin, koska ajattelin ettei välillämme ole mitään suurempaa, koska mies tietää olevani kihloissa. Katselimme elokuvia, ja meillä oli mukavaa, miehellä oli hyvä huumorintaju ja hän oli syötävän hyvvänköinen. En voinut vastustaa kiusasuta. Illan jälkeen sanoin miehelle, etten voi nähdä häntä enempää, koska pelkään että syntyy tunteita häntä kohtaan. Mies sanoi ymmärtävänsä asian... Hän kuitenkin soitteli ja lähetteli suloisia tekstiviestejä, jotka olivat minulle liikaa. Tapailin miestä noin viikon verran, jonka jälkeen muutin kihlattuni kanssa yhteen, kihlattuni paikkakunnalle. Kolmeen kuukauteen en pitänyt yhteyttä mieheen. Kihlattuni kanssa meni todella hyvin, olin yrittänyt unohtaa syrjähyppyjäni. Olin iloinen hänen kanssaan. Yhtenä iltana lähdin taas tyttöjen kanssa baariin. Huonoin seurauksin. Sama mies oli baarissa. Edelleen yhtä hyvännäköisenä. Ja edelleen en voinut vastaustaa kiusausta. Seuraavana päivänä menin tapaamaan miestä,. Mies kertoi petipuuhiemme jälkeen, että on tavannut naisen. Päätimme tuolloin, että olemme pelkästään ystäviä..Joka ei tullut toimimaan. Tapailimme noin kolme viikkoa, aina miehen asunnolla. Eräänä päivänä mies soitti minulle ja itki. Hän haukkui huoraksi ja sanoi että olen pilannut hänen eläömäsä. En tiennyt mistä oli kysymys, mutta miehen pyynnöstä en enää soittanut hänelle. Päätin kokonaan unohtaa miehen. Jonka jälkeen muhun iski maailman suurin katumus. Mitä v*ttua sä oo tmennyt tekemään. Sä petät ihmistä joka omistaa elämänsä sulle. Sä meet petään jotain semmosta ihmistä joka antaa kaikkensa sulle. Semmosen ihmisen joka antaa sulle raukkautta niin paljon mitä et keltään muulta voi saada. SUlla on täydellinen mies, eikä se riitä sulle. SUn mies on jumaloinut sua, mutta entäs nyt. Nyt oon vaan likanen lortto joka duunailee vähän sitäsuntätä. Eieiei. Mä itkin joka ilta ikihlattuni nukahtaessa. Tää ei voi jatkua näin. Mä ajattelin et mitä vaan tapahtuu, mut mun on kerrottava mun miehelle, koska mä en voi elää näin. Olin lähdössä töihin ja istuttiin sohvalla. Sit aloin itkeen hulluna, enkä voinut enää peruuttaa,, vuodatin koko stoorin mun miehelle..Ihan kaiken. Mun mies katso mua hetken aikaa hiljaa. Mä mietin vaan " pakkaa kamas ja lähe v*ttuun täältä". Mutta.. " Mä en olis ikinä uskonut että sä voit tehdä jotain tollasta...Mutta mä uskon siihen, että jokainen ihminen tekee virheitä ja jokaiselle ihmiselle pitää antaa mahdollisuus. Sä oot osottanut mulle sun rakkautes jakukaan ei voi antaa mulla samanlaista rakkautta. Se, että sä oot tehnyt jotain noin pahaa, ei oo oikein, mutta se, että sä pystyt oleen mulle rehellinen on se asia miks mä sua arvostan niin paljon. Mä en sano, että oon tehnyt jotain oikein, ei. Mutta mä en voi päästää susta irti. Mä annan sulle anteeks, jos lupaat, ett' yks kerta on tarpeeks.." Mulla ei ollut sanoja enää. Mä vaan itkin. Olin samalla helpottunut siitä, miten mieheni suhtautu tähän, mutta smalla itkin sitä, että oon pettänyt mun miehen luottamuksen. Mä tuun aina olemaan se paha tässä suhteessa. Mä tuun aina olemaan se joka on pettänyt. Nyt tästä on melkein puoli vuotta aikaa. Ja mieheni kosi mua kuukausi sitten. SUostuin. Mutta vaikka mun mieheni pystyis unohtaan, mä en pysty. Pettäminen on alentanu mun itsetuntoo tässä suhteessa. On semmonen olo kokoajan että oon tehnyt väärin. Kerran pettäjä, ain apettäjä. Vähän niinkuin tatuoitu otsaan. Semmonen tunne. Ja voitteko kuvitella kaiken tän jälkeen. En oo koskaan ollu mustasukkanen, en oo koskaan edes ajatellut että mieheni vois pettää. Mutta nyt, kun on ite pettänyt ja saanut kaiken anteeks... Sä rupeet miettimään ja oleen epäuskonen, että mitä jos sun mies pettää. Joka asiasta tulee ensimmäisenä mieleen, että onkohan se ollut jonkun muun kanssa. Mutta mä rakastan mun miestä. Mulla ei oo tullut koskaan mieleen että jättäisin, en halua. Vaikka on nämä pettämisasiat mielessä, mä en koskaan oo ajatellut että ne vois erottaa meidäöt jotenkin. EI jos mä päätän. Puhutaan usein asiasta, ja kihlattuni on asian kanssa ihan ok. Hän ei vieläkään ymmärrä, mutta ei silti syyttele tai tuo asiaa esille koskaan esim. jos on riitoja.
Palattessani siihen mieheen jonka kanssa petin.. Muutama viikko sitten hänen tyttöystävänsä kirjoitti mun facebookkiin, "Mitähän kihlattus ajattelee kun n*ssit mun poikaystävää"... Tottakai se tuntui pahalta,, on itse yrittänyt unohtaa, mutta tottahan se on. Tyttö puhuu asiaa. Vastaan seurauksista, mutta silti ajattelin hiljaa itsekseni, että enkö ole jo kärsinyt tarpeeksi. Siitä, että olen kertonut kihlatulleni ja olen yrittänyt selvitä itseni kanssa. Myös ajattelin miestä, joka huoritteli mut. Oonko mä ainoa huora tässä?? Mikäs se mies sitten on. Se on pettäjä myös, mutta mä tai mun kihlattuni ei olla koskaan puututtu heidän elämään.
Miten jostain niin pienen tuntusesta asista voi tulla niin suuri merkitys asiaan. Miten pettäminen voi olla niin HELPPOA. Sä tiedät kuinka väärin se on, jo ennen kun petät, silti teet niin. Mutta mä tiedän, että mä en tuu pettämään enää koskaan. Mä en halua pettää mun rakasta, enkä myös itseäni. Siinä satuttaa itseensä ihan yhtä paljon kun kumppanias. Olkaa ihmiset järkevämpiä kuin minä. Toivottavasti tarinatuokiosta sai ees jonkunlaisen käsityksen siitä, mitä tuskaa on olla pettäjä.

Kommentit (6)

Vierailija

Ensimmäisenä pisti silmään, sä et ole huora, koska et ole ottanut rahaa tai mitään maallista mammonaa vastineeksi seksistä!
Ja toi ''Mitähän kihlattus ajattelee kun n*ssit mun poikaystävää'' oli tosi lapsellista siltä naiselta, älä tosta välitä.
Sä selvästi kadut pettämistäs ja miehes on antanu anteeksi. Ihmiset tekee virheitä ja sä opit tosta. Koita säkin antaa itteles anteeksi ja paljon tsemppiä ja katse tulevaisuuteen!<3

Vierailija

Kiitos mandoliini, sun sanat tuntu tosi hyvältä kaikken omien ajatuksien jälkeen <3 Mun mielestä hauskaa tässä on se, että sillon kun vietin miehen(jonka kanssa sekoilin) paljon aikaa, hän kertoi kuinka ihastunut on minuun. Ja kuinka tyttö jonka kanssa on ruvennut seurustelemaan, ei ole mitään vakavaa. Heillä ei ole kuulemma tulevaisuutta yhdessä. Lisäksi mies kertoi kuinka tulee aina minut muistamaan, ja kuinka erikoinen hänelle olen. Hän kertoi paljon perheestään, ja muutenkin puhuimme suht. "syvällisiä" asioita. Ja silloin kun hänen kanssaan viimeisen kerran puhuin, hän haukkui huoraksi ja kertoi että välillämme ei koskaan oole ollut mitään. Lisäksi hän kertoi kuinka olen pilannut hänen koko elämnsä...( myöhemmin sain selville, että tyttöystävä oli saanut tietää meistä) Hassulta kuulostaaa. Ehkä miehelle tuli myös niin huono omatunto, ettei keksinyt mitään muuta lohdutuskeinoa, kun syytellä ja haukkua minua. Kyllähän nuo sanat inhottavilta tuntui, mutta toisaalta tuntui vain hassulta miten mieli voi muuttua noin ja puheet mennä aivan ristiinrastiin. Joka tapauksessa, tuntuu heti paremmalta, kun on saanut purkaa tätä asiaa jonnekkin. En ole puhunut asiasta edes kenenkään ystäväni kanssa. Joten kiitos kommentista, se antaa voimaa ja uskoa :) <3

Vierailija

Tsemppiä ihan hirveenä hei sulle! Lukiessani tuota sun tekstiä mä pystyin kuvittelemaan sen kaiken sun tuskan ja kaikki ne kyyneleet jotka sitä tekstiä kirjoittaessa oot tuottanu. Oon ite ollu vähän samanlaisessa tilanteessa ja voin sanoa, että vaikka itse olis kuinka mustasukkainen toisesta, niin aina on helppoa olla varomaton ja tehdä jotain sellaista, mitä ei edes itse ensin käsitä.

Mun tapauksessa tosin asia oli niin, että mies luuli että halusin sen kans jotain, vaikka olin varattu. Näin jälkeen päin ajattelen, että ehkä vähän halusinkin, mutta toisaalta taas mulla oli silloin tosi hyvä mies itsellä.

Vierailija

Kiitos kommentista :) <3 Tuntuu tosi kivalta saada teidän mielipiteitä asiasta ja tottakai omia kokemuksia. Itse tässä tuota omaa mustasukkaisuutta miettiessäni, toisaalta vaikka kuinka mustasukkainen olisin, se ei muuta mitään. Jos mies pettää, niin pettää. Mustasukkaisuuteni ei ehkäise tai yllytä häntä tekemään asioita..Huoh tää ajatusmylläkkä.

Vierailija

Kokoajan tuun paremmalle mielelle siitä, että päätin pistää tänne tän tekstin, vaikka ekaks vähän epäilin. Hienoo että tän tekstin avulla ja kommenteilla tuli muillekkin kun mulle parempi olo! : ) Mä mietin ihan samaa, jatkaa elämää normaalisti. Mutta aina ne asiat tulee mieleen ja tulee niin syyllinen olo. Ja mä olen miettinyt tota samaa asiaa, että varmaan kusi nousi päähän. Se mies oli baarin hyvän näkösin jätkä ja tytöt kilpaili siitä. Sitten kun se iskikin silmät muhun, niin ei voinu mitään. Mutta sekään ei oo mikään HYVÄ syy. Hyvää syytä pettämiseen ei oo koskaan. Ei voi pistää edes känninpiikkiin.
Mutta musta tuntuu tän tekstin ja kommentien jälkeen tosi hyvältä. En niin paljon sitä asiaa iltasinkaan enää ajattele ja mun on helppo puhua siitä mieheni kanssa. Toisaalta mieheni sanoo ettei halua sitä paljoa jälkeenpäin ajatella ja pohtia sen kummempaa, minkä täysin ymmärrän. Hän on antanut anteeksi ja asia pitäisi olla loppuun käsitelty..Hänen osaltaan.
Noh, ei auta muu kun mennä päivä kerrallaan : ) Ja vielä kerran kiitos kommentistas ja tsemppiä ja voimia sulle myös <3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat