SINKKUNAISEN SELVIYTYMISOPAS

Vierailija

Tässä monen vuoden tauon jälkeen harjoittelen taas sinkkuna olemista, ja ajattelin, että voitaisiin laatia yhdessä sinkkunaisen selviytymisopas ;) Mitkä tahansa vinkit sinkkuviidakossa selviytymiseen otetaan vastaan!

Mä kannatan ehdottomasti kaikkea ihanan turhamaista, mitä miehet (ainakaan useimmat) ei ymmärrä. Aion käydä juuri niin usein kampaajalla, kosmetologilla ja vaateostoksilla kuin itse haluan! Aion järjestellä vaatehuoneen niin, että kaikki lempparivaatteet, -kengät ja -asusteet pääsee esille, ja niitä uusimpia ihanuuksia unohtamatta. Seurustellessa sitä saa piilotella kaikki kaapin perälle ja polttaa kuitit tuikkukynttilässä....

Enkä malta odottaa ensimmäistä kertaa, kun pääsen bilettämään sinkkuna! Ennen sitä hädin tuskin uskalsi jutella vastakkaisen sukupuolen edustajille, ettei poikaystävä suutu. Ja saan siemailla ihania drinkkejä tasan niin paljon, kuin itse haluan. Ja saan ryömiä rappusia pitkin kotiin, jos niin haluan (tämähän ei tietenkään ole suositeltavaa....).

Lisää sinkkuvinkkejä kehiin, siskot!

Kommentit (7)

Vierailija

Tee itse kaikki minkä vaan voit. Jos kuitenkin tuntuu, ettei millään ehdi, jaksa eikä kerta kaikkiaan pärjää, niin kannattaa myös muistaa pyytää apua! Ei kannata jäädä yksin märehtimään sitä, jossei vaikka osaa kiinnittää uutta lamppua kattoon tai jää autonsa kanssa tielle. Eihän sitä tiedä, että mitä siitä voi poikia, jos auttaja onkin hyvännäköinen mies! ;)

Sinkkuna saa sisustaa kotinsa juuri sellaiseksi kuin haluaa. Ei tarvitse kysyä kenenkään mielipidettä, jos haluaa maalata seinät pinkiksi tai mustaksi. Ja sotkut on aina vaan omia sotkuja, jotka saa itse korjata. Ei tarvi nalkuttaa kelleen, jos se aina jättää astiat olohuoneen lattialle.

Vierailija

Hmmm... Itsekin olen sinkkuna, mutta olen jo tottunut yksin asumiseen ja muutenkin sinkkuuteen. =) Mitähän neuvoja sitä siis oppaaseen ehdottaisi...

No tietenkin se, että älä jää kotiin makaamaan ja murehtimaan kuinka yksinäistä ja tylsää elämä on. Käy ihmisten ilmoilla, ja näe kavereita. Jos hyviä kavereita ovat niin jaksavat kyllä sinkun päiviä piristää, varsinkin tuoreen eron jälkeen tai muutoin sinkulle hankalina aikoina. =)

Nauti pienistä sinkun etuoikeuksista, kuten edellä mainitut sisustaminen ja vaatekaapin järjestäminen mielensä mukaan.

Älä sekoa sinkkuudesta. Meinaan siis lähinnä miestennielemistä. :D Ehdokkaita kyllä löytyy paljon, mutta ei kannata kaikkien kanssa hypätä sänkyyn tms. Voi lopulta iskeä vain paha mieli ja häpeä ja turhautuminen ym. ikävät fiilikset. Valikoi parhaimmat päältä. ;)

Jos joskus sinkkuus tuntuu kamalalta ja haluaa vain sylin johon käpertyä, niin anna itsellesi lupa velloa tämän itsesäälikohtauksen kourissa. Kuuntele nyyhkybiisejä ja voivottele surkeuttasi nallen kainalossa. Seuraavana päivänä on luultavasti ihan eri fiilis, ja voi taas nauttia paidattomien miesten bongailusta rannalla. =)

Lue sinkkublogeja. Tutki deitti-ilmoituksia. Kuuntele sinkkubiisejä. Huomaat ettet ole yksin. =)

Vierailija

Niin ja katso aiheeseen sopivia ohjelmia, kuten Sinkkuelämää (tänäänkin tulee pari erojaksoa :D) ja Bridget Jonesia. Tai lue sopivia kirjoja.

Neuvoja voisi antaa myös miesten iskemiseen, jos se harrastus kiinnostaa. ;)

Älä ole epätoivoinen. Älä siis pue baariin pienintä ja avonaisinta napapaitaa ja minihametta ja piikkikorkoisia saappaita. Hyviä miehiä vetää paremmin jos vähän hillitsee pukeutumista, ainakin näin omalla kohdallani. Seksikäs saa olla mutta liika on liikaa. Älä yritä myöskään tanssia lutkatyylillä tai pyöri miesporukoiden ympärillä huomiota kerjäten. Älä tyrkytä itseäsi kaikille tai yritä saada itsetunnon kohotusta miesten huomion avulla. Tajua se itse, että olet hyvännäköinen ja hyvä saalis, niin tätä ei tarvitse miesten avulla itselleen todistaa. =) Omasta mielestäni se riittää, että hymyilee ja katsoo kiinnostavaa miestä niin, että tämä tajuaa lähestymisen olevan ok.

Vierailija

Sisustaminen tosiaan toi valoa pimeyteen, ainakin minun sinkkuaikoinani. Juttelin tästä yhden työkaverini kanssa, että minua huolestuttaa se, että saatan kuluttaa paljon rahaa koriste-esineisiin yms. Mutta hän sanoi hyvänä ystävänä, että sen kun törsäät niin paljon kuin mieli tekee, jos se tekee sinut onnelliseksi! :) Ja niin minä teinkin. Kauniiseen, omaan kotiin on mukava tulla.

Vierailija

Kiitos aivan ihanista vastauksista, juuri tuollaisia kaipailin :)) Ajattelin ostaa jonkin kauniin (sinkkutyylisen) vihon, johon kirjoittelen näitä. Voin sitten kertailla "sinkkusääntöjä", ehkä laitan ne jopa jääkaapin oveen, niin pysyy pelisäännöt mielessä :D

Ajattelin myös keräillä sellaisia hyvää mieltä tuovia, kannustavia biisejä, joissa ei hehkuteta rakkautta ja ikävää :D Voin sitten soittaa niitä kaikki päivät repeatilla, etten vahingossakaan ala haikailemaan entiseen... (sehän nähdään). Saa laittaa omia ehdotuksiaan näihinkin :)

Myös miesteniskuvinkit ovat erittäin tervetulleita ;)

Vierailija

No sinkkubiisejä voisi olla:

Pussycatdolls-I don't need a man (tietenkin perinteisin ensimmäiseksi :D)
Nelly Furtado-Maneater
Missy Elliot-Toyz
Beyoncé-Single Ladies
Natasha Bedingfield–Single
Lily Allen-Knock em out

Erobiisejä:

Hanna Pakarinen-Stronger without you
Pink-So What
Apulanta-Poistuisitko mun elämästäni
Avril Lavigne-I can do better, Get over it
Kelly Clarkson-Since you’ve been gone
Lambretta-Creep
Lily Allen-Smile, Not fair, Not big, F*ck u, Never gonna happen, Shame for you...

Siinäpä muutamia, aiheesta kyllä lauluja löytyy! =)

Vierailija

Sinkkuna on mahtavaa! :) Ainakin mun mielestä. No okei, onha niitä hetkiä välillä kun tuntee ittensä epätoivoseks luuseriks kun ei oo ketään miestä, mutta itselleni sinkkuus sopii ehkä paremmin. Puoli vuotta sitten seurustelin vielä, mutta kun seurustellessani tunsin haluavani olla vapaa, flirttailla estottomasti ja katsella muita miehiä, niin kyl tää sinkkuus on ihanaa :) Eron jälkeen sitäpaitsi kasvoin paljon vahvemmaks ja itsenäisemmäksi. Ei onnelliseen elämään oikeesti tarvitse mitään miehiä tai seurustelua! Rakastan vapautta ja sitä kun saa tehdä just niin kuin haluaa! ;) Ja sittenkun tapaan joskus jätkän jonka kaa koen haluavani rauhoittua ja asettua aloilleni, niin se on sitten. Mutta en usko että löydän ketään vähään aikaan..enkä kyllä etsikään :)

Mutta mun neuvo vois olla ehkä, että ei kannata arkailla uusien asioiden kokeilemista yksin, kuten jotain harrastusta tai sitä että vuokraa leffan yksin lauantai-iltana- se vaan kasvattaa itsenäisemmäksi :))

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat