Apua, kuolen tähän paniikkiin kohta (e-pillerit)

Vierailija

Mulla ollu Mercilonit nyt 2kk ja nyt ois tästä toisesta liuskasta enää kaks pilleriä ottamatta. Otan pillerin aina melkeimpä minuutilleen klo 15. Nyt sit kävi pikkuinen moka: 3. viikon eka pilleri tuli otettua vasta klo 20 jälkeen illalla, unohdustunteja kertyi siis reilu 5 tuntia. Otin pillerin välittömästi kun sen tajusin unohtuneen, tunti pillerin syömisestä iski tajuton päänsärky johon ei särkylääke auttanut. Unta sain säryn takia vasta aamuviiden aikoihin.
Mä tiedän että alle 12h unohduksesta ei pitäisi olla haittaa ja ehkäisyteho säilyy mutta oon nyt ihan paineissa kun edellisenä iltana oltiin poikaystävän kanssa harrastettu seksiä (ehkä 1/4 osa spermasta tuli mun sisään, loput ulkopuolelle) ja nyt panikoin että vahinko on tapahtunut. Kaikenlisäks tänään (5päivää yhdynnästä) huomasin että housuihin tullut tommosta vaaleanruskeaa tuhruvuotoa ja ylävatsa on kipeä (veikkaan tätä jännitystä stressiä syylliseks). Välillä vasemmalle puolelle alavatsaan pistää todella kovasti. Onko siis kuinka suuri mahdollisuus että olisin raskaana?
Ikää mulla kuitenkin on vasta 16vuotias ja lukiota vielä 2vuotta edessä, poikaystävä täyttää kohta 19 ja ollaan vuosi seurusteltu.

Alkuvuodesta säikähdettiin myös todenteolla (ehkäisynä oli pelkkä kumi) kun mulla tommosta tuhruvuotoa tuli ja menkat oli myöhässä. Ne sit kuitenkin alko ja kiertoon tuli 6päivää lisää, lääkäri sanoi sen johtuvan hormoneista, tämä kaikki tapahtu siis mun ihan ensimmäisen yhdyntäkerran jälkeen.

Rauhotelkaa tyttöä paniikissa :(

Kommentit (6)

Vierailija

Usko sitä pilleripakettia: Jos siinä lukee, että alle 12 tunnin unohduksesta ei e-pillerin teho heikkene, niin silloin se ei heikkene. Mää oon välillä syöny ihan miten sattuu e-pillereitä, eikä mitää vahinkoa ole tullut. Mitään vahinkoa ei välttämättä tapahdu, vaikka unohduksesta ois se yli 12 tuntia (en kuitenkaan suosittele ottamaan sitä riskiä :D).

Laita kännykkään joka päivälle pillerimuistutus, jos et muuten meinaa muistaa. Noista sun säryistä en osaa sanoa, et mistä ne johtuu. Voihan ne olla ihan siihen sun jännitykseenkin liittyvää.

Vierailija

Mä sanoisin että et oo raskaana. Kaikki vuodot, säryt johtuu vaa stressistä ja paniikista et vahinko ois tapahtunu. Vähä sama ku kuulet jonku vaik perheestä olevan vatsataudissa ni heti alkaa vatsas tuntuu ihme möyrintää ja iskee pelko et itekki on kipee.

Ja ihan vertailun vuoks: Ite unohdin liuskan toisen pillerin ottaa ja otin sen vuorokauden myöhemmin ja seksii oli kerenny olla jo muutaman kerran. Eli jos huono tuuri on käyny ni ite oon raskaana. Tosin sen saan tietää vast joskus ens kuus ku pitää alkaa menkkoi ootteleen.

Mut sullahan on eri tilanne eikä riskii raskauteen ku ei ollu aikaa menny kuuttakaan tuntia. (:

Vierailija

Hei kiitos teille molemmille ihan kauheesti :)
Arvasin et cosmossa osattais auttaa ja kertoo jotenkin fiksummin ku esim vaikka demissä, siellä tulis vaan vittuilut "aika todennäköstä et oot raskaana" ja se vaan lannistais mua entisestään.
Näin viimeyönä kamalaa unta jossa tein testin joka näytti positiivista, aamulla meinas tulla itku.. Mut sit luin nää teijän vastaukset ja oon entistä vakuuttuneempi et ei mulla oo hätää ja e-teho on säilyny :) Ainaki kaiken järjen mukaan, välillä vaan iskee tää raskauskammosen hysteria ja paniikki.
Poikaystävän kanssa tästä keskustelu on yhtä tyhjän kanssa ku ei miehet vaan osaa auttaa "kyllä ne menkat sieltä tulee" -kliseetä kummemmin..
Mut iso kiitos teille, saa jatkaa yleistä keskustelua omista tämmösistä unohduskokemuksista, tosta ketjusta "usein kysyttyä e-pillereistä" en löytäny tähän vastausta (ihmekkös tuo kun pitäs olla aika ilmiselvää) ni tein oman ketjun :)

Kiitoskiitoskiitos, pelastitte teinin päivän :D

Vierailija

hei, mä jos menen kouluun kahdeksaan aamulla, syön pillerin siinä 7-8 aikaan aamulla. Jos oon lomal tai on viikonloppu, voin syyä pillerin siinä kolmenkin aikaan iltapäivällä. Pillereissä ehkäisyteho säilyy myös tyhjennysvuotoviikon aikaan, joten sulla ei ole mitään hätää.

Vierailija

Itse en muista nuita pillereitä kovin säännöllisesti ottaa: välillä aamulla herättyä ja välillä illalla nukkumaan mennessä. Ei myöskään ole ensimmäinen kerta kun olen seuraavana aamuna tajunut unohtaneeni ottaa pillerin. Ehkäisyteho on vahva eikä ihan vuorokaudessa elimistöstä poistu. Paketeissa oleva 12h valmistajien testaama aika, jonka he voivat varmasti taata. Kaikissa lääkkeissä on suositukset ja varoitukset, mutta ei se ole ihan niin mustaa valkoisella :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat