Kuin anoppisi on kontrollifriikki ja vihaa sinua?

Vierailija

Tavatessani mieheni äidin hän oli jo ensivaikutelmaltaan kylmä kuin jääpuikko. Ajattelin sen johtuvan jännityksestä tai hänen olevan hitaasti sulateltava, mutta ei! Olen ollut jo reilut puoli vuotta suhteessa jossa alusta alkaen on ollut 3 osapuolta;minä,mieheni ja anoppini. Naisella ei ole vuosiin ollut miestä tai harrastuksia jonka takia juuri hänellä on aikaa vahtia tekemisiämme. Jos yritän lähestyä häntä kysellen kuulumisia tai olla lämmin kaikkien ilkeyksienkin jälkeen(kuten mollaaminen, epäily,jne. ja ehdottelee minun ollessa paikalla jtn uusia naisia miehelleni joka mielestäni on törkeää.)joka on hyvinkin vaikeaa kaiken jälkeen. Mieheni on minua pari vuotta vanhempi ja edelleen asuu äitinsä kanssa joka tukeutuu aina poikaansa ja vaatii yjtä kuin toista ilman itsenäistymisen häivääkään. Itse olen asunut omillani jo 16- vuotiaasta lähtien enkä pysty ymmärtämään tälläistä järjestelyjä esim. Mies ei ikinä siivoa tai pese pyykkiä vaan äitinsä tekee kaiken ja kieltää minuakin olematta pyykkäämättä poikansa vaatteita! En ymmärrä mitä olen tehnyt kuin hän vihaa minua noin vaikka ostan hänen lempisuklaatakin ja pyydän miestäni kunnioittamaan aina äitiään mutta vaadin hänen jo itse tekevän asioita ja hän on parantanut tapansa ja meillä menee hienosti mutta ongelma onkin hänen äiti ja minun välit. Kaiken pitää mennä hänen mukaansa ei muilla ole siihen nokan koputtamista. Mitä tehdä ? Neuvoja sisaret?

Kommentit (2)

Vierailija

Ihan ensiksi ihmettelen, että eikö miehesi ollenkaan puolusta sinua? Jos hän on kuulemassa, kun äiti moittii sinua, kai hän sanoo hänelle vastaan? Ja tottakai hänen pitäisi ottaa puheeksi äitinsä kanssa, että myös hänen pitäisi kohdella sinua kunnioittavasti. Jos hän ei tätä tee, niin... Itse en kestäisi tuollaista miestä, joka ei olisi puolellani. Kun itse yrittäisin tottakai pitää hyvät välit kaikkien kanssa, niin kyllä sitä olettaisi, että muutkin yrittävät vastaavasti. Ehkä äiti on narsisti tai läheisriippuvainen, kun ei anna poikansa tehdä mitään itse. Ehkä tämä äiti on myös niin pelottava, ettei poikaparka uskalla asettua häntä vastaan.

Vierailija

Mulla on ihan sama tilanne.
Mieheni äiti on vihannut mua aina, enkä tiedä miksi.
Ja minä hullu vielä asun tämän kanssa samassa asunnossa.
Eli siis asun mieheni ja tämän äidin kanssa.
Mieheni äiti on vihannut mua nyt lähes 6 vuotta vaikken ole seurustellut hänen poikansa kanssa kuin 1,5 vuotta (olen tuntenut heidät jo pidempään koska olen ollut mieheni pikkusiskon kaveri 6 vuotta).
"Anopillani" ei ole harrastuksia, ei työtä, ei miestä... Joten hän on aina kotona kuuntelemassa mitä minä ja mieheni keskustellaan ja mitä tehdään.
Anoppi myös haukkuu mua pojalleen ja huutelee välillä tietokoneeltaan että hän on löytänyt nyt hyvän tai paremman tyttöystävän pojalleen.
Mieheni onneksi huutaa takaisin ettei kiinnosta sellaset jutut yhtään.
Ja tietenkin täällä nyt odotetaan että mä siivoan KAIKEN. Eli jos keittiöstä löytyy anopin sotkuja kun tämä tulee kotiin esim. kaupasta alkaa helvetillinen huuto siitä kun hänen pitää aina siivota kaikki ja kuinka me kohtelemme häntä kuin orjaa vaikkei hän todellisuudessa tee muuta kuin istu tietokoneellaan tai makaa telkkarin edessä.

Itse pääsen onneksi tästä helvetistä vielä tämän vuoden puolella pois kun muutamme mieheni kanssa maalle.
Tämän jälkeen anoppi tuskin tulee usein käymään kun ei ole poikansa kanssa kovin hyvissä väleissäkään.

Ja tähän vielä lisäksi että nyt kun seurustelen mieheni kanssa mun on ollut pakko lopettaa hänen pikkusiskonsa kanssa kaveeraaminen vain sen takia ettei tämä osaa pitää suutaan kiinni mistään ja kaikki mitä tyttöporukassa kerron tulee anopille tietoon.

Toivottavasti pääset hyviin väleihin anoppisi kanssa. En todellakaan toivo kenellekkään muulle tällaista helvettiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat