Sormuksen valinta

Vierailija

Hei!

Asun yhdessä poikaystäväni kanssa ja olemme viime aikoina puhuneet jonkun verran kihloihin menosta kesän hääaiheisten ohjelmien innoittamana. Minun ongelmani liittyy kihla- ja vihkisormuksen materiaalin valintaan.

Minulla nimittäin on periaate, ettei kultaa ja hopeaa voi yhdistellä. Olen ehkä vanhanaikainen tai jotain mutta minusta sellainen ei vain näytä hyvältä. En osaa päättää, pitäisikö minun valita kultainen hopeinen vai valkokultainen sormus.
(hopeita ja valkokultaisia koruja voi mielestäni kyllä käyttää samaan aikaan, koska maallikko ei useinkaan huomaa näissä kahdessa mitään eroa)

Jos päätyisin ottamaan hopeisen tai valkokultaisen kihla- ja vihkisormuksen, joutuisin hylkäämään kaikki vanhat kultaiset ja tunnearvoltaan mittaamattomat korut, joista monet ovat olleet minulla jo pikkulapsesta saakka.

Toisaalta kultasormuksen valitseminen ei tunnu yhtään sen helpommalta, koska kaikki korut, jotka tähän mennessä olen saanut avomieheltäni ovat olleet hopeisia. Ja tunnearvoltaan yhtä mittaamattomia.

Haluaisinkin kuulla miten jo naimisissa tai kihloissa olevat ovat ratkaisseet tämän ongelman. Oletteko vain kylmästi jättäneet toisen arvometallin korut laatikkoon?

Kommentit (4)

Vierailija

Itse voin pitää korvissani ainoastaan hopea- ja rihkamakoruja, koska kultaiset aiheuttavat tulehdusta. Mutta kihlasormus on musta 'arvokkaampi', kun se on kultainen. Ja olen kyllä käyttänyt samanaikaisesti toisinaan myös hopeista luokkasormustani (eri kädessä kuin kihlasormus). Eli en ole kylmästi jättänyt käyttämättä koruja, joista pidän.

Mä olen taas pohtinut, että millainen vihkisormukseni olisi. Tahtoisin siihen värillisen kiven, joka näyttäisi varmaan paremmalta hopeisessa tai valkokultaisessa sormuksessa. Mutta tahtoisin käyttää samassa sormessa kihlasormustani, joka on kultainen. Eli samassa sormessa en haluaisi pitää kultaa ja hopeaa.

Vierailija

Itsellä kultainen kihlasormus, pidän kyllä hopeisia ja pronssisia koruja samaa aikaa, mutta en ikinä samassa kädessä. esim kelloa olen joutunut opettelemaan pitämään oikeassa kädessä..:)
pidän kultaisen sormuksen kanssa hopeisia ja pronssisia korjua juuri sen takia, että monet niistä ovat olleet lahjoja, eikä niitä halua jättää laatikkoon.

Vierailija

Oletko ajatellu sellaisia jossa olisi kumpaakin kelta ja valkokultaa??

Olen itse alalla töissä ja tiedän usemammankin naisen joka on pohtinut samaa asiaa:)

Moni haluaa kumpaakin esim. keltakultaisen jossa on kivien(timantit jne) istutusosa valkokultaa. Tai ilman kiviä saman tyylinen jossa on vaikka timanttileikkaus(pinta kuvioitu mutta ei ole kiviä) valkokultaisena. Tai jos joku klassisempi?

Kuviolla saa kauniin yhistelmän tai kaksivärisellä johon on helppo yhdistää vihkisormus jatkossa.Ja kunhan sormus on sellainen josta itse pidät:)

Eikä tarvi hukata kumpiakaan ja pystyt vaihtelemaan kaikki rakkaita korujasi unohtamatta mitään niistä :)

Vierailija

Ittelläni on niin, et kihlasormus on kultaa ja molemmissa käsissä on hopeiset ranneketjut eikä ne omaa silmää ainakaan häiritte yhtään. Sama taas et korvikset on hopeisia kaikki ja kaulakoru kultanen. Se kultasepänmyyjä ainaki sano sillon kun mulla molemmissa käsissä hopeisia sormuksia, et jos niistä ei halua luopua, niin laittaa ne hopeesormukset vaan toiseen käteen. Ittellä kävikin sitten niin, kun kihlasormukset pujotettii nii halusinkin pitää sitä ainoona sormuksena <3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat