Mistä tietää onko mies henkisesti loppu?

Vierailija

Olemme tapailleet vuoden, emme seurustele koska hän ei halua.

Mieheni on oikea työnarkomaani, hän tekee töitä kuin hullu, ja laittaa kaikki voimat siihen. Viikonloppusin hän juo juo ja juo, niin paljon että muisti menee ja seuraavana päivänä on niin kamala krapula ettei pysty tekemään mitään. Nyt kuvioihin on astunut myös huumeet mdma (puhdasta ektaasia). Tämä huumeiden käyttö on jatkunut säännöllisesti pari kk.

Huomaan että mieheni on loppu. Hän tiuskii ja purkaa stressin minuun huutamalla ja raivoamalla. Hän ei koskaan puhu tai avaudu minulle. Olen huomannut että miehelläni saattaisi oikeasti olla burn out.. Mutta nyt kun olen kaikkea tarkemmin miettiny niin voiko olla että mieheni voi henkisesti todella huonosti, että hänellä on muutakin/enemmän kuin burn out?

Mies ei päästä minua lähelleen, mutta haluaa kuitenkin olla kanssani. En tiedä mitä pitäisi tehdä :( En edes tiedä voiko hän oikeasti huonosti vai luulenko vain..

Olen huomannut että hän haluaa olla kanssani, sillä hän ei päästä minua menemään vaikka "uhkailen" että lähden koska en jaksa olla tällaisessa suhteessa. Aina mietin että kestän hänen takiaan vielä vähän.

Toisaalta mies työntää minua pois, hän jättää minut täysin ulkopuolelle. Hän siis haluaa pitää minut, mutta ei päästä minua lähelleen. Hänen käytöksenä on myös kylmä.

Olen ihan hukassa ja avuton :( Miten huomaa jos mies voi huonosti jos hän ei edes halua puhua?

Kommentit (5)

Vierailija

Kaikesta tuosta huomaa, että hän on henkisesti loppu. Hän vetää sinuakin mukanaan ojaan, jossa itse makaa. Haluatko ihan oikeasti itsekin masentua? On hienoa, ettet pelästy vähästä ja haluat auttaa tuollaista reppanaa, mutta voi hyvinkin olla, ettet pysty mitenkään auttamaan häntä ja et koskaan pääse hänestä irti, vaikka haluaisit. Naisethan tunnetusti pitävät jännittävistä miehistä, jotka ovat jollakin tavalla renttuja ja ehkä myös vaarallisia. Miehesi käyttää jo huumeita ja on vaan ajan kysymys, milloin jompi kumpi teistä kuolee. Ihan oikeasti.

Vierailija

Jos ei muu auta niin ehdota miehellesi, että hakee apua. Hän todella vetää sinua mukanaan.. Ja tuo ei ole normaalia, hän tarvitsee ammattiapua jo tuossa vaiheessa hyvinkin. Hän on alkoholi ja huumeriippuvainen :(

Vierailija

Miten tuollaista ihmistä voi auttaa? :( kysyn häneltä onko hän masentunut, hän nauroi ja sanoi "en todellakaan, miks sä noin luulet? mul on kaikki ihan hyvin".
Kun kysyin miks hän on huumeita alkanut käyttää niin hermostui ja huusi "luuletko että oon joku narkkari?! v*ttu otan pari kertaa vuodessa sitä vaan" 0.o että joo o... Hän sanoo myös ottavansa huumeita jotta pääsisi pois ns. harmaasta arjesta :( Pelkään että tuo touhu lähtee häneltä käsistä. Mies ei siis myönnä että olisi minkäänlaista ongelmaa ja sanoo että minä olen vainoharhainen...

Vierailija

Aika varmasti tuo mies purkaa työstä aiheutuvia paineitaan käyttämällä päihteitä. Sillä jotkut hakevat sitä kadotettua hyvän olon tunnetta, vaikka sitä voisi hakea liikunnasta ja muista terveellisistä hauskanpidoista. Aika hankala tuollaista ihmistä on auttaa, jos hän ei suostu ottamaan ammattilaisten apua vastaan. Minusta ainakin tuntuu, että sinä et voi häntä auttaa muuten, kuin ehdottamalla hänelle ammattilaisten apua. Jos minä olisin sinä, lopettaisin tuon miehen tapailun. Muutenkin aika kurjaa, että olette vuoden jo tapailleet, eikä hän halua seurustella.

Vierailija
lilla

Jos minä olisin sinä, lopettaisin tuon miehen tapailun. Muutenkin aika kurjaa, että olette vuoden jo tapailleet, eikä hän halua seurustella.

Helpommi sanottu kuin tehty :( Tuntuisi kans pahalta jättää mies tuollaisessa tilanteessa. Uskon että ero muutenkin on tulossa sillä jättää minut elämästään täysin ulkopuolelle sekä laittaa kaiken muun mun edelle..

Hänen mielestään kaikki huono mitä tapahtuu on minun vika, se että hänellä menee hermot ja alkaa ärsyttää on minun vika, minä teen hänen elämästn vaikeeta, minä en osaa käsitellä asioita. Kaikki paha hänen elämässä on siis minun vika ja saan kaikki syyt niskoilleni.

Taidan yrittää vielä vähän aikaan saada kaikki kuntoon. Jos ei muutosta tule ja mies ei ole valmis muuttumaan minun takia, niin en minäkään ole valmis kestmään mitään hänen takia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat