Huumeet veivät poikaystäväni

Vierailija

Seurustelin poikaystäväni kanssa 1½ vuotta ja asuimme yhdessä vähän reilut puoli vuotta. Muutimme poikaystäväni kaverin naapuriin ja siitä se alamäki lähti. Tiesin ennen muuttoa että hänen kaverinsa käyttää ja hän vannotti minulle että meidän suhde ei tule ikinä kaatumaan siihen että hän käyttäisi. Näin häntä yhä vain harvemmin kotona ja rahaakin meni ihan ihmeellisiin menoihin koko ajan joista minulle ei kerrottu mitään. Hän vietti yhä enemmän aikaa kaverinsa luona ja meni yleensä suoraan töistäkin sinne. Tiesin kyllä mitä oli meneillään, mutta ajattelin että se menisi ohi jossain vaiheessa niin kuin joskus aikasemminkin. Sitten alkoi tulla niitä päiviä jolloin hän oli todella vihainen ja tyly minua kohtaan ja keskustelu asiasta aiheutti sen että hän uhkasi jättävänsä minut, puhetta se olikin hetken aikaa, koska hänellä on ollut tapana esim. humala päissään huutaa samalla tavalla. Yhtenä iltana olin tapaamassa kavereita, tulin kotiin ja poikaystäväni ja hänen kaverinsa olivat ostanut pari pulloa viinaa ja joivat niitä sitte meillä. Ei siinä vielä mitään, mutta kun humala alkoi yhä enemmän painaa niin en jaksanut katsoa enää sellaista joten lähdin kaverin luo ja laitoin puhelimeni kiinni. Aamulla tulin kotiin ja huomasin että koko meidän asunto oli ihan palasina, poikaystäväni oli riehunut yön aikana koska ei ollut saanut minua puhelimitse kiinni. Odottelin sitten sen aikaa että hän tuli kotiin ja kun hän tuli niin sieltä tuli huutoa että painu ämmä v***uun, tämä oli tässä. Nykyään joudun vähän aikaa asumaan kyseisen ihmisen kanssa ja se huumeiden käyttö on mennyt yhä vain rajummaksi ja hän on siirtynyt vahvempiin aineisiin. Hän myös ylpeilee sillä että vetää niin paljon kamaa yhdessä illassa. Miksi? Onko se oikeesti hänen mielestään niin kivaa olla 24/7 sekasin? Olisi todella kiva kuulla muidenkin mielipiteitä tästä asiasta... Ansaitseeko kukaan tälläistä kohtelua?

Kommentit (9)

Vierailija

minunkin mies on alkanut käyttää huumeita, mutta onneksi vain sillointällöin viikonloppusin..

Oletko miettinyt jos miehesi voi hyvin? siis psyykkisesti? Itse olen huolissani miehestä. Jos miettii miksi hän käyttää huumeita.. Koska hän haluaa päästä pois olostaan, huumeiden käyttöhän saa ihmisen ikään kuin unohtamaan huolet ja on ihan toisessa maailmassa. Jos kerran kaikki on hyvin elämässä ja voi hyvin, niin miksi sitten haluaa niin usein päästä pois olostaan ja saada mielihyvää huumeista? Sehän tarkoittaa ettei ole tyytyväinen oloonsa?

Vierailija

Joo kyllä olen. Hänen isänsä kuoli muutama vuosi sitten eikä minun mielestä hän ole ikinä oikein käsitellyt sitä asiaa. Hänen kanssaan ei voi keskustella tälläisista asioista, koska hän vaan murahtaa jotain tai vaihtaa puheenaihetta.. On hän sanonut että on vähän masentunut ja muuta mutta kun yritän sanoa että puhu minulle tai puhu jollekkin niin sitten hän vain sanoo että ei minun asiat muille kuulu. Harmi vain menettää hyvä mies :(

Vierailija

Siinahän sitten on mahdollinen ongelma miksi hän on alkanut käyttää huumeita :( ja sitten huumeihin jää koukkuun psyykkisesti yleensä, mieheni niin vannoo että hän ei kyllä jää koukkuun.. Oma mies sanoo että "on kivaa päästä pois harmaasta arjesta". Mies ei koskaan puhu minulle mikä häntä vaivaa :(

Itse yritän varovaisesti kysellä ja sanon että hänen pitäisi avautua. En yritä neuvoa ja paapoa häntä huumeista, kerron vaan että saatan ymmärrtää miksi hän käyttää ja että olisi mukavaa jos hän voisi jakaa oloaan minulle koska olemmehan suhteessa. Kerron myös usein että olen vain huolissani, ja että en halua menettää häntä. Pelkään että hän alkaa käyttää aineita enemmän ja enemmän. Luulen että mies käyttää huumeita koska hänellä on tosi paha olla. En halua myös syyttää ja raivoa hänelle huumeista, koska muuten hän ehkä ei kertoisi minulle milloin on käyttänyt mitäkin.

Jossain vaiheessa tiedän että seinä tulee vastaan, ja mies romahtaa täysin ellei saa minkäänlaista tukea tai apua. Toisaan huumeiden käytön syy näyttää olevan se että pääsee pois arjesta, huolista ja murheista. Oma mies on kertonut että vaikutuksen alla fiilias on aivan huippu ja joka ikinen siis todellakin joka ikinen asia tuntuu olevan aivan mahtavaa.

Tavallaan en jaksaisi katsoa kun mies touhuaa tuollasita. Mutta pidän hänestä ja välitän paljon. En halua jättää häntä yksin kun hänellä on paha olla, ja saattaa tarvita minua enemmän kuin koskaan.

Myös miehesi "uhkailu" suhteen lopettamista on vallankäyttöä.

Vierailija

Nimenomaan, senhän takia ne ovatkin niin petollisia ja koukuttavia aineita. Kyllä minäkin olisin halunnut pysyä poikaystäväni vierellä vaikka hän käyttäisikin huumeitä, mutta hän itse kokee seurustelun liian vaativaksi huumeiden vieressä.. Sen olen kyllä huomannut että hän on todella vallanhaluinen ja ei välttämättä itse edes ymmärrä mitä tekee. Todella harmi vain :(

Vierailija

Jos hän ei kuitenkaan haluaisi olla kanssasi niin hän kai olisi jo oikeasti jättänyt? ja eikä hän riehuisi noin koska et tullu yöksi kotiin... Voisi myös olla että hän testaa sinua, että pysytkö siinä oikeasti tai sitten haluaa että sinä lähtisit koska hän tietää että hän satuttaa sinua. Mieheni on sanonu mulle monesti että tämä ei ole oikein minua kohtaan, eikä hän halua satuttaa minua, ja että mun kannalta olisi parasta lopettaa suhde häneen.

On niin avuton olo kun mies ei ota vastaan tukea. Eikai tässä tilanteessa pysty mitään tekemään :( :(

Vierailija

Siis mehän olemme eronneet muutama viikko sitten juuri tämän kyseisen asian takia, mutta joudumme asumaan yhdessä vielä en ole saanut asuntoa vielä. Niin, aika varmasti ihan tahallaan satuttaa minua, tiiän kyllä sen.. Ei varmaan pystykkää. Pitää vaan yrittää jatkaa eteenpäin :/

Vierailija

Muuta jo pois hyvä ihminen. Ties mitä pahaa voi käydä silloin, kun nukut. Itse en ainakaan uskaltaisi olla edes tekemisissä sellasen ihmisen kanssa, joka käyttää huumeita, saati asua sellaisen kanssa. Voitte ajatella, että "Ei hän koskaan satuttaisi minua!", mutta huumeiden alaisena voi nähdä harhoja ja tunteet voivat kärjistyä. Jos mies on vaikka hermostunut jostain, mistä teille on tullut riitaa, hän voi jopa unohtaa sen, että olette sopineet riidan! Ja huumeissa riita voi paisuuntua isommaksi kuin se olikaan. Huumeet eivät ole leikin asia. Eikä niiden käyttäjiä voi pelastaa normaali ihminen, vaan alan asiantuntija tai saman kokenut ihminen.

Vierailija

oma poikaystäväni käyttää nuuskaa ja juo alkoholia. joskus hän vetää röökiä sillointällöin. ei siinä mitään mutta pelkään että hänelle sattuu jotain ja eihän se ole kivaa seurata vierestä kun oma poikaystävä käyttää päihteitä. hän sanoo minulle että itse en saisi sitten käyttää. olen kumminki kokeillut nuuskaa kaksi kertaa hänen ja hänen kavereidensa kanssa. alkoholia olen juonut ihan luvan kanssa ja röökiä en ole edes polttanut, enkä oikeastaan haluakkaan. en tiedä ettänonko poikaystäväni vetänyt jotain huumeita. ja uskon että jos olisi niin tietäisin kyllä siitä. olen pyytänyt häntä edes vähentämään jos ei lopettamaan, mutta hän salaa päihteiden käytön minulta aika usein. se on vituttavaa ja surullista.

Vierailija

Jos ihmissuhde jää huumeiden jalkoihin, on silloin viimeinen mahdollisuus puolison lähteä ja ajatella oma hyväänsä, omaa elämäänsä, eikä jäädä paapomaan tuollaista itsekästä narsisti-ihmistä ja saada elämänikäiset traumat. Olet nuori ja elämä edessä, älä haaskaa sitä jonkun hörhön paapomiseen, siinä ei todellakaan ole mitään mieltä. 

Koska kylmä totuus on, että jokainen olemme vastuussa ihan itse itsestämme, tekemisistämme, omasta elämästämme. Sitä vastuuta ei voi eikä saa laittaa kenekään muun kannettavaksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat