Yksityinen Parturi-kampaaja koulutus?

Vierailija

Onko kellään kokemuksia yksityisestä parturi-kampaaja koulutuksesta?Jos on niin haluaisin tietää mielipiteitä,kuten kannattaako se ja millaiset työ-mahdollisuudet on koulun jälkeen?Nimittäin itse haluaisin mennä yksityiseen kampaaja kouluun,mutta olen kuullut että monet eivät ota töihin sellaisia jotka ovat olleet yksityisellä.

Kommentit (3)

Vierailija

Tuttuni on yksityisella. Koulutus kestää 9kk ja muistaakseni makso 7000€ ja sitä paitsi ei sillai "valmistu" kampaajaksi vaan pitäisi jatkaa opiskeluita jotta saisi edes töitä. Näni olen siis kuullut

Vierailija

joo eli tota samaa mitä Lily_ sano, nii mullakin on tuttuja jotka on käynny mutta jättäny kesken eri syistä. maksaa niillä ittensä kipeeks.
Ja ku se on sellanen niin sanottu "pika koulu" eli siinä ei perehdytä niin perin pohjaisesti kuin tavallisessa amiksessa. Ja töihin ei sen takia paljoa ihmisiä oteta koska sieltä ei ehi tulla niin paljoa taitoa 9kk kuin siinä 3 voudessa. Ja se että jos on tälläisessa yksityisessä joka kestää vain 9 kk niin kela ei sulle maksa tukia. Sä et saa oikeutusta opiskelija hintoihin. Ja kun olet koulussa niin sun pitäisi samaan aikaan opiskella kotona hulluna sekä jos saat tetti paikan niin yrittää olla siellä niin pitkään saman aikaisesti kuin koulussa. Että jos haluat tuolla tavalla kampaajaksi. Niin kannattaa hakea oppi-sopimusta jostakin kampaamosta.

Vierailija

Käsittääkseni yksityisestä pa-ka koulusta valmistuu hiusmuotoilijaksi eikä parturi-kampaajaksi. En ole kuitenkaan ihan varma, että voiko jostain valmistua ihan parturi-kampaajaksi. :D Samat perusasiat siellä käydään läpi kuin ammattikoulussakin, mutta ammattikoulussa päästään syventymään asioihin erilailla kun opiskellaan kauemmin.
Parturi-kampaajia valmistuu vuosittain todella paljon, joten työmahdollisuudet eivät ole parhaimmat mahdolliset kenellekkään. Se on omasta itsestä kiinni saako töitä vai ei. Jos pystyy erottumaan joukosta edukseen niin kyllä töitä aina löytyy :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat